1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Az Alrosa színeiben utolsóként repülő RA-85757 lajstromú Tu-154M hajtotta végre a típus utolsó oroszországi kereskedelmi útját Mirnijből Novoszibirszkbe október 28-án. Egyelőre nincsen döntés a gép további sorsáról, Tolmacsevo betonján várja az ítéletet. Az elmúlt 18 évben 27,5 ezer órát repült 737 felszállással, mely alatt összesen 160 ezer utast, 1200 tonna árut és 52 tonna postát szállított. https://tass.ru/ekonomika/9834915
     
    fip7, fishbed, jani22 and 1 other person like this.
  2. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    A cikknek ez a része kicsit gyanús, inkább egy nagyságrenddel több, ~7300 felszállás a valószínű szerintem.
     
    fishbed, jani22 and Wilson like this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Azt írja, hogy csak az Alrosa légitársaság szolgálatában 737 járaton repült.(nem felszállás)
     
    nyugger likes this.
  4. gafzhu

    gafzhu Well-Known Member

    Hát valami nem kerek, mert így felszállásonkánt 37 óra repidő jön ki.. :)
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Lásd az előző hsz-t.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Szerintem is gondok vannak a számokkal a cikkben. :)

    Ha az eredeti felszállás szám lenne, akkor 36,6 óra volna egy járat időtartama /valahol vesztegelt a levegőben :D /, ha 27500, akkor 3,7 óra.

    Ez utóbbit is sokallom, mivel a Wiki szerint a Tu-154M hatótávolsága 3900 km és ha ezt elosztom a javított járati időtartammal /3,7 óra/,

    akkor felszállással-leszállással az átlagsebesség 1045 km/óra. Jajj. :D

    Valószínűleg egy idő után csak teherszállításra használták, mivel a cikk szerinti elszállított 160 ezer utast feltételezve, az eredeti járatszámmal 217 fő volna az 1 járatra eső /Wiki szerint a befogadóképesség 114-180 fő/, míg a módosítottal 21,7 fő/járat.
     
  8. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Az eredeti cikk másról szól, mint a fentebbi idézet, ott tényleg külön írja a repült órákat, és azt, hogy egyébként hány járatot teljesített a légitársaságnál
    ennek megfelelően.
     
    nyugger likes this.
  9. jani22

    jani22 Well-Known Member

    737 járati útvonalon? Mert ez teljesen más adat!
    Na jó meg van ez nagyon kavarva.

    Megjegyezném, hogy én repültem utasként Tu-154B gépen, nagyon tetszett, de belekeveredtünk egy légörvénybe és a gép háromszor ejtett, felkapta az orrát, az utaskísérők szánkáztak a kajás konténerekkel, sikoltozás volt rendesen a fedélzeten. Én odabújtam a feleségemhez és mondtam, hogy a 3 hajtómű rendben duruzsol. :)
     
  10. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Igen, elnézést én néztem félre a рейс szó jelentését, ebben a kontextusban inkább útvonalat/járatot jelent nem magát a repülést.
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egyre rosszabbul néz ki a helyzet a Boeingnél...
    - 130 ezeből 30 ezer dolgozót küldenek el
    - már 787 ből is 50 eladatlan gép áll az udvaron
    - ez év végére a globális légiforgalom a 2019 évi hasonló szint 30-35% át éri csak el és minimum három év kell a kilábaláshoz
    - a 737 Max továbbra is földön marad és a 777X is tovább késik
    - Cash állomány ugyan növekedett $5.08 milliárdra a korábbi $2.89 milliárdról viszont közben a cég hitelállománya a $61 milliárdra nőtt a korábbi $19.2 milliárdról.
    https://www.reuters.com/article/boe...-slumps-on-737-max-covid-crises-idUSKBN27D1SW
     
    svajcibeka, fishbed and emel like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Az elképzelhetetlen vajon megtörténik? Vagy a szabadpiacon megmentik majd állam pénzen és állami rész vagy többség tulajdon lesz a végén?
     
    fishbed and jani22 like this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    én 99% ig biztos vagyok benne hogy megmentik.
    Múltkor olvastam egy statisztikát hogy az USA teljes éves exportja cca.$1600 milliárd
    - ebből a kereskedelmi repülőgépek expotja (ami 99% ban Boeing) pedig $130 milliárd

    Magyarán a Boeing egymaga az USA teljes éves exportjának a 8% át adja.
    Szerintem a Boeing már túl nagy, túl fontos ahhoz hogy hagyják elsüllyedni.
     
    fishbed and aquarell like this.
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Eddig is öntötték bele pénzt, miközben korlátozták a konkurenciát meg nem engedett állami támogatásra hivatkozva.
    Musk cégei is bújtatott állami pénzekből élnek, szal meg fogják oldani.
     
    fishbed, fip7 and aquarell like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  16. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Kis találós kérdés:
    Ki tud felsorolni több elkövetett hibát ebben a videóban? :D

     
    fishbed likes this.
  17. BJani

    BJani Active Member

    - iránytartás hibája a pályán (első hiba)
    - hibás korrekció
    - ez után a következő reakciót még megértem, azaz hogy beszúrta a gázt, de mikor jobbra elhagyta a pályát le kellett volna kapnia, akkor már látszott, hogy ez nem lesz jó... Tán még meg is tudott volna állni a hangárig...

    (sajnos a lábát nem látni, mit csinál vele, de gyanítom azzal sem mindent csinált jól... a hangár előtt mindenesetre érdekesen csűrt, nyilván már reflexből)
     
    fishbed likes this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez a sràc nem volt kiképezve rendesen
    Alkalmatlan volt még egyedül repülésre.
    Az oktatója - aki elengwdte egyedül - az a felelős.
     
    fishbed likes this.
  19. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Uh. Nézni is rossz.
    - Eleve túl gyorsan érkezik, hallatszik a kerekeken is.
    - Nem is tudja tartani az irányt, kisodródik balra.
    - Elkezd pánikolni és rájön, hogy nem vette le a gázt.
    - Beszűkült tudattal nem emlékszik merre kell mozgatni a gombot, és levétel helyett ráadja a gázt.
    - Közben túlkormányoz jobbra, elhagyja a pályát, de a gép csak nem akar megállni, sőt.
    - Csőlátásban belassulva figyeli, ahogy a nagy kék hangár érthetetlen módon rohan feléje.
    - Ezen sajnos a kormány görcsös húzogatása és csavargatása sem segít. :/
    - Bumm.

    Tanulság: ha legközelebb dodzsemeset játszunk a géppel, a bumm előtt húzódjunk le a műszerfal mögé, az láthatólag egész jól felfogja az ütközést. Meg a gázkar működésének megértése sem árt. Állítólag.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egész egyszerűen azt sem értem, hogy mi akart csinálni. Ha csak fékez és nem ad gázt, akkor legfeljebb oldala borul a gép és a szárnyával is fékez, de füvön nem fordult volna át ettől a gép. Hogy miért adott gázt és az teljes homály. Át akart startolni? Hogyan lett belőle ez? Nem tartott ellent a hirtelen fellépő nyomatéknak?
     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása