1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    formosa1 likes this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mi volt a lajstrom a francia gépen? F-....?
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen, ezért lett a beceneve "statikus"
    kettő volt.
    az egyik az F-RBAK volt.
    a másikat nem tudom
     
    formosa1 and Terminator like this.
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem,
    szárnyon érkezett...
    ennyi volt a hozzáadott teljesítménye a gyakorlathoz.
    A köztes időben állt az appronon...:rolleyes:
    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538194
    Ja és korrekció...csak egy A400 jött
    És már utánanéztél a "teljesítményének"
    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538281
     
    Terminator likes this.
  6. formosa1

    formosa1 Active Member

    Azt a fejlesztő országoktól kérdezd, mert ők nem verik nagydobra...

    Igaz nehéz is lenne összeszedni, mert 1 elég "fordulatos", sőt, inkább "kalandos" történet a hajtómű fejlesztése. Szerencsére több linket is találhatsz róla /Google prof. segít/, de "pontos" összeget a fentiek miatt ott sem fogsz találni. Ám a "kalandokat" végigolvasva rájöhetsz, hogy a szóban forgó h.mű a világ legdrágább hajtóműve lehet...!!!
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Kíváncsiságból megnéztem hogy ez a gép az elmúlt 1 hónapban hányszor repült: 11szer.
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azt látod hogy hova? Mali? Kína?
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egy közel-keleti és egy afrikai út volt, a többi Orleans környéki gyakorlás volt.
     
    rudi likes this.
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Te egy 2018-s magyarországi A400-s látogatásra hivatkozol, ezzel szemben jelenleg a következő a helyzet,az álltalad statikus szállítógépnek tartott A400-s vígan repked a törökköknél sok egyébb szállítási feladat mellett a török A400-k vittek védőfelszerelést az USA pedig a törököknél van cargo 747-s, a malájok szintén megelgedéssel használják az Atlasokat,a franciák érdekes módon pl az A400-t használták a koronavírusos betegek átszállítására nem a Herculest az angolok szintén.A németek is használják az A400-t minden híresztelés ellenére, csak mivel túl sok A400-t rendeltek ezért megy a hangulatkeltés az Atlas ellen.Tehát úgy beállítani az Atlast mintha csak egy használhatatlan levélnehezék lenne az egyáltalán nem fedi a valóságot.
     
    LMzek 2.0 likes this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Senki nem azt mondta hogy az ÖSSZES A400 a földön áll.
    Ezzel szemben tény hogy átlagban az A400 flottáknak majd a FELE (az Angoloknál 2019 Feb.ban konkrétan 40%-a) nem bevethető különböző elhúzófó javítások miatt.

    A maradék része a flottáknak repked csak oly vígan mint írod.

    Nekünk lesz - talán majd egyszer - egy három gépes teherszállító flottánk.
    Ha ez A400 lenne ez azt jelentené hogy átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető.
    Ezt a luxust mi nem engedhetjük meg magunknak és tipust már üzemeltető országoknak is ezzel van tele a töke.

    Ez nem hangulatkeltés hanem a tények.
    Ha a tények téged nem zavarnak az a Te bajod.
    Az a lényeg hogy a döntési pozícióban lévők értsék a helyzetet és utasítsák el az A400-ast - lehetőség szerint legalább addig amíg valamilyen gyökeres fordulat nem áll be a gép rendelkezésre állási mutatóiban.
     
    formosa1 likes this.
  12. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az tény,hogy feleslegesen túl bonyolították az A400 hajtóművét,sokkal egyszerűbben és olcsóbban is meg lehetett volna oldani,de kategórikusan kijelenteni,hogy használhatatlan az egy megmosolyogtató állítás ahogy az is "hogy a világ legdrágább hajtóműve lehet".És arról sem szabad megfeledkezni,hogy a katonai repülőgépek történetében bizony jó pár alkalommal elszaladtak a fejlesztési költségek,az A400 esete bizony nem példa nélküli.
     
    LMzek 2.0 likes this.
  13. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pazarolod az energiadat. :)
    Barmit ir, az olyan, mintha egy nagyszaju tini irta volna: hangos, fogalmatlan, gizike-gozeke stb. Kabe 20x leirtunk mindent, neki minden elrepul a feje folott.
     
    pöcshuszár likes this.
  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Azt viszont nagyon is állították,hogy egy használhatatlan statikus szállítógép (formosa1).

    Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Milyen az a 0,5 bevethető gép?
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Jajj, ne mar... arrol van szo, hogy a harombol egy normal karbantartason van. Ami ugye standard.
     
  17. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    QUOTE="dudi, post: 692098, member: 24"]Milyen az a 0,5 bevethető gép?[/QUOTE/].
    Gondolom,hogy csak az adott gép felével lehet repülni:):):),de ha jobban belegondolok akkor két ilyen fél gépből össze lehet rakni egy teljesen gépet is:):):).Kivéve persze ha mindkét fél gépnek ugyanaz a fele alkalmatlan a repülésre.:):):)
     
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Többek között.
    De a Német példát is ide lehet sorolni.
    https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
    2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
    Magyarán:
    Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
    De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
    És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

    Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D
     
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    A németek mivel igen csak túlrendelték magukat minden eszközt megragadnak,hogy minnél jobban elnyújtsák a gépek átvételét.
    A német légierő árnyéka önmagának az általad idézett időpontban 2018-n ez különösen így volt,nem csak az
    A400-k hadrafoghatóságával voltak problémák,hanem még jó pár másik géptipuséval is, ennek oka az alulfinanszírozottság a hiányzó személyzet és az elavult bürokratikus szervezet.
     
    LMzek 2.0 likes this.
  20. migfun

    migfun Well-Known Member

    Istenem, vegyük már meg ezt a csodamadinát, és kiderül, tud-e akkore rendelkezésre állást, mint a pápai C-17-es flotta, és hogy mennyiért/repóra.
    Ha csak egy lesz folyamatosan hadrafogható, akkor is a mai szinten vagyunk rámpásban darabra, csak nagyobb teherkapacitással. De amíg nem jön semmi, repülni sem fog semmi. Már rég kint kellene lenni a németeknél/franciáknál/spanyoloknál a pilóta-és műszaki képzésen az embereknek, nem a típusról agyalni a politikusoknak. Vagy legalább az összes a politika által szóba jöhető gépre képeztetni már a személyzetet, hogy ha méltóztatnak mérlegelni a politikai és zsebberakós előnyöket, és döntenek, akkor legyen, aki működteti a technikát. Mert ugye pénz van mindenre is, ez nem lehet akadály. Egy évtizede csak a jajongás megy, hogy kikopnak az Antonovok...
     
    misinator, fishbed and Wilson like this.

Ezen oldal megosztása