Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 703
90 898
113
Hol máshol csókolom?
Mert az utolsó háború ahol tankokat lőttek a nyugatiak az 1991-ben volt. Sík terepen, álló célokat tyúklépésben gurulgatva lőttek, mint a szaró galamb.
Sok esetben halad-megáll-tüzel-halad módon.
Mondom, szeretném látni ukrajnában az ez irányú fölényüket....



Az alapján, hogy egy másik tank elvontatása sokkal nagyobbakat ránt a hajtásláncon, mégse fosik be a technika meglepne. De bármi lehetséges.
Az biztos, hogyha menetben kinyomod a kuplungot simább a futása a járműnek. Ezt személykocsidon is kipróbálhatod otthon :)
Vontatni üresben vontatnak te nagyon okos...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 561
66 902
113
Kérdezd meg a tatai harckocsizókat. Már nyilatkozták a Leopárdra, hogy állóhelyből, szinte ciki lőni vele, mert 100 % a találat, de menetből is nagyon pontos.

A T-72M hez képest.
Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy a videón 1 km-ről zajlik a tűzharc. Te mit akarnál elérni?
1. Találjam el a tankot menetből valahol.
2. Inkább találjam el a tankot ott ahol én akarom, álló helyből.
Nem mindegy, hogy pl. a fő páncéllemezt találod el, vagy a lövegpajzsot.

Én várom ukrajnába azokat a leopárdokat bemutatni a művészetüket :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 703
90 898
113
A T-72M hez képest.
Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy a videón 1 km-ről zajlik a tűzharc. Te mit akarnál elérni?
1. Találjam el a tankot menetből valahol.
2. Inkább találjam el a tankot ott ahol én akarom, álló helyből.
Nem mindegy, hogy pl. a fő páncéllemezt találod el, vagy a lövegpajzsot.

Én várom ukrajnába azokat a leopárdokat bemutatni a művészetüket :)
Ne legyél marha, álló helyből 4 vagy 5 lövésből 2 alkalommal nem sikerült eltaláln sem a célt. Szerinted, akkor a többi odament ahová akarta, vagy ahová sikerült? Vagy talán lőtt direkt két figyelmeztetőt mielőtt eltalálta?
Elképesztő, hogy milyen pofátlanul próbálod hülyeséggel tagadni a valóságot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 561
66 902
113
Azt sem rángatja meg annyira. Vagy szerinted 7-9 MJ-vel ránt egy harckocsia másikon amikor amit húz az üresben van?

Mondanám, hogy számold ki de tisztában vagyok a képességeiddel XD
Meg persze az ágyúban nincs hátra siklási rendszer és nem nyel el semmit? :rolleyes:
Elképesztő, hogy milyen bohóckodás megy itt nap, mint nap egy szakfórumon.... :(
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Ocses

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 680
11 964
113
Tudod már egy Leopard 2A4-es sincs különbség a lőtér és a háború közt, hisz az irányzó nem irányoz, csak célt jelöl ki. Ugyanez van minden digitális tűzvezetésű harckocsin. Ráviszed a célzójelet a célpontra és más dolgod nincs, mert a számítógép számol. Teljesen ki van zárva az emberi faktor az irányzásból, azaz teljesen mind1, hogy háborúban vagy békében lősz, hisz a számítógép nem stresszel, annak tök mind1.
Amúgy én még sosem láttam olyan videót ahol a Leopard2/Abrams/Leclerc nem 5-10km/h-val csorogva vagy állva lő gyakorlaton. Pláne nem úgy hogy mutatnák a célterületet is.
Dél-Koreai tankokat láttam videóban ilyet csinálni, talán még a T-80-al is, azért nem talált a K2-nek sem minden lövése. (amin meglepődtem a korei tankok géppuskái, baromi pontosan lőttek)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 703
90 898
113
Amúgy én még sosem láttam olyan videót ahol a Leopard2/Abrams/Leclerc nem 5-10km/h-val csorogva vagy állva lő gyakorlaton. Pláne nem úgy hogy mutatnák a célterületet is.
Dél-Koreai tankokat láttam videóban ilyet csinálni, talán még a T-80-al is, azért nem talált a K2-nek sem minden lövése. (amin meglepődtem a korei tankok géppuskái, baromi pontosan lőttek)
Ajánlom a svájci és a német hadsereg instáját, de a svéden is volt már.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 784
35 541
113
Technika karbantartás.


"A berendezések elsődleges hibaelhárítását a védelmi vállalkozások szakemberei segítségével végzik, akik jól ismerik termékeik jellemzőit. Például az Uralvagonzavodot képviselő Nyizsnyij Tagil mérnökei felelősek a T-72-es harckocsikért különféle módosításokkal, a szibériai Omsktransmash alkalmazottai a T-80-as harckocsikért, a Kurgan technikusai pedig, ahol ezt a járművet gyártják, a BMP-3. "
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 304
113
@dudi nem vóltam HK vezető csak tervezve vóltam annak alapkiképzés alatt. De szakalapon már harcjármű PK ra kaptam képzést és abból is vizsgáztam. (joli joker vóltam. Beülhettem irányozni vezetni és parancsnokolni ) a bikát is és 55 ös hídvetőre is kaptam képzést . A kuplingot több okból is be kell nyomni.
1. @fip7 írt a célratartás miatt hogy a motor járása ne akadályozzon.
2. ha nem optimális tüzelővonalból vagy tüzelőállásból tüzel a HK szar a talaj állapota vagy lejtős megtolja a gépet. és ha sebességbe van a gép menetközbe az megrúgja a gépet hátra. ez motorfékként hat ez sem a lövésnek sem a jármű motorjának erőátviteli rendszerének nem segít. (a hűtőventilátor is kap ilyenkor de nem ezért szokott törni a lapát.előfordúlhat ha nagyon fáradt a lapát bekötési pontnál de nem jellemző) mondjuk a kuplung nélküli lövés sem.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 304
113
nekem a vezetés annyiból állt. hogy.
kelett tudnom arréb parkolni a gépet tábori (bakony) és telephelyi körülmények között. (a parkoló állást szakszerűen kitölteni) más parkolását irányítani.
kelett tudnom beállnom javítóállásra telephelyről (táblás útszakaszon áthaladva) ez a felvezetéses vezetés
meg bója nélküli kijelőlt vezgyak pályán kelett tudnom vezetni és a megfelelő műveleteket végreajtani. (álj jobra balra előrre hátra sebességváltás.)terepi)
kelett tudnom vontatni harckocsival bikával. meg a t55 hídvetőt be kelett tudnom indítani kiállni a garázsból meg vissza (kanyart nem kértek) csak elörre hátramozgást meg a rendszerek felélesztését. (beindítani tudni tartós tárolásból)
(ez kelett a HKSZ hez is nekem) ott amikor HKSZ be kerültem kelett egy bonyolúltabb vezetési műveletet végrehajtanom. (begyakorlással) vizsgával) kiállás élesfordulat ivesfordulat oda lassú menet vissszafele nagygázfröccsel kigyorsítás hirtelen álj (fékteszt) lassúgurulás teljes fordulat lassúmenet vissza majd 3/4 es fordulat és tolatás. a hksz vezetéstréningje egyébként nem rossz. ezt időre megadott sebességre gyorsítva megadott helyen fékezve forrdulva stb.
a harcjármú késszenlétbe helyezési tesztje az rám hárult kocsipk ként hksz be mert én vettem át.
Leonál nem tudom hogy van a késszenléti csomagok feltőltése meg egyebek meg titok. riadókészleteké is. de azok rendezése is az én dolgom vólt. szolgálaton kívül is.