A norvég mentőhelikopterekről találtatok valami jó anyagot, amiből kiderül hogy miben tér el a felszereltségük a többi géptől és ez mennyivel növeli a gép tömegét?
Én eddig nem
Én eddig nem
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ja,különben az UH60 egy katonai,roham-desszant/szállitó feladatokra tervezett gép.Annak csata/roham-desszant/szállitó változata az AH60.A Minyó eredetileg polgári gép,a Mihu annak a csata/roham.desszant változata.Csatagépként korántsem vált be olyan jol,azért került kifejlesztésre a Mi28.Az utobbi késése,nameg a pénzügyek keltették életre a Mi35Met.Kényszermegoldás.Különben az AH60 is az.Akinek van rá ppénze,inkább AH64est vesz.Nyugodtan vesd össze őket. Segítek, az egyik egy harci helikopter ami képes egy kis rajt elvnni A-ból B-be, a másik meg egy felfegyverzett szállító helikopter.
Pont úgy is fognak viselkedni harci szituációban.
Rohad nagy különbség van, potn írta a cikk. A Turbomeca hajtóműves végig metrikus. Annyival is kevesebbet kell szarakodni, és annyival kevesebb helyről szólnak bele a támogatásba.
D E N E M A R R A V A N K I T A L Á L V A
Ennyi erővel ne zárd a lakásod ajtaját, mert az esetek 99,9999%-ában nem akarnak hozzád betörni.
Neked mindegy, hogy egy szakaszt egy vagy három fordulóval viszel el?
Hát rohadtul nem. Egy újabb utánpótlási lánc. Csak bonyolítja a logisztikát
Komolyan mondom hozzád képest egy olyan porszívó ügynök is kutyának a fasza, aki miután csöngetett, ha csak 10 cm-re is nyílik az ajtó, már bent van a lábfeje a küszöb mögött!Nahát ezt gondold át.Mihu a Minyo változata.AH60 gyorsabb,jobban manöverezik,nagyobb a hatótávolsága,jobb a fegyverzete,jobb az elektronika,és bár kevésbé páncélozott,jobb a harci sérülésállósága is.Nagyobb a tehertere,miközben maga a gép kissebb.Nagyobb a teherbiró képessége.Szóval miben jobb a Mi?Megvenni olcsóbb.Élettartamköltcségre már sanszossan nem az.Olyan ez mint a MIG21 vs F5,csak papiron jobb az orosz gép.
Az az igazság hogy az EC nem váltó tipúsa a Kiowa Warriornak csak a sima Kiowanak.Nincs fel fegyverezve az amcsiknál max önvédelmi. Nem lehet felrakni rá Hellfirétse és talán más AT seNa várjunk egy picit!
Az USA, tehát a gyártó ország a Kiowát már csak kiképzési céllal használja, tudod mivel váltották le őket? UH-72 Lakotával. Az viszont pont az a típus, amit miután megvették a licenszet és egy közös amerikai/eus vállalaton keresztül gyártanak, leánykori nevén még EC-145/H-145 volt.
Szóval ha úgy tetszik, nem a Kiowa Warriort vennénk meg, hanem annak a váltótípusát. Amit a Kiowára fel lehet tenni, azt ugyan úgy fel lehet tenni a váltótípusra is ha igény van rá, az a nagyobb kapacitású gép, nem a régi leváltott amcsi gép.
Fogadni mernék rá, hogy ha azt vennénk egyébként, akkor lenne már itt rögtön a fórumon is olyan ember, aki azért sajnálkozna, hogy a Kiowa már lejárt lemez, már az amcsik is állnak át a sokkal modernebb, és a jövőbe mutató EC-145 vonalra, mi meg olyan régi szart veszünk...
Jót itt nem lehet tenni .
A norvég mentőhelikopterekről találtatok valami jó anyagot, amiből kiderül hogy miben tér el a felszereltségük a többi géptől és ez mennyivel növeli a gép tömegét?
Én eddig nem
Na csak pár órát kellett várni, és itt is az üdvözítő megoldás, Sharid megcirmogta, Celebra meg hozza helyette a tökéletes megoldást:Gondolom van valami ótvar szar elfekvő 40 éves Izreali UH-1, amit kurva jól járnánk ha megvennénk tőletek, miután tutira felújtanátok nekünk, és becsszó még azt a néhány sztrela repeszt is átkennétek egy kis gittel, ami benne figyel '82 óta, ugye??!
Este utananezek én is.A norvég mentőhelikopterekről találtatok valami jó anyagot, amiből kiderül hogy miben tér el a felszereltségük a többi géptől és ez mennyivel növeli a gép tömegét?
Én eddig nem
Pont azt raksz rá amit akarsz. Ha kell mondom mégegyszer, az ettől sokkal kisebb teljesítményű Gazelle-n is megoldották. Amit a KW-n megoldottak, azt meg lehet oldani a H-145 ön is. Pénz kérdése minden, a hellfire meg az azt műdtető szenzorok, vagy akár a Spike, bármi amit be tudunk szerezni, nem olcsóbb a KW-hoz sem mint a H-145 höz.Az az igazság hogy az EC nem váltó tipúsa a Kiowa Warriornak csak a sima Kiowanak.Nincs fel fegyverezve az amcsiknál max önvédelmi. Nem lehet felrakni rá Hellfirétse és talán más AT se
A norvég mentőhelikopterekről találtatok valami jó anyagot, amiből kiderül hogy miben tér el a felszereltségük a többi géptől és ez mennyivel növeli a gép tömegét?
Én eddig nem
Ráadásul a legjobb választás diplomáciailag, EU-s gép, Amcsi hajtómű. Mindenkit kényeztetünk egy kicsit, javulni fog a demokrácia egyből, no meg lehet még fel is minősít az összes nagyobb hitelminősítő .Amúgy már most is van egy P változat itthon, ha azt tudják használni, akkor a norvég gépekkel se lehet nagy baj. A népszavás cikk eléggé eltúlozza
Szerintem is kicsit lazitos hangvételű volt, találgatásokba bocsajtkozva , ráadásul konkrét összeget se említett csak egy jó nagy keretet. Gondolom a norvégok is ugyanúgy mentésére hasznaljak mint mi, és gondolom ők sem három kilosak. A meleg nyáron tényező lehet igen, erre majd keresnek megoldást. Netán kiraknak pár dolgot hogy konnyitsenek.Amúgy már most is van egy P változat itthon, ha azt tudják használni, akkor a norvég gépekkel se lehet nagy baj. A népszavás cikk eléggé eltúlozza
Ez egyértelmű lázításként íródott. Nulla hozzáférhető infóval ilyet leírni, hogy "max egy 3 kilós gyermeket" lehet majd menteni, hagyjuk már...Szerintem is kicsit lazitos hangvételű volt, találgatásokba bocsajtkozva , ráadásul konkrét összeget se említett csak egy jó nagy keretet. Gondolom a norvégok is ugyanúgy mentésére hasznaljak mint mi, és gondolom ők sem három kilosak. A meleg nyáron tényező lehet igen, erre majd keresnek megoldást. Netán kiraknak pár dolgot hogy konnyitsenek.
Látom a "fiuk" buta stilusát eltanultad.Különben a Battlehawknak van egy izraeli,és egy gyári ami változata is.Utóbbi alverziókra oszlik,pl gá-val,vagy anélkül.LM ajánlotta nekünk is,a PZL kivitelezésében.Tömeg/teljesitmény arányrol azthiszem még nem hallottál.De hát ilen komplikált dolgot már nem is illik számonkérni rajtad.Propagandalózungokon kivűl amúgy kb semmit.ZMNE honlaprol különben tölthetsz le a témában pár tanulmányt.Komplex összehasonlitó elemzések,szóval meghaladja a kormánypropaganda szintjét,nehéz lesz az ahoz szokottaknak megérteni.Különben ott is azt hozzák ki rendre,hogy akinek van rá ppénze,vegyen dedikált csatahelikoptert.Mihu NEM az.Komolyan mondom hozzád képest egy olyan porszívó ügynök is kutyának a fasza, aki miután csöngetett, ha csak 10 cm-re is nyílik az ajtó, már bent van a lábfeje a küszöb mögött!
Mi az hogy bár kevésbé páncélozott valami, jobb a harci sérülésállósága, illetve nagyobb a tehertere, de közben maga a gép kisebb, de még nagyobb a teherbíró képessége is úgy, hogy amúgy a Hind-nek vannak erősebb hajtóművei?
Az is egy véletlen dolog gondolom, hogy pont egy Izraeli upgrade az egész dolog Elbit rendszerekkel, meg Spike-al ugye?
Azt mond már el nekem, ha ez ennyire fickós konstrukció, az USA miért nem cseréli ki de iziben erre a csodás eszközre az összes Apacsot, meg Cobrát, hmm?
Látom a "fiuk" buta stilusát eltanultad.Különben a Battlehawknak van egy izraeli,és egy gyári ami változata is.Utóbbi alverziókra oszlik,pl gá-val,vagy anélkül.LM ajánlotta nekünk is,a PZL kivitelezésében.Tömeg/teljesitmény arányrol azthiszem még nem hallottál.De hát ilen komplikált dolgot már nem is illik számonkérni rajtad.Propagandalózungokon kivűl amúgy kb semmit.ZMNE honlaprol különben tölthetsz le a témában pár tanulmányt.Komplex összehasonlitó elemzések,szóval meghaladja a kormánypropaganda szintjét,nehéz lesz az ahoz szokottaknak megérteni.Különben ott is azt hozzák ki rendre,hogy akinek van rá ppénze,vegyen dedikált csatahelikoptert.Mihu NEM az.
Hát ez nem így működik hogy azt raksz rá amit akarsz.Fegyver integráció nem így működik.Megoldható jó sok pénzért és sok tesz után.Még mindig félre értesz én nem azt mondom hogy Kiowa legyen hanem olyat vegyünk ami már tudja azokat a dolgokat amire szükség lehet valamikor.Pont azt raksz rá amit akarsz. Ha kell mondom mégegyszer, az ettől sokkal kisebb teljesítményű Gazelle-n is megoldották. Amit a KW-n megoldottak, azt meg lehet oldani a H-145 ön is. Pénz kérdése minden, a hellfire meg az azt műdtető szenzorok, vagy akár a Spike, bármi amit be tudunk szerezni, nem olcsóbb a KW-hoz sem mint a H-145 höz.
A durva személyeskedésre nagyon intelligens válasz!No, akkor viszont te figyelj ide: Nincs annyi pénzünk hogy dedikált csatahelikoptert vegyünk. Ez nem a mi szégyenünk, a legtöbb ország pont úgy van vele mint mi.
Mihu jobban csatahelikopter mint a Blackhawk felfegyverezve, s ami az igazán döntő, hogy nekünk abból van, azt tudjuk felújíttatni az esetleges akármilyen AH-60 vonal helyett gombokért. Ami kategóriánk jelenleg van Mi-8/17 vonallal azt nyugatról csak csillagászati árú Chinookkal tudnánk kiváltani, nem pálya. A mihu vonalat leginkább valódi csatahelikopterrel, apacs/tiger/cobra vagy legalább valóban felfegyverzett AH-60 vonallal. MIND horror árú, a legolcsóbb is ezek közül sokszorosa a mihu felújításnak.
A kis pici Airbus helikopter vonal szerintem tökéletes választás nekünk a mihuk mellé.
Innentől akárki akármit hozhat ki, mondom szerintem vegyünk 1000 db Mi-26 ot szállítási célra, harcolni meg 4000 db AH-64 E-t. Kb. annyi a realiása ezeknek is, mint a fentieknek.
ZMNE már rég nincs, NKE van helyette.
Szerintem is kicsit lazitos hangvételű volt, találgatásokba bocsajtkozva , ráadásul konkrét összeget se említett csak egy jó nagy keretet. Gondolom a norvégok is ugyanúgy mentésére hasznaljak mint mi, és gondolom ők sem három kilosak. A meleg nyáron tényező lehet igen, erre majd keresnek megoldást. Netán kiraknak pár dolgot hogy konnyitsenek.