[BIZTPOL] A nagy sakktábla

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 655
1 539
113
Én meg tudom hogy Kínába megy a nagy része. Legalább is többször voltam ott, nekem közép/felső vezetők mondták hogy Kína tartja el azt a gyárat konkrétan. Csak tudják hogy mit beszéltek.

Premium auto, gazdagoknak. Nem fogja foldhoz verni oket.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 256
55 367
113
Én meg tudom hogy Kínába megy a nagy része. Legalább is többször voltam ott, nekem közép/felső vezetők mondták hogy Kína tartja el azt a gyárat konkrétan. Csak tudják hogy mit beszéltek.


Lehet, de csak az alsó szegmenst gyártják Kecskeméten,a közép,és csúcs modellek germániában készülnek,de megkérdem az öcsémek,ő is középvezető ott,úgy tudom eus szabvány kocsik készülnek ott,majd referálok.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 807
47 034
113
Premium auto, gazdagoknak. Nem fogja foldhoz verni oket.
Szerintem valamit félreértesz. MINKET fog földhözverni, ha nem kell majd olyan számban az amit gyártunk, mert kapacitást fog leépíteni a Merci nálunk.

Messze nem a csúcsmodelleket gyártjuk itt, az A osztály meg a CLA az minden csak nem S 600. Ezek árérzékeny termékek, s marha könnyen le lehet szokni róla, ha megdobódik az ára mondjuk 25%-al.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 807
47 034
113
Lehet, de csak az alsó szegmenst gyártják Kecskeméten,a közép,és csúcs modellek germániában készülnek,de megkérdem az öcsémek,ő is középvezető ott,úgy tudom eus szabvány kocsik készülnek ott,majd referálok.
Így igaz, az alsó szegmenst gyártjuk itt, pont azért Kína a fő felvásárló. Nekik a Merci jel kell, de sok nagyon gazdag ember még nincs hogy tömegével vegyék a prémium kategóriás autókat. Azok nem is itt készülnek. Mi a legalapabb és legolcsóbb(így a legárérzékenyebb) alsó - közép kategóriát gyártjuk, amit az egyre növekvő Kínai középosztály szeret.
Ha emelkedik az ár, akkor már nem fogják annyira szeretni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 814
30 836
113
A gyárat nem zárják be, esetleg leépítenek és kicsit visszavesznek a kapacitásból, vagy a kihelyezett munkaköröket megoldják ezután gyáron belűl saját emberekkel, hogy ne kelljen leépíteni. Kurvasok pénz egy ilyen gyárat felhúzni és nem lehet áthelyezni egyik napról a másikra. Ezenkívül valószínűleg állambácsival úgy van az egyesség, hogy a munkahelyeket meg kell tartsa sok éven keresztűl, és a gyárat sem zárhatja be, hanem vissza a kapott támogatás meg az adókedvezmények.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 807
47 034
113
A gyárat nem zárják be, esetleg leépítenek és kicsit visszavesznek a kapacitásból, vagy a kihelyezett munkaköröket megoldják ezután gyáron belűl saját emberekkel, hogy ne kelljen leépíteni. Kurvasok pénz egy ilyen gyárat felhúzni és nem lehet áthelyezni egyik napról a másikra. Ezenkívül valószínűleg állambácsival úgy van az egyesség, hogy a munkahelyeket meg kell tartsa sok éven keresztűl, és a gyárat sem zárhatja be, hanem vissza a kapott támogatás meg az adókedvezmények.
Én is kapacitás leépítésről beszéltem, bár minden attól függ hogy mennyire esne vissza a kereslet. Ha drasztikusan, akkor azért én fixre veszem hogy leépítések nélkül mi sem úsznánk meg.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Ha már szóba került a kecskeméti Mercedes-Benz gyár: Nos a B, CLA, meg a CLA kombi (meg majd egyszer a közeljövőben talán a GLA is...) modellekből itt gyártott autók kb. 50-70% közötti mennyiség megy Ázsiába, de a fő vásárló bizony ott is Kína, Szingapúr, és Japán. Dolgoztam a gyárban (nem fizetik túl a melósokat, a győri Audi ebből a szempontból állítólag jobb... :p Hiába, még a német multik között is van különbség.) szóval a ha esetleg egyszer úgy döntenének, hogy mondjuk kivonulnának pl. Romániába (egyenlőre nem, mert felépül a jelenlegi gyár tükörképe, szóval kb. duplázzák a gyártási kapacitást), mert ott kedvezőbbek a feltételek, akkor a présüzem kivételével kb. a gyárcsarnokok két végén lebontják a falakat, és némi előkészítés után kb. kitolják a gyártósorokat, robotokat, stb., aztán mehet az utaztatás az új gyárba.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 807
47 034
113
Ha már szóba került a kecskeméti Mercedes-Benz gyár: Nos a B, CLA, meg a CLA kombi (meg majd egyszer a közeljövőben talán a GLA is...) modellekből itt gyártott autók kb. 50-70% közötti mennyiség megy Ázsiába, de a fő vásárló bizony ott is Kína, Szingapúr, és Japán. Dolgoztam a gyárban (nem fizetik túl a melósokat, a győri Audi ebből a szempontból állítólag jobb... :p Hiába, még a német multik között is van különbség.) szóval a ha esetleg egyszer úgy döntenének, hogy mondjuk kivonulnának pl. Romániába (egyenlőre nem, mert felépül a jelenlegi gyár tükörképe, szóval kb. duplázzák a gyártási kapacitást), mert ott kedvezőbbek a feltételek, akkor a présüzem kivételével kb. a gyárcsarnokok két végén lebontják a falakat, és némi előkészítés után kb. kitolják a gyártósorokat, robotokat, stb., aztán mehet az utaztatás az új gyárba.
Igen a CLA ra fixen emlékeztem, az A-t viszont kevertem a B-vel, mondjuk a lényegen nem változtat, alsó - közép osztályt gyártjuk, és főleg Kínai piacra, ami fájna ha drasztikusan visszaesne rá a kereslet, mert elkezdenék rárakni a védővámot.

Ja, én úgy hallottam, hogy nagyon sokáig remegett a léc erősen a hazai gyár bővítése előtt, mert belebegetették a Románokat helyettünk, hogy ott olcsóbb a munkaerő. Szóval ez véresen komoly volt, talán az döntött a mi javunkra végül, hogy nem volt elég minőségi munkás, vagy a kormány ígért nekik valamit a színfalak mögött, hogy maradjanak itt.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Igen a CLA ra fixen emlékeztem, az A-t viszont kevertem a B-vel, mondjuk a lényegen nem változtat, alsó - közép osztályt gyártjuk, és főleg Kínai piacra, ami fájna ha drasztikusan visszaesne rá a kereslet, mert elkezdenék rárakni a védővámot.

Van még egy gyár, ahol ugyan ezeket a modelleket gyártják kivéve a CLA mert az csak Kecsón készül. (Rastatt: A, B, GLA) de ha nagy lenne a gikszer, akkor ott is készülhetne a CLA, mert ez a testvérüzem, aminek egyfajta kvázi alüzeme a kecskeméti. Szóval kétsége ne legyen senkinek, hogy ha esetleg eljutunk a szankciókig az EU -ban is Kína ellen, akkor melyik gyárat lövik le elsőként. Én valahogy nem a rastattira tippelnék...! :p ;)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 807
47 034
113
Van még egy gyár, ahol ugyan ezeket a modelleket gyártják kivéve a CLA mert az csak Kecsón készül. (Rastatt: A, B, GLA) de ha nagy lenne a gikszer, akkor ott is készülhetne a CLA, mert ez a testvérüzem, aminek egyfajta kvázi alüzeme a kecskeméti. Szóval kétsége ne legyen senkinek, hogy ha esetleg eljutunk a szankciókig az EU -ban is, akkor melyik gyárat lövik le elsőként. Én valahogy nem a rastattit tippelném...! :p ;)
Egyértelmű Python, és amúgy pont erre akartam utalni én is kb. 5 kommentemmel ezelőtt. Elég szarul esne az nekünk :(.

Ettől függetlenül is az EU-nak marhára észnél kéne lenni, hogy NE legyünk már akkora balekok, hogy azok után hogy bukik az EU egy csomó pénzt/lehetőséget az Orosz embargó miatt, most majd még belerángassanak esetleg külső érdekből egy fasza gazdasági adok-kapokba Kína ellen is, csak hogy legyünk szolidárisak mondjuk az USA-val!
Ez legyen csak az Ő bulijuk!
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
A gyárat nem zárják be, esetleg leépítenek és kicsit visszavesznek a kapacitásból, vagy a kihelyezett munkaköröket megoldják ezután gyáron belűl saját emberekkel, hogy ne kelljen leépíteni. Kurvasok pénz egy ilyen gyárat felhúzni és nem lehet áthelyezni egyik napról a másikra. Ezenkívül valószínűleg állambácsival úgy van az egyesség, hogy a munkahelyeket meg kell tartsa sok éven keresztűl, és a gyárat sem zárhatja be, hanem vissza a kapott támogatás meg az adókedvezmények.

Ha jól emlékszem 7 évre kapták az adókedvezményt, kb. 2-3 év még van belőle. A nagy kedvezmény inkább a munkahely teremtésre ment, arra kaptak bődületes állami támogatást 1 főre vetítve.

A GLA az vágyálom, talán majd egyszer lesz az is. Anno is pletykálták, erre az új üzem 4x4 képessége miatt lehet tippelni, talán a közeli jövőben, mert maga a gyár képes lenne rá az indulása óta. Idén a B kikerül a gyártásból (nagyon nem fogy az a modell...), jön helyette az A. Ja és azért kaszálnak hatalmasat az Ázsiába exportált CLA -kon, mert a kicsi pénzes kínai bizony minden extrát kér, és zömében nem csak az optikai AMG csomaggal, hanem a tényleges, fullos AMG csomaggal rendeli meg. :p ;)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 807
47 034
113
Kabaré. Nincs egyértelmű bizonyíték, nem adtak mintát az oroszoknak, viszont egy valag diplomatát kitiltott egy csomó EU-s ország is, ami nyilván nem segíti a megbékélést. Ideje lenne már felgyorsítani a Brexitet, mert én úgy látom, a Britek nem érdekeltek abban hogy a kontinentális EU megbékéljen - összefogjon Oroszországgal mindkettő előnyére.
 

gonny

Well-Known Member
2016. december 24.
461
366
63
En meg tortenesz vagyok es azert a feudalizmus es a kapitalizmus az egyeduli nagy meretekben fenntarthato rendszerek mert ezek egyeznek meg az emberi termeszet osztoneivel.

Persze kisebb meretekben pl. torzs mukodhet eltero rendszer de orszagot mar nem lehet erre alapozni.

A kultur antropologusok, a genderistak es Marx ugyanabban tevednek:
1. A hivok szerint az ember Istentol kapta a lelket ezert a lenyege megvaltoztathatatlan.
2. Darwinista felfogas felol megkozelitve, ami persze nem zarja ki az elozot, az emberek osztoneit az 50-100 000 eves vagy akar hosszabb emberre valas es a kb hasonlo hosszusagu gyujtigeto eletmod hatarozza meg a mai napig.

Ezen semmilyen tarsadalom mernokoskodes nem valtoztat. Plane nem 2-3 generacio alatt. Kicsit sajnalom kicsit kinevetem azokat akiket nyomaszt a biologia determinacioja. De tuti hogy tuzzel vassal kuzdok az ellen ha ezt a felfogast ram akarjak eroszakolni.
1. Én nem akarok rád erőszakolni semmit. :)
2. Szerintem a gyüjtögetés nem határozott meg semmit. Az csak egy gyakorlat.
3. Az antropológiának és ennek a gender faszságnak semmi köze egymáshoz.
4. a "társadalommérnökösködés" baromság (belekavarni olyasmibe, amit kicsit se értünk.)
5. Az emberre nem vonatkozik a biológiai determináció.
Ösztönei természetesen vannak, amiken viszont képes felülemelkedni, ellentétben az állatokkal.
Az embereket az állatoktól pont az különbözteti meg, hogy szabadon dönthetnek, akár a pillanatnyi, látszólagos, személyes avagy közösségi érdekeikkel ellentétessen is.
EZ az emberi szabadság!
(Le a csipogós biztonsági övekkel! :) )
És ez az, amit a felvilágosodás tagad, miközben szabadságról meg emberi jogokról fantáziál (papol).
6. Ez a mai (létező :) ) "kapitalizmus" nemhogy nem fenntartható, de egyenesen lerombolja az egész bolygót.
(Kb. 50 év, és vagy leváltjuk, vagy kifingunk.)
7. Ideje volna megérteni, hogy a HIT és a vallás két különböző dolog.
A keresztényeket és a muszlimokat leszámítva semmilyen vallás nem beszélt hitről. Soha.

A HIT egy pszichés tevékenység, a vallás meg egy társadalomszervező erő, aminél még nem találtak ki jobbat. ( Csak hogy Churchill-t basztassam. :) )

A HIT bármire irányulhat (pl. hívő kommunista, hívő náci, tehát bármilyen ostobaságra), de önnmagában nem magyarázat semmire.

Egyébként sörözhetnénk egyszer.
(Meg mindenki mással, akit érdekel.)
Utálom ezt a gépelgetést.