Beszélgető

Én ezt tapasztalom. Akkor elé kell ezt képzelni a mondandómnak ezt a mondatot. Mondjuk pont felénk az egyik jelentősebb vonal pár éve, a mellékvonal, meg a fővonal most újul meg. Azt nem mondtam, hogy minden fasza. Lenne igény további fejlesztésekre, de azért engem nem önt el a mindenszarizmus, ha vonalbezárás helyett bizonyos szintű felújítás történik, és akkor sem, ha nem lebontják az állomásokat, hanem teljesen felújítják. Mondjuk azt is gondolom, hogy bizonyos mértékben a mindenkori vasúti vezetés is felelős azért, hogy személyforgalom tekintetében a megítélése olyan-amilyen.

Mifelénk -tágabb értelemben- nagyon sok utat újítottak fel, szinte már alig van kritikán aluli, de az is jellemzően kis forgalmú út. De az, hogy a keleti határtól Ausztriáig, vagy a Balatonig, esetleg Győrig; de akár Gyöngyösig el lehet jutni jó minőségű alsóbb rendű úton -úgy, hogy nem így tervezte az utat az ember- azért nem olyan rossz. Persze, lehet, hogy csak véletlen, meg szerencse. Vagy lehet, hogy más a rossz út mértékegysége -mert volt olyan út a környéken, amire több vidéki ismerős azt mondta, hogy arra nem megy vissza, merre lehet kerülni. - igaz ezt nem teljesen csinálták meg, csak szakaszosan. De összességében megint csak nem a mindenszar önti el az ember agyát. Persze, messze van mondjuk Ausztria, ahol két tanya közt is legalább olyan (vagy jobb) minőségű út van, mint nálunk két falu között, van még, hova fejlődni ilyen téren.

Természetesen nem mindenhol egyforma, és én sem járok mindenfele rendszeresen; de azt hiszem, hogy azt le is írtam, hogy nagyon sok fejlesztés kellene, és nem minden fasza. De ez valamiért néhányaknak valamiért biztos nem jelent meg a monitorán, kijelzőjén.
Mondjuk a hazai utak hát október elején mohács leugrunk a sógorhoz egy hétvégére. Plusz 72 ezer Ft a futómű javítása mert Kenderes után a 4 es olyan jó minőségű. M3 Gyöngyös után Miskolc felé toldozgatás mert hát mostanra talán már jó lett.
Az a baj hazai útfelújításokkal hogy max pár évet bírnak ki. Vagy a minőség ellenőrzés illetve előírások tágak az aszfalt esetében vagy egêsz egyszerűen túl sokat kell visszaosztani. Inkább is-is. Így meg marad "jó ez eladás alapon".
 
Mondjuk inkább úgy,hogy a szart is kilopjak belőle-kozben amennyibe papíron került,arány koptato rétegnek kéne lennie rajta, gyémántberakasos erdesitessel....
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nber
Mondjuk a hazai utak hát október elején mohács leugrunk a sógorhoz egy hétvégére. Plusz 72 ezer Ft a futómű javítása mert Kenderes után a 4 es olyan jó minőségű. M3 Gyöngyös után Miskolc felé toldozgatás mert hát mostanra talán már jó lett.
Az a baj hazai útfelújításokkal hogy max pár évet bírnak ki. Vagy a minőség ellenőrzés illetve előírások tágak az aszfalt esetében vagy egêsz egyszerűen túl sokat kell visszaosztani. Inkább is-is. Így meg marad "jó ez eladás alapon".
Nekünk ilyen még nem volt. Természetesen egy ilyen korú autónál, ami nekünk van természetes a futómű kopó alkatrészeinek cseréje, de rendkívüli még nem volt.
Nem voltam még az M3-as azon szakaszán, mi más irányból szoktunk menni, a környéken meg nem pályázunk. Igazábol a régi hármason is nagyon jól lehet haladni; volt, mikor jobban lehetett, mint pályán.

Ez, a hamar elhasználódás nyilván több oldalról következik; nem vagyok útépítő, de csak tippelni tudom, hogy a vélhető lenyúlásokon kívül más okok is közrejátszhatnak; pl. sokszor, főleg ha nem teljes felújítás és átépítés történik, akkor egy alap nélküli útra toldozgatnak, amik nem ilyen mértékű és méretű forgalomra lettek tervezve.
 
Nekünk ilyen még nem volt. Természetesen egy ilyen korú autónál, ami nekünk van természetes a futómű kopó alkatrészeinek cseréje, de rendkívüli még nem volt.
Nem voltam még az M3-as azon szakaszán, mi más irányból szoktunk menni, a környéken meg nem pályázunk. Igazábol a régi hármason is nagyon jól lehet haladni; volt, mikor jobban lehetett, mint pályán.

Ez, a hamar elhasználódás nyilván több oldalról következik; nem vagyok útépítő, de csak tippelni tudom, hogy a vélhető lenyúlásokon kívül más okok is közrejátszhatnak; pl. sokszor, főleg ha nem teljes felújítás és átépítés történik, akkor egy alap nélküli útra toldozgatnak, amik nem ilyen mértékű és méretű forgalomra lettek tervezve.
Szerecsenymosdatas
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
MED_0017325857.png
 
Ha jól emlékszem, 1992 táján kb. annyi volt 1 liter tej, mint 1 liter benzin.
Érdekes lenne ezt a paritást megnézni miden időszakra, ha lehet.
Az akkor használatos, 92 és 98-as oktánszámú benzin árkülönbözete 3 Ft volt literenként, ami 90 illetve 93 forintos literenkénti árat jelentett.
A 2,8%-os zacskós tej ára 21 Ft volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az akkor használatos, 92 és 98-as oktánszámú benzin árkülönbözete 3 Ft volt literenként, ami 90 illetve 93 forintos literenkénti árat jelentett.
A 2,8%-os zacskós tej ára 21 Ft volt.

Ezekre így emlékszel? A ksh-nál nincs 1995 előtti adat. Nem tudom mikortól árultak 95-ös benzint, de a táblázatban 95-ös benzin szerepel '95-ben is. Akkor 97 Ft volt a benzin, a tej 55 Ft.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
De, ha még szeretnél röhögni, senkit sem érdekel az a tulajdonosi megoszlás, amit leírsz. Azért, mert azok nagyobb része fidesz közeli tulajok kezében van.. Hallottál már az "aranyrészvényről"? Amikor én pld. MOL-os voltam, az aranyrészvény az állami kézben volt. Ezzel lehetett különleges tulajdonosi jogokkal élni... Pld. azokkal, amin az előbb akkorát nevettél, amikor leírtam. Ma nem tudom, hogy mi van a MOL-nál ez ügyben. De, sejtem, hogy az aranyrészvény most is állami kézben van. Amíg ismertem (belülről) a MOL Rt. privatizációját, lehetett a többségi tulajdon máshol, de az aranyrészvény az állam kezében maradt. Ezért nem vicces, hanem inkább szomorú, hogy olyan statisztikákat hozol, amik erről a fontosabbnál fontosabb dologról nem adnak semmilyen információt.......
Ebben azért érzek valami finom bodicseket, most jön a sikítás Prüsszel felé, hogy deaszabadpiacifolyamatok, meg indul a vizsgálat. Ha lenne aranyrészvénye a kormánynak, nem így kéne megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
Ebben azért érzek valami finom bodicseket, most jön a sikítás Prüsszel felé, hogy deaszabadpiacifolyamatok, meg indul a vizsgálat. Ha lenne aranyrészvénye a kormánynak, nem így kéne megoldani.
Bár az, hogy a pozsonyi saját finomítóból nem tud behozni a MOL üzemanyagot Mo. ra, az prüsszeli forrás diverzifikáció.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

A Mi Hazánk feljelenti a Mol-t és a kormány illetékeseit​