Melyik nyugati motor melyik keletivel?
Mert az M1 gázturbinája, meg a T-80-é zabál, mint az állat.
Valós körülmények között a Leopárd 2 kb. fele annyit fogyaszt mint az M1, de például a T-72/90 kevesebbet, mint a Leopárd 2.
A T-72 vonalon a váltó ami sokat lassít, sok fokozata van (7 előre) és azt ha gyorsulási versenyre mész vele (sic) akkor elég gyakran kell kapcsolgatni miközben nehezen kapcsolható. Ellenben kb. minden terepre van ideális fokozat.
A Leopárd 2-ben meg van 4 előre fokozat, aztán megpróbál erőből megoldani mindent, ami a régi verziók esetén simán ment is.
A T-80-asnak is 3 vagy 4 előre fokozata van, ott se kell sokat kapcsolgatni, erőlből oldja meg az is.
Engem ami jobban érdekel az inkább a talajnyomás. Ez Kg/négyzetcentiméterben van megadva.
Az eredeti Leopárd 2A4-nél még tök normális 0,83 kg/cm2 volt.
Aztán a Leopárd 2A5-nél már 0,92 kg/cm2. A nehezebb A6/7 esetén ki se írják.... (legalábbis én nem találom)
A T-72-knek is 0,83-0,87 kg/cm2 körül mozog.
A T-80U-nak 0,84 kg/cm2.
A T-62-nek 0,75 kg/cm2.
A legtöbb nyugati tankra nem is találok ilyen értékeket, pedig nagyban befolyásolja a terepjáró képességét egy járműnek.