Az F-14 design evolution videót lehet, hogy nem foglalom össze, mert kb. egy összefoglaló az egész. Meglátom. (Meg van F-18/F-14 új pilóta interjú és még több régi is a csatornán.)
A videóban viszont egy dolog teljesen homályos, a hajtóművek. Akár 1 db hajtóművet nézek, akár 2 db összesített tolóerejét az istennek sem jönnek ki a dián látható értékek. Sehogy.
A forrásaim a következőek:
F-14A + TF-30-412A
Maximal afterburner 20900 font (20900 a táblázatban is)
Intermediate 12350 font (ez lehet a helyes max. mil. / dry thrust-ra)
Max. continuous 10800 font (ez meg ????)
Ebből az utolsó kettőnél homályos, hogy melyiket lehet max. mil-nek tekinteni, ami a bevett terminológia a maximálgázra utánégető nélkül. Az utánégetős teljesítmény egyezik a hajtómű táblázatban levő értékkel, fontra. A típus is jó. Sajnos max. mil teljesítmény az nincs...
F-14D + F110-GE-400
Maximal afterburner 26950 font (26080)
Intermediate 16333 font (16800)
Max. continous 11800 font
A hajtómű táblázatban a dry thrust értéknél a zárójelben levő értékek vannak.
Ez alapján most akkor hogyan is alakulnak a gép tolóerő adatai? Mi a fenét tekintsen referenciának az ember...? [fejvakarás]
Nekem a dián levő számok teljesen használhatatlannak tűnnek, az ide leírt adatsorok tűnnek reálisnak, amik kb. 28-32%-os növekményt jelentenek, ezzel már karcolgatta alulról az F-16C és F-15C gépek teljesítményét az F-14B. A dián levő számok nem jók és 60% növekmény a mese habbal kategória.
A GE F110 dia értékeit kettővel elosztva a max utánégető még kb. stimmel, de a max. mil. nem.
A TF30 dia kettővel elosztva sehogy sem jó.
Allesmor, segíts.
A videóban viszont egy dolog teljesen homályos, a hajtóművek. Akár 1 db hajtóművet nézek, akár 2 db összesített tolóerejét az istennek sem jönnek ki a dián látható értékek. Sehogy.

A forrásaim a következőek:
- F-15 írás szerkesztett mellékletében van egy baromi nagy táblázat. http://www.jet-engine.net/miltfspec.html
Allesmor mondta, hogy sok pontatlanság van benne, meg hiány. (Ettől függetlenül már csak a típusok miatt hasznos szerintem.) - http://www.alternatewars.com/SAC/ Itt van két F-14A és F-14 rövid táblázat. Ezek anno minősített adatok, tehát gondolom elég pontosak voltak.
- Egyéb oldalakon is van mindenféle tolóerő n+1 féle TF és GE F110 hajtóműre, de ezek egy része a -132-es korszerűbb változat, nem a '80-as évekbeli változat. Ezen pl. azok az értékek vannak, mint a dián. Csak éppen sehogy nem jön ki a matek. Sem két hajtómű összegére, sem egyre. http://www.anft.net/f-14/f14-specification.htm
F-14A + TF-30-412A
Maximal afterburner 20900 font (20900 a táblázatban is)
Intermediate 12350 font (ez lehet a helyes max. mil. / dry thrust-ra)
Max. continuous 10800 font (ez meg ????)
Ebből az utolsó kettőnél homályos, hogy melyiket lehet max. mil-nek tekinteni, ami a bevett terminológia a maximálgázra utánégető nélkül. Az utánégetős teljesítmény egyezik a hajtómű táblázatban levő értékkel, fontra. A típus is jó. Sajnos max. mil teljesítmény az nincs...
F-14D + F110-GE-400
Maximal afterburner 26950 font (26080)
Intermediate 16333 font (16800)
Max. continous 11800 font
A hajtómű táblázatban a dry thrust értéknél a zárójelben levő értékek vannak.
Ez alapján most akkor hogyan is alakulnak a gép tolóerő adatai? Mi a fenét tekintsen referenciának az ember...? [fejvakarás]
Nekem a dián levő számok teljesen használhatatlannak tűnnek, az ide leírt adatsorok tűnnek reálisnak, amik kb. 28-32%-os növekményt jelentenek, ezzel már karcolgatta alulról az F-16C és F-15C gépek teljesítményét az F-14B. A dián levő számok nem jók és 60% növekmény a mese habbal kategória.
A GE F110 dia értékeit kettővel elosztva a max utánégető még kb. stimmel, de a max. mil. nem.
A TF30 dia kettővel elosztva sehogy sem jó.
Allesmor, segíts.
