Már kitárgyaltuk a Kornet E teljese eltérő vezérlési rendszerét.
Sziasztok,
Csak egy kis adalék, és elgondolkoztató érdekesség, melyet volt szerencsém saját szemmel látni, hogy mit is visz át, és mennyit számít a kötényezés a levegőréteg.
Valamikor 1988-89 ben, mikor éppen friss egycsillagos hadnagyként szolgáltam, készítettek egy filment, az MN-ben rendszeresített páncéltörő eszközök hatékonyságáról. Akkor kezdték a T-54 harckocsik kivonását, és 12 db teljesen felszerelt harckocsit felálldoztak erre a célra, hogy szétlőjjék őket, megtapasztalva mi lesz velük.
Mivel lőttek rájuk?
RPG-7, SZPG, 100 mm-s pct. ágyú, 2SZ-1 és 2SZ-3 önjáró tarackok kumulatív gránátokkal, T-55AM, T-72, Maljutka, Fagott, Konkursz, talán ennyi.
A kísérleteket filmre vették, és elvileg készült belőle oktató film is, de miutaán Rétságon bemutatták a tankosoknak, mindenki át akarta magát káéretni más helyőrségbe, és ekkor visszívonták a filmet az arhívumba. Elvileg ma is megtalálható a ZRÍNYI Kht-nál.
Lényeg, hogy szemből oldalról és hátulról 1-1 lövést adtak le rájuk toronyra és páncéltestre, különböző távolságokról.
Az eredmény eléggé kiábrándító volt, mert még az RPG is átütötte szemből a T-54-t, hát még a többi.
Ami még érdekes volt, hogy egyik alkalommal hoztunk Gödöllőröl egy AM "kiflit" a toronyra és egy egy oldal kötényezést. A rakéta (Fagott) simán beélesedett az oldalkötény alsó peremén, a szárnyai keresztet vágtak benne frankón, a sugár átment a középső görgő felső gumi és fém rétegén, folytatta útját az oldalpáncélon keresztül majd bent a küzdőtéren kersztülmenve az előmelegítőt is kersztül fúrta és a másik oldali oldalpáncélon kiszállva azon oldal futógörgőjében állt meg. Azért ez szép teljesítmény!!!!
Kifli ugyanez pepitában, oldaltalálat Fagottal, át a kiflin át a torony oldalán és az ékzárt felhúzva állt meg!!!
Még egy példa, maljutka szemből.
Az irányító rendszer miatt, nem egy élmény vele lőni, de ha eltalál valamit elég jól "szakít". A kísérlet során szemböl találta el a páncéltestet, pont a (szemből nézve) jobb oldali vonóhorognál. Azon, illetve a homlokpáncélon átmenve keresztülment a vezetőt imitáló átmérő 30 cm-s akácfán, a vezetői ülésen, majd sok-sok levegőn keresztülhaladva a motortér válaszfalán lévő elszívó ventillátoron kesztül haladva megállt a V12-s motor vezérlésénél. a királéytengelyeknél.
Akkor kérdezem, hol is van itt szóródás, meg a levegő hatáscsökkentése. Mellesleg ezen kísérletekig, én is megvoltam erről győződve.

"</i>A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..