1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 16..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    "Snorkel" alapján azt mondanám az egész le tud merülni, sűrített levegővel még egy rövid ideig akár teljesen is el tudnak rejtőzni.
     
  2. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A USCG által nemrégiben elkapott, levideózott semi-submersible (van ezeknek valami "hivatalos" magyar neve, vagy csak körülírva?) az nem olyan szerkezetű volt, mit amit arbalest linkelt. Olyanból eddig kettőt* találtak elvileg: az elsőt 2010-ben Ecuador és Kolumbia határán, egy másikat pedig 2011-ben Kolumbiában. Mindkettőt a dzsungelben. Mindenesetre ebben a Time-os galériában van az egyik belsejéből pár kép: http://content.time.com/time/photogallery/0,29307,2061931_2260133,00.html (van benne másfajta is.)

    Ez a közelmúltbeli fogás - gyors keresgélés alapján úgy tippelem, hogy egyike a gyakoribb konstrukcióknak:


    *: https://en.wikipedia.org/wiki/Narco-submarine#True_submarines
     
    fishbed and arbalest like this.
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A rejtőszínt is kivállóan választották meg.
     
    fip7 likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. jurgenbauer

    jurgenbauer Well-Known Member

  6. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Még hányszor akarjátok bezáratni ezt a topikot?
     
    Kurfürst, Fennek and FilcTroll like this.
  7. Robur

    Robur Well-Known Member

    Jubileum már volt?:)
     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Törlöm már, törlöm...
     
  9. jani22

    jani22 Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Huh, nagy levegő...
    • Úgy teszel, mintha nem gyártanák a Virginia osztályt. 11 épül további 6 megrendelve, félve írom mennyi a terv (60+), mert még elröhögöm magam. Ez nem nagy volumen...?
    • Columbia tengeralattjáró 2021-re van ütemezve a gyártás. Ami azt jelenti, hogy a tervezés már bizony tart és nem az ötletelés fázisban vannak.
    • Az Areligh Burke FIII rombolók gyártása. Az orosz szeretne csak annyi korszerű rombolót csak az FIII eddig rendelt mennyiségben.*
    • Nem létezne a LCS (Independence + Freedom osztályok) akkor is, ha ebből az egyik vagy akár másik értelme és műszaki tartalma megkérdőjelezhető. A kettő együtt sanszosan több került, mint a teljes Szu-57 eddig...
    • Nem létezne a KC-46 Pegaus (KC-135 utód)? Nem fut és nem kerül sokba?
    • Lesz a KC-10 utód is. Vagy ez szerinted nem létezik?
    • B-21 projekt? Nem nagy volumen 80-100 darabos elvárással?
    • A Ford osztály ezek mellett egy a sok közül.
    • LGM-30 utód fejlesztése? 50 éves rakétákról beszélünk...**
    • Az akadozó új CH-53 változat? Az is elég nagy darabszám és iszonyatosan drága. Tehát nagy volumen.
    Ezek eddig csak hajók, repcsik és helik, semmi szárazföldi technika. Mert lesz M1A3 és M2 utód terén sem álló víz van. Szárazföldiként meglep, hogy még ezeket sem írtad le.

    A hiperszonikus rakéta fejlesztést és a többi fegyverzet fejlesztést (JAGM) már fel sem sorolom, mert szerintem felesleges.

    *https://navaltoday.com/2018/09/28/u...r-arleigh-burke-class-destroyer-construction/
    Csak ez az egy megrendelés 10 db hajó. Az oroszok úgy bevodkáznának, ha ennyi romboló épülne 10 év alatt, hogy idáig hallatszana az öröm. Apró hiba, hogy ezt 4 év alatt gyártják le úgy, hogy ma is 60+ hajó van.

    **https://www.nationaldefensemagazine...i-replacement-program-moves-toward-next-phase

    Szóval ne haragudj, de ezt nagyon nem gondoltad végig...
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Én csak a legdrágább és nulláról induló fejlesztéseket(nem pedig beszerzéseket)soroltam(igaz a B21 kimaradt az amiknál)nem pedig mindent mert akkor kb holnapig írhatnám a sort az oroszoknál hisz szinte mindenüket cserélni kell.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor még rosszabb a listád.
    • Ugyanis a Szu-57 jelen formájában egy nem nulláról induló hajtóművel repül és gyártódik, hanem egy AL-31 leszármazottról van szó.
    • A T-14 lövege sem radikálisan új tudtommal, a meglevő 2A46 (?) módosítása, hogy hosszabb APFSDS lövegéket is tudjon kezelni. Ami meg tudtommal még nincs.
    Vagy akkor a Szu-57-et hogyan méred az F-35-höz? Mert az már inkább csak gyártás, mint fejlesztés, ahogy a Ford is.
    Simán összemostad mi a kicsi, mi a nagy, mi a fejlesztés és mi a gyártás. Szerintem meg futó program legyen és kész. Mert ez alapján a két Kirov felújítás szerinted nem nagy program...?
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    A Szuhoj most nem a beletervezett hajtóművel repül az,ami bele lesz az nulláról készül(már megkezdték a 30-as repülési tesztjeit).A T-14 ágyúban max a cső(kb a legprimitívebb része a lövegnek)ami csak fejlesztése a régieknek mert a töltényűr és a töltőgép az teljesen új.

    Az F-35 még fejlesztés alatt áll és így kezdték el gyártani(van is ebből gond 100 valahány gépnél).A Ford pedig megkezdte a tengeri tesztjeit ami a fejlesztés legvégső állomása így még ez is fejlesztési szakaszban van még ha a legvégén is.Persz itt is megkezdték a következő egység gyártását de az olyan hosszú idő,hogy bőven befejezik a fejlesztést mire az elkészül.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    *Bár a csőben sem vagyok biztos mert eleve nagyobb nyomásra van tervezve mint az eddigiek így max csőhosszban lehet azonos.
     
  16. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Erről van bővebb infód? Mi az irányvonal? Mármint az M1 érdekelne, mi lesz helyette.
     
  17. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Helyette jelenleg semmi. A rövid távú fejlesztés (2019) az M1A2 SEPv3 (erősebb generátor, új kommunikáció és adatkapcsolat, programozható lőszerek, távirányított fegyvertorony, különálló APU). Opcionális a Trophy aktív védelmi rendszer integrálása.

    Középtávú fejlesztés (2021) az M1A2 SEPv4, új éjjellátó a parancsnoknak és az irányzónak, új lézer távolságmérő, új meteorológiai szenzor, lézer-besugárzásjelző, új ködgránátvetők, új lőszerek.

    Hosszútáv (eredetileg 2035, ezt most előre hozták 2028-ra) terén a cél a Bradley és az Abrams leváltása. A Bradley a sürgősebb, ott most nagyobb a mozgolódás, egy relatíve jól védett, legalább 30mm-es, de 50mm-es gépágyúra opcióval bíró, gyorsan megvalósítható megoldást akarnak. A General Dynamics a Griffin III. (alias brit Ajax) alapú megoldást kínál, a Rheinmetall a Raytheonnal a Lynx KF41-et. A BAe nem nyújt be a hírek szerint semmit, mert a CV90 nem felel meg minden elvárásoknak. Harckocsi terén nem sok újdonságot tudni, de a személyes legvadabb feltételezésem az, hogy előbb-utóbb a francia-német közös harckocsiprojektbe lehet beszállnának az amerikaiak is...
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, a Ford esetén már a különféle certificaton papír megszerzéséről van szó. Az nem teszt. Az ez volt.
    Te simán kevered ipari kifejezéssel élve a mechanikai komplettséget, az üzemi próbával, majd a próba üzemmel.
    Ami most van már kiképzés és azt követő minősítő vizsga, illetve a mechanikai komplettség utáni hibák javítása. Az nem fejlesztés.

    Ezen felül a certifikációk megszerzése az részben személyzeti kérdés, ahogy pl. te lőkiképzést kapsz és a lőlapon tudtommal adott szint feletti találat mennyiséget és pontosságot kell lenni. Feltéve azt, hogy a fegyvered hibátlan és minden tud, amit tudnia kell specifikáció szerint. Vagy netán máshogy van?

    Ez még 2004-es dokufilm emlékeim szerint pont ez a folyamatot mutatja be. Kb. ez volt az utolsó olyan korszak, amikor normális dokufilm készült.


    Kiemelve a lényeg.
    https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Ronald_Reagan#2006_maiden_deployment
    On 8 May 2004, following her five-month post-shakedown availability, Ronald Reagan received her second flight deck certification which encompassed all flight operations, including aircraft launch and recovery, safety, crash and salvage, fuel certifications, and training. Ronald Reagan then began her transit from Naval Station Norfolk, Virginia, through the straits of Magellan, South America, to her new homeport of Naval Air Station North Island, San Diego, with James A. Symonds in command.

    Erről a folyamatról néhány link.
    https://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=106349

    Ebben láthatod, hogy milyen certifikációkkal van gond.
    https://fas.org/sgp/crs/weapons/RS20643.pdf

    Ennek megszerzése van most folyamatban. Az, hogy ez vagy a személyzet vagy a műszak hibák miatt nem sikerül az más kérdés. Ettől nem áll fejlesztés alatt. Minden konstrukción reszelnek szolgálata alatt is, ezért van az, hogy még azonos altípusok között is vannak eltérések pl. a repülőgépeknél. Ezt azok dokumentációja sorolja fel.
    Az F-15 könyvemben olvashatsz erről is, amikor egyes izraeli gépeket korszerűsítettek és kvázi nem volt két egyforma. Pedig mind azonos F-15 fő változat volt...

    Csak kb. annyi ütötte meg a szemem, hogy lesz M1A3. Értsd azért fontos ez, mert a T-14 ellenére nem készül még most sem új hk. Sőt, még nagyobb löveg sem. Se 125 mm, se 130, se 135 mm. Számomra ez volt a lényeg. Valahol egész durva, hogy 1943 --> 1973 között jellemzően max. 75-76 mm kh lövegtől (kérem a darabszámban marginális 88-as német és ISz-2 egészen más 122 mm-es lövegét hanyagoljuk) eljutottak a 120/125 mm-ig nyugaton és keleten, a Leo2 (M1-nél felismerték a 105 mm-es löveg ökörségét és azért egy jobb gránáttal áthidalták M1IP-nél) és T-72/80 vonalon. 1980-2019 időszak kb. ugyanez és pontosan itt vagyunk ma is. Amikor a hh végén már 140 mm-es lövegeket is teszteltek. 30 évvel ez után meg semmi nem változott.

    (Bár az IFV-k lövegei jól elszálltak. 30-40 mm már van és 57 mm-es is terveznek már.)

    Egészen brutális, hogy a légierős és flotta fejlesztések mellett a szárazföldi eszköznél a tűzerő fő komponense mennyire változatlan maradt több eszköznél. 1980 óta lényében változatlan a hk-k fő fegyverzete a gránátokat leszámítva. Ehhez képest IR rakétáknál ezalatt 3 seeker generáció és SARH --> ARH váltás volt.

    A hagyományos rávezető állomásos egy célcsatornás SAM mellett ma meg a hajókon és lassan szárazföldön is a klasszik rávezetőállomás nélküli ARH SAM dominál és az egy célcsatorna SAM 1990 óta pusztul. A kevés HAWK, ami még olyan és 3. világbeli országok szovjet maradéka = múzeum SAM.

    Valahol kicsit groteszk, mert azzal, hogy a T-14-nek nem készült új löveg az orosz egy olyan új hk-t rakott össze, ami az orosznak jó drága, mert semmi köze az eddigi evolúcióhoz, talán motor terén és ennyi. Ezzel szemben a jenki erre lép egy upgrade programmal és ennyi. Talán még új gyártásúak sem lesznek a harckocsik, ha jól látom, bár a pontos műszaki tartalomnak sem nézek utána.

    (Erős hasonlattal, mert nem igaz az analóga. Mintha egy Szu-57-et le lehetne reagálni úgy, hogy modernizálják az F-15C Golden Eagle-t. Olcsóbb. A platform létezik.)

    Ez lenne a célszerű, csak a baj az, hogy ez 1970-es években sem vált be. Tutira elő fogják rángatni ezt példának, illetve a saját F-35-öst, ahol most kerek perec kijelentette vagy a Navy vagy a USAF, hogy a következő gépük csak saját igényekre lesz. Semmiféle "joint" szólamokkal ne fárassza magát senki.
    A USMC (szerintem teljesen röhejes) igénye az F-35B-nek lehet, hogy hosszan tartó trauma lesz a közös projektek számára...
     
    Cifu and Fennek like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Bocsánat, én is beleugatnék:
    JLTV program, 6,8mm ürméret, IFV/APC csere program, a medium kaliber (35-50mm-re való átállás) fejlesztése, a kis és közepes helikopterek farokrotor elhagyásának fejlesztése. De szerintem a DARPA - mint olyan - is felzabál annyi pénzt (idén 3,5Mrd USD), mint egy kisebb ország (gondolok itt kishazánkra) honvédelmi költségvetése (idén valami 610Mrd forint/2Mrd USD).
    De nagyjából már folynia kellene a C-130-as váltótípusának keresése mert a J is már majd 20-25 éves.
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerintem a francia-német közösködésből sem lesz semmi.
     

Ezen oldal megosztása