650 lovas Continental motort én eddig sehol sem láttam. Tudsz adni egy típusnevet?
Ha nézzük az idővonalat is, akkor sem a 900, sem a 650 lovas, hanem a 750 lovas Continental lett volna logikus, hiszen abból volt egy rahedli az M48/M60/Sho't Kal miatt. Ha megnézed, a 750 lovas motor elvolt az 55 tonnás M60A3, az 52 tonnás Sho't Kal ban is. Luxus lett volna a közel 10 tonnával alacsonyabb tömegű Tiranba egy 900 lóerős motor. A Magachba is akkor kerül be a 900 lóerős motor a Merkavából, mikor már belekarcol a 60 tonnába. Ilyen pedig a Magach 7 meg a néhány darabos Magach 6 Bet Gal Batash, ami tulajdonképpen a Magach 7 előfutára.
Tudtommal az izraeli harckocsik közül ez a 3 M60 variáció kapta meg a Continental 900 lóerős motorját az eredetileg is ezzel tervezett Merkavákat leszámítva.
Magach 6 Bet Gal Batash
Magach 7A
Magach 7C
Legkönnyebben a torony formájáról lehet őket megkülönböztetni.
Szóval szerintem a 82-es háborúban az izraeli csapatok minimum 3 motort használtak a harckocsijaikban. A DD 71 sorozatot a Tiranban, az AVDS 1790-2 750 lóerős motorcsalád változatait az M48/M60/Sho't harckocsikban, valamint az előbbi motorral szoros rokonságban álló és azzal nagymértékben, de nem teljesen megegyező AVDS 1790-5/6 típusú, 900 lóerős motorokat a Merkavák korai változataiban.
Mondom nem logikátlan a DD motor sem, hiszen az volt az M109-ben, M107-ben meg az M110-ben is, illetve van olyan elméletem is, hogy az izraeli tankszállító teherautókban is esélyes a DD 71 sorozatú motor. Ja meg egy barom vagyok, hiszen hegyekben állt az M113 alapú minden a nagyon közeli rokon DD 53 motorokkal.
Ez itt egy FTF vontató amibe szereltek V6/V8/V12 Detroit Diesel 71 motorokat.
Mack DM895SX szintén létezett DD 71 motorral is.
Na, nagyon sok utánajárás után azt találtam, hogy ezt rosszul tudtam. A Sherman soha nem kapta meg a Detroit Diesel motort, az csak egy utolsó terv volt. Végig az ötvenes évek elején beépített Continental és Cummins motorokkal pötyögtek. A NIMDA akart csinálni egy egységesítő korszerűsítést a DD 71 motorok felhasználásával, azonban erre az izraeli példányokban már nem került sor. Ellenben a Csillének eladott gépekbe beépítették a DD 8V-71T motorokat.