Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Na akkor mint környékbeli én is hozzászólok. Egyrészt az igaz, hogy tényleg több méter vastagon raktak a fák alá földréteget, de szerintem is egy kicsit lehetett volna zöldebbre alkotni a teret kevesebb térkővel meg füvesítéssel (meg hogy az elmúlt hónapokban mégis mi tartott ennyi ideig a munkában azt se tudom mert kb semmi nem történt). Herendi szobrot meg látok eleget Veszprémben, stílusában elüt a tér egészétől. Na meg a parkosított területekkel az a nagy baj, hogy a csövesek szinte azonnal oda is akarnak költözni és nem éppen a legkellemesebb a fekáliák meg szemét között keringve átmenni rajta. (a'la Erzsébet tér vagy a Deák azon része)

Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy fel kéne számolni a mélygarázsos helyek arányában a felszínieket, mert így is egy komplett kínszenvedés (avagy angolosan pain in the ass) az egész környék. Vörösmarty körzetében parkolás esélytelen (amúgy azt is minek kellett feltúrni?), nem sokkal mellette ott van a Széchenyi tér-Lánchíd kombó és a legközelebbi lehetőség a Nádor utca meg az Erzsébet tér. Alapból a Nádor utca végében nem lehet parkolni de ott van a Merkantil-OTP duó is (akinek a kérése volt a mélygarázs tudtommal) a Pénzügyminisztérium mellett és ha még megépül hozzá a hotel akkor végképp kelleni fognak oda a parkolóhelyek. Napközben a Nádoron tényleg esélytelen a parkolás mert csurig szokott lenni az OTP/leányai-minisztériumok-egyebek dolgozói által így ott tényleg minden egyes helyre szükség lenne. (hajnalban érdemes kimenni és jé szinte üres az egész utca mert akkor tényleg csak az ott lakók parkolnak az utcán csak hát ez villamos hasonlattal élve a mélyvölgy)

Abból viszont elegem van, hogy lassan a komplett Belvárosból hotel lesz és mindenhol az épül, mert a turisták majdnem fontosabbak lesznek mint maguk az itt lakók. Sokszor van az, hogy nyugodtan beszélhetek magyarul, mivel egy árva lélek nem fogja megérteni mit mondok. A turistabuszokat meg nem is említem...

A Camponánál jó 19 hónapja építi a Strabag egy, azaz egy darab munkagéppel és havonta 10-15 Moszkva térről összeszedett arccal a körforgalmat. Még mindig nincs teljesen kész. Na ezért ennyi idő a semmi.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Nekem az udvaron egy bálványfa nőtt ki magról, 6-7 év alatt legalább 10 méteresre megnőtt, az árnyékja is hatalmas.
Ez a fa invazívnak van ugyan minősítve, de nem hinném, hogy Budapest belvárosában attól kellene tartani, hogy majd elszaporodik és kipusztítja a többi fát.
De ott van a császárfa is, ami még gyorsabban növekedik és az nem tiltott.


A bálványfát eredetileg parkokba hozták be aztán elterjedt (sajnos). Agressziv faj, elnyomja a többi vegetációt, de ha neked tetszik és a szagát is elviseled :) Namegy a termése, fuhhh.

A császárfa eléggé fagyérzékeny, én nem vagyok hive adventív fajok behurcolásának, van már elég.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and zeal

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nekem az udvaron egy bálványfa nőtt ki magról, 6-7 év alatt legalább 10 méteresre megnőtt, az árnyékja is hatalmas.
Ez a fa invazívnak van ugyan minősítve, de nem hinném, hogy Budapest belvárosában attól kellene tartani, hogy majd elszaporodik és kipusztítja a többi fát.
De ott van a császárfa is, ami még gyorsabban növekedik és az nem tiltott.


A bálványfát eredetileg parkokba hozták be aztán elterjedt (sajnos). Agressziv faj, elnyomja a többi vegetációt, de ha neked tetszik és a szagát is elviseled :) Namegy a termése, fuhhh.

A császárfa eléggé fagyérzékeny, én nem vagyok hive adventív fajok behurcolásának, van már elég.

Bálványfa. Kinek mi tetszik, ízlés dolga. Szerintem szép fa. :)

A császárfa nemesített változata, a Shan Tong nagyon jól bírja a fagyot.
Évente növekedése eléri a 2-3 méteres magasságot és körülbelül 5 centiméteres törzsátmérő vastagodást. Szóval városba szerintem ideális.
Mire Molni megtudja, hogy kivágták a fákat, már meg is nőtt az újonnan ültetett.
És ennek a fának a küllemére szerintem neked sem lehet kifogásod. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and hunter85

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
És ennek a fának a küllemére szerintem neked sem lehet kifogásod. :)

Jahh, tényleg szép. Még lehet beszerzet egyet, úgyis most akarok ültetgetni udvarban :D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Tudom, a Soros-féle háttérhatalmak által fizetett 444 írta hogy hergelje az embereket. De akkor is ennyi a pénz érettségivel és felsőfokú szakképzettséggel.
https://rontgen.444.hu/2019/09/06/i...en-cser-agnes-eger-istvan-es-toma-lajos-modra
Ez 165nettó.
Nem is értem minek marad meg ott valaki, mikor mekisnek lenni jó:
https://www.penzcentrum.hu/images/content/201905/29-768IMG_0426.jpg
Csak nem választások lesznek? Ne már! Ez ugyanaz a butaság mint ami a legutóbbi választások előtt ment. :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
Most mondjam azt, hogy az ilyen hülyékért nem kár? Záróvonalon nem belátható kanyarban előz. Egyenes út a Darwin díjhoz. Csak ha átmegy a hülyéje a szélvédőn a motorral, akkor a végén még vétlenek is megölnek az ilyen barmok...

A legjobb komment mindent leír...

✔️ Opposing lane
✔️ Blind curve
✔️ Behind a camper with no visibility
✔️ Large attachments on sides
✔️ Girl as a passenger
✔️ Uphill All check fellow biker

You're clear to proceed this manouver.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Szerencsere nem ment gyorsan, de a (szinten vetlen) csaja sem koszoni meg ezt a zakot. Lesz par het mosolyszünet, az biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Szerencsere nem ment gyorsan, de a (szinten vetlen) csaja sem koszoni meg ezt a zakot. Lesz par het mosolyszünet, az biztos.
Képtelen vagyok megérteni azon mentalitású embereket, akik ennyire szabályszegőkkel együtt utaznak. Önként.

Volt olyan projekt menedzser, akivel együtt kellett utaznom és 170-nel vagy gyorsabban tolta az 4-es úton. Mondtam neki, ha száguldozni akar, akkor legalább autópályán ahol ez konstast és nem gyorsítás, lassítás és veszélyes előzgetés van. Hazafelé már arra mentünk, mert összességében mégis jobb volt úgy, de pislogtam, hogy mr. PM úr annyira buta, hogy még ez sem tűnt fel neki.

A "kisfőnökömnek" jeleztem, hogy ha még egyszer vele kéne utazni, akkor én nem megyek, ha ez marad a tempó. Hála istennek soha többet nem kellett vele menni sehova...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 561
113
Most mondjam azt, hogy az ilyen hülyékért nem kár? Záróvonalon nem belátható kanyarban előz. Egyenes út a Darwin díjhoz. Csak ha átmegy a hülyéje a szélvédőn a motorral, akkor a végén még vétlenek is megölnek az ilyen barmok...

A legjobb komment mindent leír...

✔️ Opposing lane
✔️ Blind curve
✔️ Behind a camper with no visibility
✔️ Large attachments on sides
✔️ Girl as a passenger
✔️ Uphill All check fellow biker

You're clear to proceed this manouver.
Legalább sok ember megállt, és odarohant, hogy segítsenek. Kismillió videó van, amin kb mindenki leszarja, ha valaki balesetet szenved.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Legalább sok ember megállt, és odarohant, hogy segítsenek. Kismillió videó van, amin kb mindenki leszarja, ha valaki balesetet szenved.

Ilyeneket én is leszarom, maximum azért állnék meg, hogy a minimálisan elvárt segítséget megadjam, ha más nem teszi, és tanúsítsam, hogy maximálisan az ő hibája volt.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
A növényzet telepítése amellett, hogy rendkívül látványos és hasznos, a toronyházak építésének összköltségét mindössze 5%-kal növelte.

Csak 5%? Ebben elképesztően nagy üzleti lehetőséget látok még én is. Ha csak ennyivel kerül többe, én tutira csak ilyen tömbházakat építenék, hisz garantáltan el lehetne adni 5%-al drágábban, mint egy átlagos lakást. Legalábbis én egy ilyenért 5%-al többet simán fizetnék, márha panelbe akarnék költözni.
Az ilyen megoldásokat kötelezném törvény által is.
A függőleges zöld felületek létrehozásához éppen most olvasom az alábbi linket, itt lehet néhány ötletet meríteni, ajánlom:

ZÖLDHOMLOKZATOK Függőleges zöldfelületek tervezésének, kivitelezésének műszaki és kertészeti útmutatója

https://www.greenfo.hu/wp-content/uploads/dokumentumtar/zoldhomlokzatok-2017.pdf
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Érdekes videó, benne a Patriot, a spanyol tengeralattjáró, mars szonda baki stb...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Képtelen vagyok megérteni azon mentalitású embereket, akik ennyire szabályszegőkkel együtt utaznak. Önként.

Volt olyan projekt menedzser, akivel együtt kellett utaznom és 170-nel vagy gyorsabban tolta az 4-es úton. Mondtam neki, ha száguldozni akar, akkor legalább autópályán ahol ez konstast és nem gyorsítás, lassítás és veszélyes előzgetés van. Hazafelé már arra mentünk, mert összességében mégis jobb volt úgy, de pislogtam, hogy mr. PM úr annyira buta, hogy még ez sem tűnt fel neki.

A "kisfőnökömnek" jeleztem, hogy ha még egyszer vele kéne utazni, akkor én nem megyek, ha ez marad a tempó. Hála istennek soha többet nem kellett vele menni sehova...

A gázt minden degenerált idióta tudja nyomni. Ha a 10 éves gyerekemet odaültetem a kormány elé, ő is. Viszont okosan vezetni, na az már nem megy. 170el max öt-tíz kib.szott percet lehet nyerni 200 kilométeren is. Autópályán a forgalom miatt lehet értelmes keretek között tolni 130 helyett mondjuk ha folyamatosan akarsz haladni 140el, de 170 teljesen felesleges. Magát és a többieket teszi ki az ember felesleges kockázatnak. 4es úton pedig, ahol bármikor lehet úthiba, ekkora ökörséget elkövetni. Nemrég volt a kiscsávó, a kamionos fia, aki 180al csapódott az oszlopnak a bömbivel 20 évesen. Minek? Értelmetlen halál. Az is baromság, hogy Buzukival tolja a barom 90 helyett 140el, aztán ha elkapják, több a bünti, mint amennyit az a szar ért. Normálisak?

Németországban néha én se bírok magammal és néhanapján nyomom autópályán 200+al, de csak jól felkészített autóval és ott is csak bizonyos autópályán, ahol alig vagy egyáltalán nincs forgalom. De még így is csak akkor, ha nappal van, jó látási viszonyok és egyedül utazom.

Itthon meg a majmok az M1esen, M7esen tolják ameddig merik, pedig egymás seggében vannak az autók. Meg a sok szlovák-ukrán bunkó az M3ason 190el viszonylag jó autókkal. Elég egy hiba, és máris M6os Puntó baleset lesz a vége. Minek? Értelmetlen. Olyan követési távolsággal amit egyesek megengednek maguknak még egy jó autóban sincs esélyük. Akkor minek? Menőzés? Butaság? Nem ismerik a fizikát? Értelmetlen.

Figyeltem az M1esen a sok barmot a 60as táblánál a többkilométeres felújítások során. 60 helyett belsőben, pár centire a szembeforgalomtól, sötétben: 130-140el ... Normálisak? Persze törökök, bevándorló hátterűek, akik mögött már hosszú út van, de lófasz ez a 19-25 km, nem ezen fog múlni, viszont sokat veszíthetnek, ha balesetet szenvednek. Értelmetlen.

Az M0 dél-budai/pesti szakaszát már nem is írom. Ott is ez megy.