W
Wilson
Guest
A lengyelek fontolgatják a BMP-k egy részének korszerűsítését.
A lengyel védelmi minisztérium bejelentette, hogy „a lengyel fegyveres erők prioritása a BWP-1 platform cseréje egy új, kétéltű gyalogos harci járművel, a Borsukkal”. Ugyanakkor „néhány BMP-1 platform korszerűsítését is fontolgatják”. A frissítés elsősorban a fegyverzetre és a kommunikációs rendszerre vonatkozna, mivel ezek a BMP-1 platformon használt rendszerek kulcsfontosságú és elavult elemei.
„A lengyel fegyveres erők prioritása a BMP-1 platform cseréje egy új, kétéltű gyalogos harci járművel, a Borsukkal . Ez a projekt nemcsak releváns jelentőséggel bír a szárazföldi erők, hanem a lengyel fegyveres erők egésze szempontjából is. Néhány BMP-1 jármű korszerűsítését szintén fontolóra veszik a fegyverzet, a kommunikáció és az energiaellátó rendszer keretein belül.
. Amióta a BMP-1 járműveket bevezették, nem m odernizálták őket. E járművek részleges korszerűsítését most fontolgatják (nem tervezték). A lengyel katonaság több mint 1000 db BMP-1 rendelkezik. Azt kell mondani, hogy műszaki állapotuk miatt körülbelül 50% -k alkalmas a modernizálásra A lehetséges korszerűsítést egy releváns költség-hatás elemzésnek kell megelőznie.
Ennek ellenére ezen járművek korszerű IFV-e történő cseréjét kiemelt prioritásként kell kezelni. Lengyelországban a BWP-1-t várhatóan a Borsuk IFV váltja fel. A jármű gyártása azonban még nem kezdődött el. Azt is el kell mondani, hogy a régi platform cseréje is időt vesz igénybe. Figyelembe véve a hazai ipar gyártási kapacitását, és azt a tényt, hogy más típusú harcjárműveket is gyártanak (Krab önjáró tarackok, Rak ), a BMP-1 cseréjének folyamata évtizedekig is eltarthat.
A régi BMP-1 platform, amelyet 50 éve érintetlenül hagytak, a gépesített zászlóaljok elsődleges eszköze. Kép: 15. „Giżycka” gépesített dandár
Eközben a lengyel BMP-1 platform elavult, státusza az 1960-as évek végére volt releváns. Ez égető kérdés a fegyverzet és a járművek által használt kommunikációs csomag területén. Így a modernizáció indokolt, legalábbis olyan mértékben, amely valódi támogatási eszközzé teszi őket a gyalogság és az MBT-k számára a modern csatatéren. Kár, hogy a fejlesztések még továbbra is csak megfontolás tárgyát képezik,, különös tekintettel arra a tényre, hogy sok szomszédos ország már úgy döntött, hogy ezen az úton halad.
A BMP-1 frissítése Lengyelország körül
2020 június végén közzétették azt az információt, hogy az orosz hadsereg megkapta első BPPU-1 ember nélküli tornyával felszerelt BMP-1AM Basurmanin járműveit, amelyeket az orosz hadsereg által jelenleg üzemeltetett kerekes BTR-82A APC-kben is használnak. A kérdéses ember nélküli rendszert felszerelték a TKN-4GA-01 nappali / éjszakai célzási rendszerrel (hőkamera és cél automatikus nyomkövetővel), valamint stabilizált 30 mm-es 2A72 ágyúval és hozzá csatolt 7,62 mm-es PKTM géppuskával. Az oroszok új rádiót is telepítettek.
Ukrajnában számos BMP-1 frissítési változatot mutattak be, kezdve az egyszerű toronycserétől (30 mm-es ágyúval és ATGM-ekkel felszerelt ember nélküli társával), átfogóbb projektekig, például a BMP-1MS-ig. Ez utóbbi nemcsak a 30 mm-es ZMT-1 ágyúval felszerelt Shkval ember nélküli toronnyal volt felszerelve, hanem két Barier ATGM-l, 7,62 mm KT-7,62 géppuskával és 30 mm KBA-117 automata gránátvető is volt a járműben . A csapatteret magasabbra tették, és új, függő, robbanásbiztos ülésekkel szerelték fel. A jármű új kommunikációs eszközökkel is rendelkezik, míg az UD-20 motort a német Deutz TCD2013 L64V motor váltotta fel, sokkal jobb teljesítményt mutatva.
Szlovák BPzV Svatava, Turra-30 toronyval. Kép: Szlovák Védelmi Minisztérium
Szlovákia már 2017-ben megkezdte a BPzV Svatava felderítő járművek korszerűsítését. Lengyelországban a platform a BWR-1S megjelölés alatt ismert. A Turra-30 ember nélküli, torony a szlovák fejlesztés elsődleges eleme. A TURRA 30 torony a szlovákok által gyártott, orosz gyártmányú 2A42 30 mm-es ágyúval, 7,62 mm-es PKT géppuskával és két Konkurs / Fagot ATGW-vel van felszerelve. Valószínűleg ezeket a jövőben a Spike-LR váltja fel. 1.540 kilogramm súlyú torony páncélja megfelel a STANAG 4569 1. szintnek. A fegyverzet teljesen stabilizált. A célzórendszer tartalmaz egy CCD TV-kamerát, amely szintén képes rögzíteni az IR-spektrumot, és egy lézeres távolságmérőt - mindkét elem mechanikusan kapcsolódik az ágyúhoz. A jármű új szenzorokkal és új kommunikációs csomaggal is rendelkezik.
Lengyel képességek és követelmények
2017 óta említjük a BMP-1 platform korszerűsítésének szükségességét.Amiben inkább rés-kitöltő megoldást látnánk, amelyet addig használunk, amíg a Borsuk IFV teljesen a régi járművek helyébe lép. Ezen időszak után a BMP-1 speciális jármű szerepet tölthet be. A Borsuk változatok csak akkor jönnek létre, ha a gépesített egységeket feltöltötték az alapváltozattal.
A BMP-1 járművek korszerűsítését szintén fontolóra veszik a fegyverzetre, a kommunikációra és az áramellátó rendszerre tekintettel, a lengyel védelmi minisztérium közleménye szerint Ez azt mutatja, hogy a döntéshozók is felismerik a szóban forgó igényt. A javasolt változtatási terület szintén koherens és a BWR-1S és BWR-1D járművek esetében folytatott meglévő fejlesztési programon alapul. Az első frissített járművek sorozatát 2019 decemberében adták át szervizelésre. A frissítéseket konzorcium hajtotta végre, amely magában foglalta a poznani WZM SA létesítményt [vezető] és a WZŁ Nr 2 SA létesítményt.
Az MSPO 2017 esemény során bemutatott modernizált BWR-1S platform. Kép: J. Sabak
A fejlesztések között szerepel egy Harris / Radmor külső kommunikációs csomag telepítése, az IKT-rendszer digitális intercom-l, amelyet a WB Csoport szállít, a JIM LR multifunkcionális 360 fokos megfigyelő rendszer, az integrált ZIG-T-2R optronikus csomag, a passzív éjjellátó rendszer, az SR HAWK (V) 2E radar, : TALIN 5000 INS és DAGR-kompatibilis GPS. A járművek új UTD-20 motorokkal és módosított elektromos rendszerrel rendelkeznek, 2 kW APU-val.
A BWR platformra jellemző felderítő rendszeren kívül a frissítések szilárdak és bevált ugródeszkaként szolgálhatnak a BMP-1 modernizációhoz. A kommunikációs rendszerben bekövetkező változások kulcsfontosságúak, mivel a BMP-1 platformot még mindig 50 éves orosz rádiókkal vannak felszerelve. Az elektromos rendszer és az APU változásai szintén lehetővé teszik a kézzel nem forgatható torony meghajtását.
A felderítő járművek esetében nem történt változás a fegyverzetben - és ez az IFV korszerűsítésének kritikus eleme. Jelenlegi fegyverzet - a 2A28 73 mm-es Grom ágyú, a 9M14 Malyutka ATGM és a 7,62 mm-es géppuska elavult. A BWP-1 harci képességeinek fenntartása érdekében a fegyverzetet 30 mm-es automatikus gépágyúval kell helyettesíteni.
A ZSSW-30 torony túl nehéz a BWP-1 IFV-hez. Kép: J.Sabak
A ZSSW-30 torony használata logikus lépés lenne itt (ezt a Borsuk IFV esetében tervezik használni). Ez megkönnyítené a személyzet átképzését a két platform között. Az elemzés azonban kimutatta, hogy ehhez jelentős átalakításra lenne szükség. Ezenkívül súlya és megváltozott súlypontja miatt az új toronyval a BMP-1 elveszíti kétéltű képességét. Alternatív megoldásként egy könnyebb ember nélküli torony is használható, például a szlovák Turra-30 kivitel. Úgy van kialakítva, hogy ugyanahhoz a toronygyűrűhöz illeszkedjen, mint az eredeti BMP-1 torony, könnyebb súlyú - a könnyebb páncélzat és egyéb megoldások miatt. Hasonló megoldás a KBA-105 modul, amelyet az ukrán BMP-1MD jármű és a bolgár BMP-2 + platform esetében használnak. A fent említett járművek mindegyike még mindig rendelkezik a kétéltű kapacitással,
A választott változattól függetlenül reméljük, hogy a BMP-1 modernizációt ahelyett, hogy csak megfontolnák, végrehajtják a lengyel védelmi minisztérium által meghatározott kulcsterületeken. A gépesített egységek által tapasztalt képességhiányt addig kell kitölteni, amíg a BMP-1-e teljesen fel nem cseréli a Borsuk IFV. Figyelemre méltó, hogy a korszerűsített BWP-1 járművek különféle küldetéseket is végrehajthatnak, tartalékként megőrizhetők, vagy érdekes exporttermékekké válhatnak. A BMP-1 és a BMP-2 továbbra is széles körben alkalmazzák szerte a világon - a modernizációval még sok évig eladhatóak.
A lengyel védelmi minisztérium bejelentette, hogy „a lengyel fegyveres erők prioritása a BWP-1 platform cseréje egy új, kétéltű gyalogos harci járművel, a Borsukkal”. Ugyanakkor „néhány BMP-1 platform korszerűsítését is fontolgatják”. A frissítés elsősorban a fegyverzetre és a kommunikációs rendszerre vonatkozna, mivel ezek a BMP-1 platformon használt rendszerek kulcsfontosságú és elavult elemei.
„A lengyel fegyveres erők prioritása a BMP-1 platform cseréje egy új, kétéltű gyalogos harci járművel, a Borsukkal . Ez a projekt nemcsak releváns jelentőséggel bír a szárazföldi erők, hanem a lengyel fegyveres erők egésze szempontjából is. Néhány BMP-1 jármű korszerűsítését szintén fontolóra veszik a fegyverzet, a kommunikáció és az energiaellátó rendszer keretein belül.
. Amióta a BMP-1 járműveket bevezették, nem m odernizálták őket. E járművek részleges korszerűsítését most fontolgatják (nem tervezték). A lengyel katonaság több mint 1000 db BMP-1 rendelkezik. Azt kell mondani, hogy műszaki állapotuk miatt körülbelül 50% -k alkalmas a modernizálásra A lehetséges korszerűsítést egy releváns költség-hatás elemzésnek kell megelőznie.
Ennek ellenére ezen járművek korszerű IFV-e történő cseréjét kiemelt prioritásként kell kezelni. Lengyelországban a BWP-1-t várhatóan a Borsuk IFV váltja fel. A jármű gyártása azonban még nem kezdődött el. Azt is el kell mondani, hogy a régi platform cseréje is időt vesz igénybe. Figyelembe véve a hazai ipar gyártási kapacitását, és azt a tényt, hogy más típusú harcjárműveket is gyártanak (Krab önjáró tarackok, Rak ), a BMP-1 cseréjének folyamata évtizedekig is eltarthat.
A régi BMP-1 platform, amelyet 50 éve érintetlenül hagytak, a gépesített zászlóaljok elsődleges eszköze. Kép: 15. „Giżycka” gépesített dandár
Eközben a lengyel BMP-1 platform elavult, státusza az 1960-as évek végére volt releváns. Ez égető kérdés a fegyverzet és a járművek által használt kommunikációs csomag területén. Így a modernizáció indokolt, legalábbis olyan mértékben, amely valódi támogatási eszközzé teszi őket a gyalogság és az MBT-k számára a modern csatatéren. Kár, hogy a fejlesztések még továbbra is csak megfontolás tárgyát képezik,, különös tekintettel arra a tényre, hogy sok szomszédos ország már úgy döntött, hogy ezen az úton halad.
A BMP-1 frissítése Lengyelország körül
2020 június végén közzétették azt az információt, hogy az orosz hadsereg megkapta első BPPU-1 ember nélküli tornyával felszerelt BMP-1AM Basurmanin járműveit, amelyeket az orosz hadsereg által jelenleg üzemeltetett kerekes BTR-82A APC-kben is használnak. A kérdéses ember nélküli rendszert felszerelték a TKN-4GA-01 nappali / éjszakai célzási rendszerrel (hőkamera és cél automatikus nyomkövetővel), valamint stabilizált 30 mm-es 2A72 ágyúval és hozzá csatolt 7,62 mm-es PKTM géppuskával. Az oroszok új rádiót is telepítettek.
Ukrajnában számos BMP-1 frissítési változatot mutattak be, kezdve az egyszerű toronycserétől (30 mm-es ágyúval és ATGM-ekkel felszerelt ember nélküli társával), átfogóbb projektekig, például a BMP-1MS-ig. Ez utóbbi nemcsak a 30 mm-es ZMT-1 ágyúval felszerelt Shkval ember nélküli toronnyal volt felszerelve, hanem két Barier ATGM-l, 7,62 mm KT-7,62 géppuskával és 30 mm KBA-117 automata gránátvető is volt a járműben . A csapatteret magasabbra tették, és új, függő, robbanásbiztos ülésekkel szerelték fel. A jármű új kommunikációs eszközökkel is rendelkezik, míg az UD-20 motort a német Deutz TCD2013 L64V motor váltotta fel, sokkal jobb teljesítményt mutatva.
Szlovák BPzV Svatava, Turra-30 toronyval. Kép: Szlovák Védelmi Minisztérium
Szlovákia már 2017-ben megkezdte a BPzV Svatava felderítő járművek korszerűsítését. Lengyelországban a platform a BWR-1S megjelölés alatt ismert. A Turra-30 ember nélküli, torony a szlovák fejlesztés elsődleges eleme. A TURRA 30 torony a szlovákok által gyártott, orosz gyártmányú 2A42 30 mm-es ágyúval, 7,62 mm-es PKT géppuskával és két Konkurs / Fagot ATGW-vel van felszerelve. Valószínűleg ezeket a jövőben a Spike-LR váltja fel. 1.540 kilogramm súlyú torony páncélja megfelel a STANAG 4569 1. szintnek. A fegyverzet teljesen stabilizált. A célzórendszer tartalmaz egy CCD TV-kamerát, amely szintén képes rögzíteni az IR-spektrumot, és egy lézeres távolságmérőt - mindkét elem mechanikusan kapcsolódik az ágyúhoz. A jármű új szenzorokkal és új kommunikációs csomaggal is rendelkezik.
Lengyel képességek és követelmények
2017 óta említjük a BMP-1 platform korszerűsítésének szükségességét.Amiben inkább rés-kitöltő megoldást látnánk, amelyet addig használunk, amíg a Borsuk IFV teljesen a régi járművek helyébe lép. Ezen időszak után a BMP-1 speciális jármű szerepet tölthet be. A Borsuk változatok csak akkor jönnek létre, ha a gépesített egységeket feltöltötték az alapváltozattal.
A BMP-1 járművek korszerűsítését szintén fontolóra veszik a fegyverzetre, a kommunikációra és az áramellátó rendszerre tekintettel, a lengyel védelmi minisztérium közleménye szerint Ez azt mutatja, hogy a döntéshozók is felismerik a szóban forgó igényt. A javasolt változtatási terület szintén koherens és a BWR-1S és BWR-1D járművek esetében folytatott meglévő fejlesztési programon alapul. Az első frissített járművek sorozatát 2019 decemberében adták át szervizelésre. A frissítéseket konzorcium hajtotta végre, amely magában foglalta a poznani WZM SA létesítményt [vezető] és a WZŁ Nr 2 SA létesítményt.
Az MSPO 2017 esemény során bemutatott modernizált BWR-1S platform. Kép: J. Sabak
A fejlesztések között szerepel egy Harris / Radmor külső kommunikációs csomag telepítése, az IKT-rendszer digitális intercom-l, amelyet a WB Csoport szállít, a JIM LR multifunkcionális 360 fokos megfigyelő rendszer, az integrált ZIG-T-2R optronikus csomag, a passzív éjjellátó rendszer, az SR HAWK (V) 2E radar, : TALIN 5000 INS és DAGR-kompatibilis GPS. A járművek új UTD-20 motorokkal és módosított elektromos rendszerrel rendelkeznek, 2 kW APU-val.
A BWR platformra jellemző felderítő rendszeren kívül a frissítések szilárdak és bevált ugródeszkaként szolgálhatnak a BMP-1 modernizációhoz. A kommunikációs rendszerben bekövetkező változások kulcsfontosságúak, mivel a BMP-1 platformot még mindig 50 éves orosz rádiókkal vannak felszerelve. Az elektromos rendszer és az APU változásai szintén lehetővé teszik a kézzel nem forgatható torony meghajtását.
A felderítő járművek esetében nem történt változás a fegyverzetben - és ez az IFV korszerűsítésének kritikus eleme. Jelenlegi fegyverzet - a 2A28 73 mm-es Grom ágyú, a 9M14 Malyutka ATGM és a 7,62 mm-es géppuska elavult. A BWP-1 harci képességeinek fenntartása érdekében a fegyverzetet 30 mm-es automatikus gépágyúval kell helyettesíteni.
A ZSSW-30 torony túl nehéz a BWP-1 IFV-hez. Kép: J.Sabak
A ZSSW-30 torony használata logikus lépés lenne itt (ezt a Borsuk IFV esetében tervezik használni). Ez megkönnyítené a személyzet átképzését a két platform között. Az elemzés azonban kimutatta, hogy ehhez jelentős átalakításra lenne szükség. Ezenkívül súlya és megváltozott súlypontja miatt az új toronyval a BMP-1 elveszíti kétéltű képességét. Alternatív megoldásként egy könnyebb ember nélküli torony is használható, például a szlovák Turra-30 kivitel. Úgy van kialakítva, hogy ugyanahhoz a toronygyűrűhöz illeszkedjen, mint az eredeti BMP-1 torony, könnyebb súlyú - a könnyebb páncélzat és egyéb megoldások miatt. Hasonló megoldás a KBA-105 modul, amelyet az ukrán BMP-1MD jármű és a bolgár BMP-2 + platform esetében használnak. A fent említett járművek mindegyike még mindig rendelkezik a kétéltű kapacitással,
A választott változattól függetlenül reméljük, hogy a BMP-1 modernizációt ahelyett, hogy csak megfontolnák, végrehajtják a lengyel védelmi minisztérium által meghatározott kulcsterületeken. A gépesített egységek által tapasztalt képességhiányt addig kell kitölteni, amíg a BMP-1-e teljesen fel nem cseréli a Borsuk IFV. Figyelemre méltó, hogy a korszerűsített BWP-1 járművek különféle küldetéseket is végrehajthatnak, tartalékként megőrizhetők, vagy érdekes exporttermékekké válhatnak. A BMP-1 és a BMP-2 továbbra is széles körben alkalmazzák szerte a világon - a modernizációval még sok évig eladhatóak.