Harckocsik harctéri alkalmazása

Hol máshol csókolom?
Mert az utolsó háború ahol tankokat lőttek a nyugatiak az 1991-ben volt. Sík terepen, álló célokat tyúklépésben gurulgatva lőttek, mint a szaró galamb.
Sok esetben halad-megáll-tüzel-halad módon.
Mondom, szeretném látni ukrajnában az ez irányú fölényüket....



Az alapján, hogy egy másik tank elvontatása sokkal nagyobbakat ránt a hajtásláncon, mégse fosik be a technika meglepne. De bármi lehetséges.
Az biztos, hogyha menetben kinyomod a kuplungot simább a futása a járműnek. Ezt személykocsidon is kipróbálhatod otthon :)
Vontatni üresben vontatnak te nagyon okos...
 
Kérdezd meg a tatai harckocsizókat. Már nyilatkozták a Leopárdra, hogy állóhelyből, szinte ciki lőni vele, mert 100 % a találat, de menetből is nagyon pontos.

A T-72M hez képest.
Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy a videón 1 km-ről zajlik a tűzharc. Te mit akarnál elérni?
1. Találjam el a tankot menetből valahol.
2. Inkább találjam el a tankot ott ahol én akarom, álló helyből.
Nem mindegy, hogy pl. a fő páncéllemezt találod el, vagy a lövegpajzsot.

Én várom ukrajnába azokat a leopárdokat bemutatni a művészetüket :)
 
A T-72M hez képest.
Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy a videón 1 km-ről zajlik a tűzharc. Te mit akarnál elérni?
1. Találjam el a tankot menetből valahol.
2. Inkább találjam el a tankot ott ahol én akarom, álló helyből.
Nem mindegy, hogy pl. a fő páncéllemezt találod el, vagy a lövegpajzsot.

Én várom ukrajnába azokat a leopárdokat bemutatni a művészetüket :)
Ne legyél marha, álló helyből 4 vagy 5 lövésből 2 alkalommal nem sikerült eltaláln sem a célt. Szerinted, akkor a többi odament ahová akarta, vagy ahová sikerült? Vagy talán lőtt direkt két figyelmeztetőt mielőtt eltalálta?
Elképesztő, hogy milyen pofátlanul próbálod hülyeséggel tagadni a valóságot.
 
Azt sem rángatja meg annyira. Vagy szerinted 7-9 MJ-vel ránt egy harckocsia másikon amikor amit húz az üresben van?

Mondanám, hogy számold ki de tisztában vagyok a képességeiddel XD
Meg persze az ágyúban nincs hátra siklási rendszer és nem nyel el semmit? :rolleyes:
Elképesztő, hogy milyen bohóckodás megy itt nap, mint nap egy szakfórumon.... :(
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Ocses
Tudod már egy Leopard 2A4-es sincs különbség a lőtér és a háború közt, hisz az irányzó nem irányoz, csak célt jelöl ki. Ugyanez van minden digitális tűzvezetésű harckocsin. Ráviszed a célzójelet a célpontra és más dolgod nincs, mert a számítógép számol. Teljesen ki van zárva az emberi faktor az irányzásból, azaz teljesen mind1, hogy háborúban vagy békében lősz, hisz a számítógép nem stresszel, annak tök mind1.
Amúgy én még sosem láttam olyan videót ahol a Leopard2/Abrams/Leclerc nem 5-10km/h-val csorogva vagy állva lő gyakorlaton. Pláne nem úgy hogy mutatnák a célterületet is.
Dél-Koreai tankokat láttam videóban ilyet csinálni, talán még a T-80-al is, azért nem talált a K2-nek sem minden lövése. (amin meglepődtem a korei tankok géppuskái, baromi pontosan lőttek)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7
Amúgy én még sosem láttam olyan videót ahol a Leopard2/Abrams/Leclerc nem 5-10km/h-val csorogva vagy állva lő gyakorlaton. Pláne nem úgy hogy mutatnák a célterületet is.
Dél-Koreai tankokat láttam videóban ilyet csinálni, talán még a T-80-al is, azért nem talált a K2-nek sem minden lövése. (amin meglepődtem a korei tankok géppuskái, baromi pontosan lőttek)
Ajánlom a svájci és a német hadsereg instáját, de a svéden is volt már.
 
Technika karbantartás.


"A berendezések elsődleges hibaelhárítását a védelmi vállalkozások szakemberei segítségével végzik, akik jól ismerik termékeik jellemzőit. Például az Uralvagonzavodot képviselő Nyizsnyij Tagil mérnökei felelősek a T-72-es harckocsikért különféle módosításokkal, a szibériai Omsktransmash alkalmazottai a T-80-as harckocsikért, a Kurgan technikusai pedig, ahol ezt a járművet gyártják, a BMP-3. "
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
@dudi nem vóltam HK vezető csak tervezve vóltam annak alapkiképzés alatt. De szakalapon már harcjármű PK ra kaptam képzést és abból is vizsgáztam. (joli joker vóltam. Beülhettem irányozni vezetni és parancsnokolni ) a bikát is és 55 ös hídvetőre is kaptam képzést . A kuplingot több okból is be kell nyomni.
1. @fip7 írt a célratartás miatt hogy a motor járása ne akadályozzon.
2. ha nem optimális tüzelővonalból vagy tüzelőállásból tüzel a HK szar a talaj állapota vagy lejtős megtolja a gépet. és ha sebességbe van a gép menetközbe az megrúgja a gépet hátra. ez motorfékként hat ez sem a lövésnek sem a jármű motorjának erőátviteli rendszerének nem segít. (a hűtőventilátor is kap ilyenkor de nem ezért szokott törni a lapát.előfordúlhat ha nagyon fáradt a lapát bekötési pontnál de nem jellemző) mondjuk a kuplung nélküli lövés sem.
 
nekem a vezetés annyiból állt. hogy.
kelett tudnom arréb parkolni a gépet tábori (bakony) és telephelyi körülmények között. (a parkoló állást szakszerűen kitölteni) más parkolását irányítani.
kelett tudnom beállnom javítóállásra telephelyről (táblás útszakaszon áthaladva) ez a felvezetéses vezetés
meg bója nélküli kijelőlt vezgyak pályán kelett tudnom vezetni és a megfelelő műveleteket végreajtani. (álj jobra balra előrre hátra sebességváltás.)terepi)
kelett tudnom vontatni harckocsival bikával. meg a t55 hídvetőt be kelett tudnom indítani kiállni a garázsból meg vissza (kanyart nem kértek) csak elörre hátramozgást meg a rendszerek felélesztését. (beindítani tudni tartós tárolásból)
(ez kelett a HKSZ hez is nekem) ott amikor HKSZ be kerültem kelett egy bonyolúltabb vezetési műveletet végrehajtanom. (begyakorlással) vizsgával) kiállás élesfordulat ivesfordulat oda lassú menet vissszafele nagygázfröccsel kigyorsítás hirtelen álj (fékteszt) lassúgurulás teljes fordulat lassúmenet vissza majd 3/4 es fordulat és tolatás. a hksz vezetéstréningje egyébként nem rossz. ezt időre megadott sebességre gyorsítva megadott helyen fékezve forrdulva stb.
a harcjármú késszenlétbe helyezési tesztje az rám hárult kocsipk ként hksz be mert én vettem át.
Leonál nem tudom hogy van a késszenléti csomagok feltőltése meg egyebek meg titok. riadókészleteké is. de azok rendezése is az én dolgom vólt. szolgálaton kívül is.