A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.

A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.
Békeidőben.
 
Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.

A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.
RGS és SGS is elviszi a leot is. egyébként nem csak a honvédség és máv minden hazai vasutikocsi MH irányítás alá kerülne készenlét fokozása esetéén még a hazánkba tartozkodó külföldi tulajdonúak is...
 
https://www.google.com/maps/place/Magyar+Honvédség+Anyagellátó+Raktárbázis/@47.501267,19.1957412,126m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x5fb7e9f56d11c8bb!8m2!3d47.501925!4d19.1908446 a honvédségnek vanna saját vasuti kocsijai nem csak a vasúttársaságoktól bérelhető. Ez a központ Arb telephely de van több is és van valahol ahol speckoba tárolják a vasuti szerelvényeket kocsikat mozdonyok is vanna talán... azt ne kérdezd hogy hol nagy leltár kellene hogy az ember összeszedje

Szerintem azok sima MÁV vagonok.
 
Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.

A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.

Hadiúton mennek, lábon, háborús helyzetben. Vagy vasúton, bár már az is rizikós a mai drónos világban. Komplett alegységeket nem visznek közúton tréleren. Mert akkor annyi tréler kellene, ahány harcjárműve van egy haderőnek.
 
Szerintem azok sima MÁV vagonok.
az hogy sima az elég tág fogalom. nincs speciális harckocsiszálító kocsi olyan van ami elbírja a harckocsit. nincs se külön tervezve vagy gyártva sehol a világon. annyi van hogy hadihasználatra alkalmasabb az a fajta vasuti kocsi amelyiknek van lehajtható elem a két végén. így könnyebb a bevagonírozás. meg bírja a sűlyt. (ami súly civil ipari szállításnál is szükséges (betonelemek acél elemek stb)
 
az hogy sima az elég tág fogalom. nincs speciális harckocsiszálító kocsi olyan van ami elbírja a harckocsit. nincs se külön tervezve vagy gyártva sehol a világon.

Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki. :)
 
Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki. :)
mert a vasút automatikusan a sereg alá kerül ahogy a posta is készenlét fokozása esetén. nem kell bérelnie mert a seregé lessz.
de vannak külön kocsik hogy legyen kéznél ha kell. de egyébként mészárosnak is egy csomo olyan kocsija van és mégtöbb lessz ami képes a leokat szállítani (nem tőlle sem lessz bérelvbe az is a seregé lessz ha kell.) amikkel a vasuti betontalpfákat szállítják pl.
még a külfölldi hazánkba tartozkodo szerelvények is. amik a kiadáskor vanna automatikusan a késöbb országbalépők opcionálisan igénybevehetők. ugyan úgy mint a közuti gépjárművek
 
Elvileg nekem is körbe kellene járnom a várost a helyi századossal. azokat a cégeket felkeresni amik szállítmányozással foglalkoznak és vagy támogatást kaptak a gépjárműparkjukra vagy hitelt.... (összeírva összevan egyébként még a céges személygépkocsik is müszaki vizsga megléte egyebek (ami a rendőröknek van az megvnk is.) de szemlézni is kellene (csak ugye ez az esetleges pánik miatt nincs eröltetve)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Leírtad a lényeget. Akkor mi a fenének kellene a Honvédségnek saját vasutas képesség. Szerintem lépjük át a témát.
kell nem kell van (a nyakán maradt és nem adták el.) de használva is van mert nem kell kuncsorogni meg bérelgetni állandóan.
a HKSZ (harcskocsi késszenlét) ami az egész országra kiterjed pl riasztás esetén lehet gondot okozna akármelyik vasuttársaságnak hipp hopp tatára küldeni a megfelelő szerelvényt. (akkor fent kellene tartania direkt erre a célra kocsikat amik meglennének de pénzt nem termelnének nekik tehát az ki kellene fizetni a seregnek) sokba lenne az békébe
 
Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki. :)
Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.
Második idézett mondat: az ukrajnai háború kapcsán láttam páncélozott és felfegyverzett orosz katonavonatot. Szerintem békeidőben nem közlekedik menetrend szerint. :) A Bundeswehr-nek pedig saját vasúti kocsijai vannak.

Leírtad a lényeget. Akkor mi a fenének kellene a Honvédségnek saját vasutas képesség. Szerintem lépjük át a témát.
Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.
 
És itt el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amit már régen fel akartam vetni.
Ha a tatai dandár elhagyja a laktanyát, és mondjuk dandárszinten az Alföldre akarják telepíteni őket, ahhoz komoly szállítókapacitás kell. Ha vasúton viszik akkor legalább 44 darab nagy teherbírású SAMMP tehervagon (6 tengelyes. Jelenleg nincs ennyi a MÁV-nak...), ha közúton viszik akkor pedig 44 vagy még több hk szállító tréler. Plusz a 24 db PzH -2000-nek. Lynx-eknek elég a 4 tengelyes vagon, de közútra nekik is olyan tréler kell minimum, mint ami elbírt egy T-72-est. 68, de inkább 80 db SAMMP vagon. Zajlik ezek beszerzése? Én nem hallottam róla. A közúti trélerből 2 fajta volt tesztelés alatt a tatiaknál, de hogy rendeltek-e valamelyikből nagyobb mennyiséget arról nem hallottam.
Szóval ezek nélkül a fontos kiegészítő járművek nélkül lesz egy nehéz dandárunk, ami normális időintervallumon belül sehova sem telepíthető. Majd kérvényezni kell az ellenségnél, hogy egyből Tata környékén támadjanak ha lehet... :p


Remélem csak azért hallgatják el az ilyen beszerzéseket, mert ez "csak unalmas" logisztika, nem érdekelheti a közvéleményt. Valójában nagyon fontos.
Amúgy a világban vannak 4 tengelyes kocsik is amik elbírják mondjuk az M1-et:
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Ocses
Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki. :)
Akarod mondani Rail Cargo Hungaria.
5f223a43495fa570689094.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Lassan átmegyek én is ultra negatívba.
4 hónapja voltak a választások, azóta hogy nem lehetett elintézni legalább pár tízezer málha, sisak meg optika beszerzését…
Persze a béremelés nagyon kellett, az egy nagyon jó lépés volt, örültünk is neki, de azért valóban GYORSÍTSUNK is, mert pl a lengyelek lassan űrflottát fognak építeni, míg nekünk pl sisakból sincs elég…
Megint mondom, hogy leálltak a beszerzések. Duma van, tett nincs. They talk the walk, but don't walk the talk.