Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Igazaból volt,csak cserel ie jellett az optikat a parancsnoknak.Bár ez szerintem sem er sokat.
Az M60A1-nél nem kellett cserélni, beépített infracsatorna volt. Csak infrasugárvető nem volt hozzá. Magyarul, ugyanazt láthatta csak amit az irányzó. Kicsit elfordította a kupolát, már nem látott semmit. A T-55/62 parancsnoka ezzel szemben teljesen körbe tudta forgatni a kupolát, és körbe is tudott nézni, mert volt saját sugárvetője. 3-400 méter nem sok, de még mindig sokkal több mint a nulla.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Negan

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Leo 1 egy védelmi igényekre tervezett gép.
A védelmi igényekre tervezett gépet úgy hívját páncélvadász. Ez volt az egyetlen feladatkör, aminek megfelelt a Leopard. Általános harckocsifeladatokra teljesen alkalmatlan volt. Védelmi vonalakat nem lehetett vele támadni, gyalogságot nem lehetett támogatni vele, ellentámadásokra, manőverező harcra nem lehetett használni a stabilizátor hiánya miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 207
113
A védelmi igényekre tervezett gépet úgy hívját páncélvadász. Ez volt az egyetlen feladatkör, aminek megfelelt a Leopard. Általános harckocsifeladatokra teljesen alkalmatlan volt. Védelmi vonalakat nem lehetett vele támadni, gyalogságot nem lehetett támogatni vele, ellentámadásokra, manőverező harcra nem lehetett használni a stabilizátor hiánya miatt.
Elméletileg sem igaz.Gyakorlatilag meg elég nyomatékos ellenpélda a 73as háború.IDF harckocsiainak nem volt szériafelszerelése a stabilizátor.A hk állomány egy része meg M48as-egy részük konkrétan a BW állományábol kivont példányok.73ra már mind el van látva dizelmotorral és 105milis ágyúval,de páncélzatuk ekkor még lényegében az eredeti.
Attol még,hogy a tervezők egy harcászati doktrina mentén előtérbe helyeztek bizonyos tulajdonságokat,a Leo 1 azért egy hk.Alkalmas minden hk feladat ellátására,csak nem a tervezési hangsúlyt képező feladatok esetén hátrányban van más olyan tipusokhoz képest,amiket arra kondicionáltak.T62 egy sikvidéki rohamhk-nak lett kondicionálva.De attol még alkalmas hegyvidéki védelmi harcokra is-csak hátrányban van ilyen helyzetben az arra kondicionált Leo 1-hez képest.
 
M

molnibalage

Guest
Nézd, a mérések azok bizony kőkemény száraz tények. Nem találgatás, nem számolgatás.
Sehol nem írtam azt hogy 410mm a maximális védelm. Pontosan az átlagot írtam, 320-330mm. Szerintem itt már hitkérdések vannak részedről, te ragaszkodsz görcsösen az A&B dokumentumhoz, annak ellenére, hogy még a vak is látja, hogy az átlagban 114-120mm vastag lövegpajzs mögött van egy minimum 20cm vastag acéltömb.
A T-62-es lőszereinek teljesítménye ismert, még a leggyengébbnek sem okozott volna gondot átütni a 114mm vastag lövegpajzsot, akár 2 kilométerről sem. Ennek ellenére a szovjetek szerint közvetlen közelről sem volt lehetséges az áttörés. És biztos lehetsz benne, hogy nem a leggyengébb lőszerhez mérték. Na de hát mit tesz az alkohol, Iván, Szása meg főnökük Joszif is szomjas volt amikor írták ezeket a szamárságokat...
Hittel vitatkozni meg nem érdemes, úgyhogy talán jobb elengedni ezt a témát... Ha szerinted tényleg csak ~230mm szemből az átlagos védettség, hát legyen.
Ó persze, de az EREDETI dokumentáció az semmi.
Nem tűnik fel, hogy a többen arról beszélnek, hogy a lengyel srác szarul mért ezek szerint?
Ne azzal gyere, hogy dehááááááááááááát, ezt írta.
Mi lenne, ha rámutatnál akkor, ha van hiba @Hpasp számításában EREDETI doksi alapján, akkor hol a hiba.

Mert én is és mási saccolgathatok hatótávot bármire repcsinél...
...de az FM az, ami az alap és az mérce.

Ezt találtam viszont, lehet hogy vótmá, bocs.

Jaj, csak ezt a blogot inkább ne...
Csatahajók kapcsán írt akkora marhaságokat a, hogy HTT is lett belőle. De elég csak a kommenteket megnézni alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 751
80 137
113
Az M60A1-nél nem kellett cserélni, beépített infracsatorna volt. Csak infrasugárvető nem volt hozzá. Magyarul, ugyanazt láthatta csak amit az irányzó. Kicsit elfordította a kupolát, már nem látott semmit. A T-55/62 parancsnoka ezzel szemben teljesen körbe tudta forgatni a kupolát, és körbe is tudott nézni, mert volt saját sugárvetője. 3-400 méter nem sok, de még mindig sokkal több mint a nulla.
Próbaltál már egy harckocsiban ülve hátrafordítani egy olyan szerkezetet?Én igen és hidd el,hogy a T-72-ben kínszenvedés és nem is ment.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Nem tűnik fel, hogy a többen arról beszélnek, hogy a lengyel srác szarul mért ezek szerint?
Ez ismét azt bizonyítja, hogy te sem olvastad el, mit írt. Mert ha elolvastad volna, akkor láttad volna, hogy mindent fényképekkel dokumentált. Jaaaa biztos nem tudja hogy kell használni egy mérőszalagot!!!!! Ah, biztos photoshop az egész... Az se zavarjon, hogy mindent többször ellenőrzött... Meg igen komoly számításokat végzett... Na, mindegy is, biztos részeg volt ő is mint az oroszok akik olyan sületlenségeket írtak, hogy védett a 115-össel szemben... Érdekes valahogy ezt a szovjet elemzést messze elkerülitek...
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Próbaltál már egy harckocsiban ülve hátrafordítani egy olyan szerkezetet?Én igen és hidd el,hogy a T-72-ben kínszenvedés és nem is ment.
Gépzsír, barátom, gépzsír! Tudod a csapágyaknak az is kell! Vagy esetleg elfelejtetted kioldani a rögzítőreteszt? :D
Csak halkan megjegyzem: igen, próbáltam hátrafordítani! És sikerült! :D
Most nincs kedvem megkeresni a parancsnoki kupolás részt de itt van a töltőkezelő nyílása, ugyanolyan dögnehéz cucc... Fél kézzel, erőt sem kell kifejteni hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
...Jaj, csak ezt a blogot inkább ne...
Csatahajók kapcsán írt akkora marhaságokat a, hogy HTT is lett belőle. De elég csak a kommenteket megnézni alatt.

Azt felejted el, hogy ilyen alapon téged sem kellene olvasni, a jó írásaid mellett neked is vannak jó-nagy-hülyeségeid/-bunkóságaid!!!

Tankok témában igen jónak tartom az oldalt --(kevés)hibáival együtt is--:





.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
T

Törölt tag 4082

Guest


Azt felejted el, hogy ilyen alapon téged sem kellene olvasni, a jó írásaid mellett neked is vannak jó-nagy-hülyeségeid/-bunkóságaid!!!

Tankok témában igen jónak tartom az oldalt --(kevés)hibáival együtt is--:





.
Háát nem tudom. Ha valaki MBTként hivatkozik valamire amit a szovjetek se úgy hívtak, ott nekem azért vannak lelki gondjaim.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
Háát nem tudom. Ha valaki MBTként hivatkozik valamire amit a szovjetek se úgy hívtak, ott nekem azért vannak lelki gondjaim.

Szerintem értelmes, írd meg neki (ha érdekli még a téma és "követi") javítani fogja! ;)
Azt sajnálom inkább, hogy a hivatkozásokat(képek, ábrák, egyebek...) nem mentette el és nagyon fogy az eredeti forrásokból linkelt háttér-infó.
Kár érte, így is jónak tartom.
 
T

Törölt tag 4082

Guest


Azt felejted el, hogy ilyen alapon téged sem kellene olvasni, a jó írásaid mellett neked is vannak jó-nagy-hülyeségeid/-bunkóságaid!!!

Tankok témában igen jónak tartom az oldalt --(kevés)hibáival együtt is--:





.
  • A késői, (különösen az AMV) T-55ösök elérték a T-72 harcértékét ezért teljesen indokolatlan volt az a leszerelési mánia, ami a Kelet-Közép-európai államokat jellemezte a rendszerváltások időszakában
Ez után a bekezdés után pedig azt kell, hogy mondjam, hogy ezek után azt se hinném el a blognak, ha azt írja, hogy a vákuum árt a tüdőnek..m
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 751
80 137
113
Gépzsír, barátom, gépzsír! Tudod a csapágyaknak az is kell! Vagy esetleg elfelejtetted kioldani a rögzítőreteszt? :D
Csak halkan megjegyzem: igen, próbáltam hátrafordítani! És sikerült! :D
Most nincs kedvem megkeresni a parancsnoki kupolás részt de itt van a töltőkezelő nyílása, ugyanolyan dögnehéz cucc... Fél kézzel, erőt sem kell kifejteni hozzá.
Nem a zsír a lényeg hanem,hogy ülsz és nem egy forgószéken és nem egy tágas térben.Nincs helyed hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Dudi nem szívott semmit sem. Tökéletesen jól látja a dolgokat. A T-34 valóban egy megbízhatatlan ipari hulladék volt. "II.Vh legjobb tankja..." Persze... bolsevik mítosz. Soha, semmilyen problémát nem okozott a németeknek. De a tábornokoknak jó ürügy volt a saját hibáik leplezésére. Akkor hát nem is volt semmilyen tank a II.Vh elején ami problémát jelentett? Dehogynem! A KV I-es. Az tényleg beszaratta a német harckocsizókat.
Tudod Guderian-nak egy bolhafasznyit jobban hiszek !

"Guderian nyomozást követelt a keleti front harckocsijának valóságáról, végül novemberben azt javasolta az idősebb német harckocsikatervezőknek és gyártóknak, hogy a leggyorsabb megoldás a szovjet T-34 tank közvetlen másolatának elkészítése . [55]"


"
Annak ellenére, hogy a projekt magas prioritást élvezett, a harctéri tapasztalatok alapján a hadügyminisztérium folyamatosan módosította az új páncélossal szemben támasztott követelményeket. Ebben komoly szerepet játszott egy 1941 októberében zsákmányolt szovjet T-34 harckocsi,


amelyet a mérnökök alaposan megvizsgálhattak, és kipróbálhattak.


A teszteredmények hidegzuhanyként érték a szakembereket, mivel kiderült, hogy a szovjet harckocsi szinte minden paraméterében felülmúlja a hadrendben álló német típusokat."


"
A nácik számára különösen a T-34-esek megjelenése jelentett problémát: képességei felértek a Panzer IV-eshez és az Urálon túlra költöztetett gyáraknak köszönhetően a szovjetek rendkívül nagy számban gyárthatták őket, ami német oldalon komoly veszteségekben csapódott le.


1941. novemberben ezért a németek felállítottak egy bizottságot, hogy a zsákmányolt T-34-eseket megvizsgálva megfelelő ellenlépéseket tehessenek. Guderian különösen aggasztónak találta a T-34-est, amely néhány egyszerű ötlettel kiegyenlítette a német technikai fölényt, ezért a tábornok a szovjet típus azonnali lemásolását javasolta."


Valószínűsítem , hogy aki tőletek eltérően a T34-t kitűnő és harcképes HK-nak tartja az mind hülye és idióta csak ti vagytok helikopterek !
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
  • A késői, (különösen az AMV) T-55ösök elérték a T-72 harcértékét ezért teljesen indokolatlan volt az a leszerelési mánia, ami a Kelet-Közép-európai államokat jellemezte a rendszerváltások időszakában
Ez után a bekezdés után pedig azt kell, hogy mondjam, hogy ezek után azt se hinném el a blognak, ha azt írja, hogy a vákuum árt a tüdőnek..m
...melyik (modernizált) T-55, melyik (alap ?) T-72-nél.

...nem harcértéket ír, hanem védettséget! Ebben igaza is van!


("...
T-55AMV, reakítv páncélzattal ellátott AM változat (V = „vzrjvnoj”, azaz robbanó), amelyen a BDD páncél helyett Kontakt-1 került beépítésre. Először a szovjet haditengerészet egységeit szerelték át a nyolcvanas évek legvégén erre, majd egyre több más AM változatok is át lennek átépítve 1990 után, azonban a darabszám kicsi maradt a korabeli orosz költségvetés helyzete miatt. Az ERA blokkokkal fedett részen a relatív védettség megközelítőleg 100 (kinetikus) - 200 (kumulatív) mm-el nagyobb, mint az eredeti páncélzat.

35th%2BT-55%2BAMV%2BRussian%2BMedium%2BTank%2Bby%2BTakom%2B-%2Bpic%2B05.jpg



T-55AMV Afrikában, védettsége a T-72M1 szintjén van. themodellingnews.com ...")



.
 

Avtomat

Well-Known Member
2018. október 30.
1 555
4 366
113
A Kladivo tűzvezető rendszer csehszlovák fejlesztés volt, nem szovjet, saját gyártmányú lézertávmérővel. Vagy nem volt elég jó nekik a szovjet, vagy esetleg azok nem akarták eladni nekik akkor még. Magyarország is csehszlovák mintára modernizálta a T-55-ösei egy részét a '80-as években (Brezsnyev szemöldöke pótpáncél (egyfajta NERA), Kladivo FCS és lézertávmérő, . Nem voltak vele elégedettek. elégedettek a katonák. Ez volt a magyar T-55AM. Érdekes, valahol azt olvastam régen, hogy a franciákok már a '80-as években szállítottak volna Mo-nak FCS-t a T-55-ösökhöz (még elvileg a hidegháború alatt), de nem vettünk, bár ki lett próbálva.
Volt egy blog, ahol magyar harckocsizó tiszt visszaemlékezései voltak leírva több részben, T-34-esekről, 55-ösökről, 72-esekről, ott említeték. Nem emlékszem már a blog címére.
Arra, hogy a franciáknak bármelyik T-55AM tűzvezető rendszeréhez lenne köze még sose láttam forrást anekdotákon kívül. A román TR-85??-höz asszem volt valami közük, de az nem 55AM.
Az AM-ek gyártását azért dobálták szét az KGST országok között, hogy növeljék a gyártási mennyiséget, és a termékek jobban megfeleljenek az egyes országok igényeinek. A szovjetek ekkor már a T-64/72/80 gyártásán voltak gőzerővel, és elsősorban a VSz nem szovjet része igényelte az AM programot. Így jutott az AM-ekre különböző tűzvezetőrendszer (csehszlovák Klagyivo, szovjet Volna, lengyel Merida.)

Olajbúvár cikk:

A T-55AM​


A T-54-nek is volt sok modifikációja. Egyik változtatást csinálták a másik után, és mikor letudták a tizediket is, akkor azt mondták, ez már T-55. Azt is fejleszteni kezdték, pl. beletették a légkuplungot. A vezető lazán nyomja a kuplungot, a pedál megnyom egy kapcsolót, az sűrített levegővel kirántja a rudazatot, és lehet kapcsolni. Nem fárasztja a lábat egy rugós szervóberendezés. Történt még hat-nyolc változtatás, és azt mondták, ez T-55A, jött még egy csomó, az meg T-55B. A magyarok meg kitalálták, hogy a legjobb állapotban lévő T-55-öket átalakítjuk, ellátjuk a francia Matra cég lőelemképző berendezésével, elnevezzük T-55AM-nek és lesz belőle több száz darab. Ez a számítógép automatikusan rendszerez egy csomó adatot. Méri a kocsiban a lőszerek hőmérsékletét, mert minél melegebb a lőpor, annál gyorsabban ég el. Méri a külső hőmérsékletet, mert minél melegebb a levegő, annál kevésbé sűrű. Méri a szél irányát és sebességét, a harckocsi sebességét, méri a két lövés között megtett távolságot, igaz a lejtőszöget már nem. Meg tudom vele állapítani a célpont mozgási sebességét, a hozzám viszonyított oldalirányú sebességét, hogy merre és milyen szögben mozog. Ennek megfelelően kell változtatni az előretartás mértékét. Kiszámolta a kiválasztott lőszer ballisztikáját is. Mindezt a rendszer automatikusan csinálta, és végül folyadékkristályból összeállítja az irányzójelet. Ilyen tűzvezetés a T-72-ben sem volt, lézer viszont igen.


1527372_68824_img_6574.JPG


Nekiálltunk az átalakításnak, de kiderült, hogy kompatibilitási probléma miatt nem használható. A számítógép finom, pár mikrovoltos vezérlőjeleit a stabilizátor elektroncsöves rendszere nem tudta sehogy se működtető jelként értelmezni. Reménytelen vállalkozás volt ezt a modern technikát rávinni egy erkölcsileg-technikailag elavult rendszerre, az elhasználódott stabilizátorra. A harckocsi integrált képességeit tekintve nekem sosem tetszettek igazán az efféle megoldások. Ráadásul nem vették figyelembe, hogy senki nem tudta megmondani, mennyi üzemóra van a T-55-ök stabilizátorában, infrájában és egyéb berendezéseiben. Az is lehet, hogy a szavatosságát is rég elveszítette, annyit használták, vagy olyan sokáig állt. Nem volt benne a törzskönyvben. Régen odafigyeltünk, vezettünk minden lövést, pontosan megvolt az ágyú lövésszáma, az üzemóra. Arra rájöttünk, hogy a kilométerórával nem sokra megyünk, hiszen sokat kellett álló helyben járatni a motort, mert az áramellátás minden harckocsi gyenge pontja. Az akkumulátorok nem bírják, csak ha folyamatosan töltve vannak.
A Magyar Páncélosalakulatok Története c. könyvből összeollózva:

0c3a810f6af9fc986f090f38141d8c4b.png
41ebc1c82c96e56df2912550e38d35c4.png

1ecbba88592da6260c193d764d1ba4c0.png
0fdc50025a871fde86be7dad33c427a7.png

ed708d1a89b4dee730f9a35b7ba8237d.png


Itt is megjelennek a franciák, de semmi konkrétum. Illetve én abban némi ellentmondást vélek felfedezni, hogy egyik oldalon még azt írják, hogy:

,,... a tűzvezető rendszer kompatibilitási hibák miatt is túl bonyolult, kezelhetetlen, lényegében működésképtelen volt"

Míg pár oldallal később:

,,...a Klagyivo bonyolultsága ellenére nagyon pontos célzást tett lehetővé..." az ítélet.

Olyan magyarosra sikerült ez az itteni AM kivitelezés. Kicsit tákolt, a motorerőt meg elfelejtették a megnövekedett súlyhoz felhúzni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 751
80 137
113
Arra, hogy a franciáknak bármelyik T-55AM tűzvezető rendszeréhez lenne köze még sose láttam forrást anekdotákon kívül. A román TR-85??-höz asszem volt valami közük, de az nem 55AM.
Az AM-ek gyártását azért dobálták szét az KGST országok között, hogy növeljék a gyártási mennyiséget, és a termékek jobban megfeleljenek az egyes országok igényeinek. A szovjetek ekkor már a T-64/72/80 gyártásán voltak gőzerővel, és elsősorban a VSz nem szovjet része igényelte az AM programot. Így jutott az AM-ekre különböző tűzvezetőrendszer (csehszlovák Klagyivo, szovjet Volna, lengyel Merida.)

Olajbúvár cikk:

A Magyar Páncélosalakulatok Története c. könyvből összeollózva:

0c3a810f6af9fc986f090f38141d8c4b.png
41ebc1c82c96e56df2912550e38d35c4.png

1ecbba88592da6260c193d764d1ba4c0.png
0fdc50025a871fde86be7dad33c427a7.png

ed708d1a89b4dee730f9a35b7ba8237d.png


Itt is megjelennek a franciák, de semmi konkrétum. Illetve én abban némi ellentmondást vélek felfedezni, hogy egyik oldalon még azt írják, hogy:

,,... a tűzvezető rendszer kompatibilitási hibák miatt is túl bonyolult, kezelhetetlen, lényegében működésképtelen volt"

Míg pár oldallal később:

,,...a Klagyivo bonyolultsága ellenére nagyon pontos célzást tett lehetővé..." az ítélet.
A Volna és a Kladivo azonos de nem egyforma.A Volna digitális a másik analóg.
Attól még lehetett megbízhatatlan,hogy amikor amikor működött akkor jó volt.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
A Volna és a Kladivo azonos de nem eg,forma,a Volna digitális a masik analóg.
Az egyik szovjet a másik cseh. Az egyik digitális, a másik analóg. De azért azonos....
...melyik (modernizált) T-55, melyik (alap ?) T-72-nél.

...nem harcértéket ír, hanem védettséget! Ebben igaza is van!


("...
T-55AMV, reakítv páncélzattal ellátott AM változat (V = „vzrjvnoj”, azaz robbanó), amelyen a BDD páncél helyett Kontakt-1 került beépítésre. Először a szovjet haditengerészet egységeit szerelték át a nyolcvanas évek legvégén erre, majd egyre több más AM változatok is át lennek átépítve 1990 után, azonban a darabszám kicsi maradt a korabeli orosz költségvetés helyzete miatt. Az ERA blokkokkal fedett részen a relatív védettség megközelítőleg 100 (kinetikus) - 200 (kumulatív) mm-el nagyobb, mint az eredeti páncélzat.

35th%2BT-55%2BAMV%2BRussian%2BMedium%2BTank%2Bby%2BTakom%2B-%2Bpic%2B05.jpg



T-55AMV Afrikában, védettsége a T-72M1 szintjén van. themodellingnews.com ...")



.
Ebbe ne menjünk bele. Még ha igaz is lenne (nem az), a 125ös löveg ma alapvetően bármelyik hk ellen elég. A 100as meg semmire.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 751
80 137
113
Az egyik szovjet a másik cseh. Az egyik digitális, a másik analóg. De azért azonos....

Ebbe ne menjünk bele. Még ha igaz is lenne (nem az), a 125ös löveg ma alapvetően bármelyik hk ellen elég. A 100as meg semmire.
Igen,ugyanazok a rendszerek voktak,csak az egyiket analóg a másikat meg digitális vezérlőegység irányította.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Lattam már elég szovjet dolgot elhiheted.Többek közt T-72-is belülről,(de van tapasztalatom szovhet éjjellátókkal is) vagy az önjaró aknavető protót amit BMP alvázra terveztek stb.Nyugaton nem 250-300 méteres látótávú aktív infraja volt a parancsnoknak...
Az a baj az infrákkal se vagy képben ! Az infrákat eleve kétfelé osztjuk analóg és digitális infrák a digitális infrákat hagyjuk mert ott a passzív mód gyenge vagy nincs, az előnyük a 940nm feletti vetőkkel mutatkozik meg (a 940nm feletti hullámsávot se ember se állat nem látja csak másik infrával láthatók ) hiszen gyakorlatilag csak vetővel lehet használni de ott már játszik a koncentrált lézer vető is és bitang jó képek vannak akár 1km-ről is !
Az analóg infrák a GEN1-ig csak vetővel voltak használhatók a passzív módjuk minimális volt ! A GEN2-től már viszont működtek használhatóan akár csak a csillagok fényét felerősítve a GEN3+-osak már olyan hatékonyak , hogy csillagfényben akár 2km-ről is látható egy ember alak megfelelő nagyítás mellett .

Viszont töksötétben vető nélkül mind kuka !

Ezért is ment el a technika a hőkamerák felé és olyan roham léptekkel , hogy már polgári hőkamera is van ami 3km-ről is észlel egy ember alakot , a felbontásuk meg fantasztikus ! Ja és nem kell vető mert mindig"passzív" módban működnek !