Na ja, csak ha
@Hpasp megközelítésével élnünk és atomháborút feltételezünk, akkor a 2. és 3. hullám potenciálja pontosan 0.
Nem mennek azok sehova, mert akkor már nincs sehol egy vaústi híd, 0 és benzin / gázolaj is igen hamar elfogy.
Aki szerint majd viszik a teherautók, ott röhögök egy jót.
Meg Európa egyes helyei atomsivatagok a fallout miatt...
A 80-as évek végén meg a FoFA + no nuki és PGM-nek hála a hidakat szétcsapva lehet egy szép nagy haderőd, ha alig néhány helyen lehet csak átnyomni alacsony a kapacitással ezeket. Lényegében a NATO ezzel elérte volna, hogy a számottevően kisebb hadereje ellen soha ne alakuljon ki mennyiségi fölény. Legalábbis ez volt az ötlet.
Itthon is tessék megnézni 1989 táján is mi volt.
Bp-n két vasúti hidat szétkapva - Dunaföldvár már akkor is rakás szar volt nem bírt el lószart sem és nem is használták erre - és Baját széptkapva kész, ennyi volt. Az országot lényegében kettévágták a Duna mentén. Ilyen viszonyok mellett aki szerint komoly csapatmozgás lehetséges meg pontonhidakkal jön, azt kb. élből kiröhögöm. Vasúti pontonból is itthon volt kemény 1 db lehetőség, amit mindenki tudott, hiszen műholdfelvételen akkor is látszott Szalkszentmártonnál a Dunának megnő vágány.
1989-ben az ország kvázi kettévágásához kb. 10 db BGM-109 elég lett volna. Mondjuk 40% menjen mellé, a maradék 3-3 db meg elcsapja a két vasúti hidat.
Baja és DF védelme olyan csekély, hogy F-111-esekből 3-3 db elég jó eséllyel szétcsapja azt, ha ránszánják.
És innentől fogva kb. senki nem megy sehova, töredék csapatmozgás és logisztika.
És lehet akármennyi 2 és 3 vonalas ho. hol fog az átkelni és hol viszik utána lőszertől kedve bármit?
Az osztrák határig sem jutnának el.
Nem kell kilőni 5:1 arányban senkit, ha a Dunán nem tudnak érdemi erőt áthozni...
Az elvtársak elfeledkeztek az inf.str. fejlesztéstől...
És döbbenetes, de ma is ez van. Vasút a Dunán összevissza kettő helyen megy át. Bp-n és Baján. Ennyi. Slussz, passsz.