F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Griffiss - Rome Air Development Center’s Irish Hill test site

100494245_3029617713784174_7875164601296355328_o.jpg


F-15-Eagle-inverted-on-a-pedestal.jpg


https://www.griffissinstitute.org/who-we-work-with/afrl/newport-research-site

Ezt nem értem, ennek a tartónak ránézésre nagyobb RCS-e van mint bármilyen gép amit ráraknak. Már az F-117 protó fejlesztés alatt egyből abba ütköztek, hogy nem lehetett akármilyen álványre feltenni a gépet, még a kicsinyített fából készült változatot sem, mert a tartónak nagyságrendekkel nagyobb volt az RCS-e mint a gépé.

Akkor ez itt most WTF?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Szerintem itt nem az RCS értéket mérik, hanem a függesztett zavarórendszer és a besugárzásjelző rendszer működését tesztelik.
Különféle irányokba forgatva a géptestet, nézik, hogy a zavarórendszer hogyan tevékenykedik az adott sugárforrás irányába.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Szerintem itt nem az RCS értéket mérik, hanem a függesztett zavarórendszer és a besugárzásjelző rendszer működését tesztelik.
Különféle irányokba forgatva a géptestet, nézik, hogy a zavarórendszer hogyan tevékenykedik az adott sugárforrás irányába.
Mérhető vele az RCS is, csak először egyszerűen üresen, bármilyen gép nélkül be kell mérni a tartóállvány RCS-ét (persze minden irányból és pozícióban), utána az állvány+gépet ahhoz képest kell mérni. Ha elég ügyesek (szerintem igen), akkor még a gép/állvány interferenciákat is ki tudják mérni és kiszűrni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Ez oké, erre gondoltam én is, csak abból indultam ki, hogy ezzel az állványos módszerrel eleve "orbitálisan nagy" RCS értékű sárkányokat tesztelnek, ahol túl sok munkával és számítással lehetne kimutatni, hogy az adott gép radar keresztmetszete lényegében minden irányban kolosszális.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
106561163_3768284233198083_3509166758505327991_o.jpg

105384841_3768285389864634_6411921857673419336_o.jpg

106218316_3768285669864606_2304238998894839346_o.jpg

106172240_3768286146531225_3528615531631077233_o.jpg


Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 420
113
106561163_3768284233198083_3509166758505327991_o.jpg

105384841_3768285389864634_6411921857673419336_o.jpg

106218316_3768285669864606_2304238998894839346_o.jpg

106172240_3768286146531225_3528615531631077233_o.jpg


Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).

Az első képen úgy néz ki mint valami állapotos repülő tehén.Olyan csúnya lett mint a púpos F-16.