Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113

Az Aircraft Industries megkezdi az L-410 NG Seawader fejlesztését, sőt a novemberi Dubai Airshow-n már megrendelést is szerzett az amfíbia-változatra a csehországi Kunovicében működő gyártó.

Egy megrendelő 10 millával nem sok, tekintettel arra, hogy a rivális Twin Otter már rendelkezik amfíbia változattal, ám a cikkben szereplő országok nem igazán kapkodnak utána...
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
764
1 926
93


265583390_10220711301758334_7944876016235755656_n.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 082
38 227
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
764
1 926
93

Gulfstream IV​

Kényszerleszállás közben lezuhant egy kisrepülőgép a Dominikai Köztársaság nemzetközi repülőtere mellett, a fedélzeten utazó kilenc ember meghalt – jelentette be csütörtökön a Helidosa dominikai légitársaság.
A balesetben az EFE spanyol hírügynökség értesülései szerint életét vesztette egy Puerto Rico-i zenei producer, José Ángel Hernández (művésznevén Flow La Movie), felesége és két gyermekük.




 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 169
9 934
113
A Qantas és a KLM is Airbusra cseréli keskenytörzsű Boeing gépparkját a flottafiatalítás apropóján. Ez elvileg flottaméret növelést is jelent mindkét légitársaság esetében.

A Qantas esetében egy kb. 10 éves folyamat lesz a 75 db 737 és 20 db 717 búcsúztatása. Kezdésnek 20 A321XLR és 20 A220-300 gépről lesz szó, 94 gépes opcióval. Várhatóan 2022 nyaráig véglegesítve a szerződést. Mindezt összehangolva a Qantas fapadosának, a Jetstarnak a flottafrissítésével, ahova szintén jelentős mennyiségű A32X érkezik.

A KLM 100 gépről szerződik 60 gépes opcióval. A kiöregedő 737-es flotta cseréje mellett ezen mennyiségből jut majd a KLM fapadosnak, a Transavia-nak is.
 
Last edited:

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 567
4 262
113
A Quantas és a KLM is Airbusra cseréli keskenytörzsű Boeing gépparkját a flottafiatalítás apropóján. Ez elvileg flottaméret növelést is jelent mindkét légitársaság esetében.

A Quantas esetében egy kb. 10 éves folyamat lesz a 75 db 737 és 20 db 717 búcsúztatása. Kezdésnek 20 A321XLR és 20 A220-300 gépről lesz szó, 94 gépes opcióval. Várhatóan 2022 nyaráig véglegesítve a szerződést. Mindezt összehangolva a Quantas fapadosának, a Jetstarnak a flottafrissítésével, ahova szintén jelentős mennyiségű A32X érkezik.

A KLM 100 gépről szerződik 60 gépes opcióval. A kiöregedő 737-es flotta cseréje mellett ezen mennyiségből jut majd a KLM fapadosnak, a Transavia-nak is.

Hát igen, itt üt vissza a MAX sztori...

(apró megjegyzés, a Qantas "u" nélkül van helyesen)
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: formosa1 and Tcat

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hát igen, itt üt vissza a MAX sztori...
Nem biztos, mert a MAX hibáit már kijavították, ráadásul a cikkben említett Jetstar nevű Qantas "leány" már eddig is Airbus üzemeltető volt. /- Az általa rendelt A321XLR-nek pedig még nincs Boeinges versenytársa.../
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 567
4 262
113
Nem biztos, mert a MAX hibáit már kijavították, ráadásul a cikkben említett Jetstar nevű Qantas "leány" már eddig is Airbus üzemeltető volt. /- Az általa rendelt A321XLR-nek pedig még nincs Boeinges versenytársa.../

A MAX-sztori sztem két vonalon is visszaüt. Egyrészt, bárhogy is csűrik-csavarják, a MAX brand igen csak megkopott, nem cseng valami túl fényesen. A szakma évtizedekig, de a "laikus nép" is azért még évekig emlékezhet a két katasztrófára. Az sem segít a dolgon, hogy a Boeing hozzáállása még az esetek után is igencsak visszás volt.

A másik dolog, hogy a MAX-sztori ott is visszaüt, hogy nyilván az átadások felfüggesztése, a sok csúszás és pénzügyi kiadás miatt az új 757-es utóddal is nagyon lemaradtak, így ezt a piacot gyakorlatilag elvitte az A321XLR. Ahhoz, hogy ebből valamit visszaszerezzenek, egy A321XLR-nél mérhetően jobb típust kéne kihozniuk, a lehető leggyorsabban. Ez nem fog menni még 5 év alatt sem, de ha menne, már akkor is nagy késésben lennének.
Egyébként bár alapvetően Boeing-párti lennék, de ezért most kicsit sem sajnálom őket, totál megérdemelték a helyzetüket. A managementjük nagyon elment egy olyan irányba, amerre nem szabadott volna, igyák meg szépen a levét.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 563
42 620
113
The Verge: 5G now means some flights won't be able to land when pilots can't see the runway.

"Az amerikai légitársaságok arra figyelmeztetnek, hogy az 5G vezeték nélküli hálózat pusztítást okozhat a repülésekben"​

 
  • Hűha
Reactions: enzo

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A MAX-sztori sztem két vonalon is visszaüt. Egyrészt, bárhogy is csűrik-csavarják, a MAX brand igen csak megkopott, nem cseng valami túl fényesen. A szakma évtizedekig, de a "laikus nép" is azért még évekig emlékezhet a két katasztrófára. Az sem segít a dolgon, hogy a Boeing hozzáállása még az esetek után is igencsak visszás volt.

A másik dolog, hogy a MAX-sztori ott is visszaüt, hogy nyilván az átadások felfüggesztése, a sok csúszás és pénzügyi kiadás miatt az új 757-es utóddal is nagyon lemaradtak, így ezt a piacot gyakorlatilag elvitte az A321XLR. Ahhoz, hogy ebből valamit visszaszerezzenek, egy A321XLR-nél mérhetően jobb típust kéne kihozniuk, a lehető leggyorsabban. Ez nem fog menni még 5 év alatt sem, de ha menne, már akkor is nagy késésben lennének.
Egyébként bár alapvetően Boeing-párti lennék, de ezért most kicsit sem sajnálom őket, totál megérdemelték a helyzetüket. A managementjük nagyon elment egy olyan irányba, amerre nem szabadott volna, igyák meg szépen a levét.
A "management" kapcsán egyetértünk. - Én pl. "több irányba is elmennék", csak legyen aki fizeti...! :)

Az általad említett "B757-es utód" piaca kérdéses, hisz már 2 évtizede leállt a típus gyártása, miközben igény is alig volt rá. Pl. az A321LR és XLR változatokra ma is csak pár száz rendelés van, ami eltörpül a neo és a MAX több ezres rendeléseihez képest...!!!

Amúgy a szakma anyagi okokból nem foglalkozik a "típusok fényével", mert hatalmas kiadás a teljes típuscsere - így nem véletlen, hogy nagyon ritkán olvashatunk ilyesmiről...

Végül pedig a "laikus utasok" 95%-a nem tudja - és nem is érdekli - hogy mivel repül... :)