F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

ERwIL7FUUAEsgAH
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Pazar! Nagy lájk!

Ugye, hogy nem is könnyű a sok verzióból kiválasztani a...a...az egyiket sem azokból, amiket 1968 októberig felvázoltak - mint az látható!:confused::eek:
Most tessék ezt elképzelni a hh összes típusára. Szovjetet is. Nem véletlenül volt a TG/AS-ben a szovjet kísérleti gépekről cikksorozat, amik nem vezettek sehova vagy zsákutcák voltak.

Annak, hogy ma mit fejlesztenek és miért mindig köze van ahhoz, hogy mit nem sikerült megcsinálni vagy mi az, amit megcsináltak és mégsem felelt meg, vagy részben vagy semennyire.

Nem győzöm hangsúlyozni az evolúció fontosságát. Az Sz-350 120 km-es HMZ-je sem véletlen az 250 km-es Sz-400 HMZ-hez képes...
... cserébe széttelepíthető és 360 fokos tűzív. Miért? Lásd ma is. A korlátozott tűzívű rendszereket szétcsapják. Inkább legyen több és kurtább rakéta, de akkor a HMZ az inkább ölési és nem elnyomási zóna. Nem véletlenül mondtam sokszor, hogy lehet bazi nagy köröket egy pont köré rajzolni, csak kurvára nem igazak.
 
Most tessék ezt elképzelni a hh összes típusára. Szovjetet is. Nem véletlenül volt a TG/AS-ben a szovjet kísérleti gépekről cikksorozat, amik nem vezettek sehova vagy zsákutcák voltak.

Annak, hogy ma mit fejlesztenek és miért mindig köze van ahhoz, hogy mit nem sikerült megcsinálni vagy mi az, amit megcsináltak és mégsem felelt meg, vagy részben vagy semennyire.

Nem győzöm hangsúlyozni az evolúció fontosságát. Az Sz-350 120 km-es HMZ-je sem véletlen az 250 km-es Sz-400 HMZ-hez képes...
... cserébe széttelepíthető és 360 fokos tűzív. Miért? Lásd ma is. A korlátozott tűzívű rendszereket szétcsapják. Inkább legyen több és kurtább rakéta, de akkor a HMZ az inkább ölési és nem elnyomási zóna. Nem véletlenül mondtam sokszor, hogy lehet bazi nagy köröket egy pont köré rajzolni, csak kurvára nem igazak.
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy hosszú távon kiegészítik egymást, így alkotva egy teljes rendszert.
 
Na, akkor...
https://forum.htka.hu/threads/general-dynamics-lockheed-martin-f-16-falcon.133/page-65#post-666590

És a 8 éves F-15-ös könyvben is már szemet szúrt.

Ez az AN/APG-70 és felette a tölcsérsugárzó.Akárhogy erőlködöm, nekem fixnek tűnik a tölcsérsugárzó Ez az konstrukciós megoldás, amint nem értek. Mert a szovjet gépeken tudtommal nem fix
img6081.jpg


Ez két szovjet radar. Ez fix beépítésűnek tűnik? Mert, ha igen, akkor a síkantennák pásztázási zónáját korlátozza.
main-qimg-47d261fba8f2e4fa22fe2b14d871ab2d

main-qimg-f224c64a8705952c63d09b3c68098688


  • Minden IAF-es F-15A légiharc leírásában ordít az, hogy soha nem csináltak F-pole-t. Soha nem volt említve. Akkor még csak AIM-7F volt.
  • Ezzel szemben USAF Sivatagi Vihar beszámoló AIM-7M-el mindenhol indítás és F-pole. Mindig.

(Ez már 8 éve is szemet szúrt, benne van a HTKA-s F-15-ös írásban.)
 
The Boeing Co., Defense, St. Louis, Missouri, has been awarded a $68,060,000 undefinitized contract action for the F-15 Qatar program. This contract action supports the Foreign Military Sales requirement for the Qatar Emiri Air Force and provides maintenance and logistics support for aircraft and training devices conducting pre-delivery training. Work will be performed in St. Louis, Missouri, and is expected to be completed by Dec. 21, 2021. This contract involves Foreign Military Sales (FMS) to the state of Qatar and is the result of a sole-source acquisition. FMS funds in the amount of $33,349,400 are being obligated at the time of award. Air Force Life Cycle Management Center, Wright-Patterson Air Force Base, Ohio, is the contracting activity (FA8634-18-C-2701).
 
Ennek a videónak a vágását is valami felfelé törekvő, ám annál kevésbé szakértő Boeing-csinovnyik vállalta magára.
Bár ne tette volna.
Az első kameraállásból látszott volna legalább a starthossz, de inkább a másik mobiltelefonos anyagot vágták hozzá, ami aztán annyit is ért.
Bízom benne, hogy a cég attól függetlenül, hogy ehhez a gagyihoz is a nevét adta, azért a jeles alkalomra valami normális kamerást is szerződtetett és annak anyagát majd később láthatjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Tipikus bullshit:

“...In the press release, Boeing stated that the Eagle performed a Viking takeoff, the signature departure of F-15 flying from St. Louis (that, to be honest has often been referred to as a “high performance takeoff” or “unrestricted climb after take off” etc). The F-15 would start its takeoff run in full afterburner and, as soon as it reaches takeoff speed, pitch up its nose for a 70° to 90° climb to the upper flight levels before reaching the crossing runway, clearing this way the airspace for civilian aircraft departing or arriving on that mentioned runway...”

Hát a videóban annyi látszik, hogy nekifut utánégetővel, elemeli a betonról, majd leveszi minimálra a forszázst (füstölés), ezután előbb sebességet gyűjt a pálya felett, közben visszakapcsolja a teljes utánégetést és majd csak ezután, valahol a pálya végénél húz bele.
Ha ez a Viking Takeoff, ennek vagy kár volt külön nevet adni, vagy nem kéne úgy fényezni, hogy “amint elérte a felszállási sebességet, 70-90 fokban húzza fel az orrát”. Szó nincs erről.
Ott van benne a 90 percnyi repüléshez a keró, rajta a két CFT, a hajtóművek meg a ”brand new” meg ”improved performance” harminc éves F110GE129-esek...
 
Ennek a videónak a vágását is valami felfelé törekvő, ám annál kevésbé szakértő Boeing-csinovnyik vállalta magára.
Bár ne tette volna.
Az első kameraállásból látszott volna legalább a starthossz, de inkább a másik mobiltelefonos anyagot vágták hozzá, ami aztán annyit is ért.
Bízom benne, hogy a cég attól függetlenül, hogy ehhez a gagyihoz is a nevét adta, azért a jeles alkalomra valami normális kamerást is szerződtetett és annak anyagát majd később láthatjuk.
Nem tudom ki készítette, de kb. lefejeltem az asztalt, amikor megvágta a felszállást. A videó minősége sem érem, hogy miért kb. 10+ évvel ezelőtti szinten van.

Tipikus bullshit:

“...In the press release, Boeing stated that the Eagle performed a Viking takeoff, the signature departure of F-15 flying from St. Louis (that, to be honest has often been referred to as a “high performance takeoff” or “unrestricted climb after take off” etc). The F-15 would start its takeoff run in full afterburner and, as soon as it reaches takeoff speed, pitch up its nose for a 70° to 90° climb to the upper flight levels before reaching the crossing runway, clearing this way the airspace for civilian aircraft departing or arriving on that mentioned runway...”

Hát a videóban annyi látszik, hogy nekifut utánégetővel, elemeli a betonról, majd leveszi minimálra a forszázst (füstölés), ezután előbb sebességet gyűjt a pálya felett, közben visszakapcsolja a teljes utánégetést és majd csak ezután, valahol a pálya végénél húz bele.
Ha ez a Viking Takeoff, ennek vagy kár volt külön nevet adni, vagy nem kéne úgy fényezni, hogy “amint elérte a felszállási sebességet, 70-90 fokban húzza fel az orrát”. Szó nincs erről.
Ott van benne a 90 percnyi repüléshez a keró, rajta a két CFT, a hajtóművek meg a ”brand new” meg ”improved performance” harminc éves F110GE129-esek...
Hát igen. Ilyenkor érzem azt, hogy a bullshit miatt a színvonal negatív szám. A nagy erőlködés közben fingás helyett beszartak. Nehéz eladni ezt az egész F-15-öt annak, aki nem tökkelütött...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mondjuk az érdekes, hogy a vadonat új gépen a két hajtómű borítását sem sikerült egyformára csinálni. Nem nagy ügy, csak a korróziógátló bevonat színe más, de miért?!
Értem én, hogy erre majd úgyis jön még a festés, de ezt az egyetlen panelt hogy nem sikerült olyanra lefújni, mint a gép többi, ugyanebből az anyagból készült részét?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mondjuk az érdekes, hogy a vadonat új gépen a két hajtómű borítását sem sikerült egyformára csinálni. Nem nagy ügy, csak a korróziógátló bevonat színe más, de miért?!
Értem én, hogy erre majd úgyis jön még a festés, de ezt az egyetlen panelt hogy nem sikerült olyanra lefújni, mint a gép többi, ugyanebből az anyagból készült részét?
Mert az egyiket már befestették, a másikat meg még nem.
 
A múltkor is eszembe jutott már, amikor az egyik gyári "majdnemkész" A330MRTT repült egy Spanyolország-Kína-Spanyolország utat, hogy az Airbust reklámozza a védőeszközszállítással: az mennyire árt a gépnek, hogy ha sokat repül végleges festés nélkül? Vagy az már csak "díszfestés" hogy lefestik pl. szürkére, a korrrózióvédelem szempontjából nincs jelentősége? Vannak olyan helikopterek, amelyek fél éve repülnek minden nap, végleges festés nélkül. Az nem árt nekik?
 
A múltkor is eszembe jutott már, amikor az egyik gyári "majdnemkész" A330MRTT repült egy Spanyolország-Kína-Spanyolország utat, hogy az Airbust reklámozza a védőeszközszállítással: az mennyire árt a gépnek, hogy ha sokat repül végleges festés nélkül? Vagy az már csak "díszfestés" hogy lefestik pl. szürkére, a korrrózióvédelem szempontjából nincs jelentősége? Vannak olyan helikopterek, amelyek fél éve repülnek minden nap, végleges festés nélkül. Az nem árt nekik?
Ez jó kérdés.Viszont anno nagy divat volt a fém szinű gép.Vagyis le se volt festve sokszor az 50es években a gép,natur fémszinű volt.Max valami védőlakkot kaptak.Viszont a mai gépek már kompozit épitésüek
E83%20%281%29.jpg

zDlndY7NiW63qUwl3kuyWlFgNuZb89KbD-Qx_gKyRzbG35OeXRhnTIF2T0rZ3sboPGLebKhladfKX37Lg5E43jIMPzAaBvZGn0EXYEOwHu5elQQ