...hát igen; sajnos minden példa sántít.
Ezzel együtt nem tartom rossz példának a Trabant vs. MB 300E összehasonlítását az eszmecsere szempontjából az alkatrészek számosságának arányai miatt, mert volt idejük, lett volna idejük megbízhatóbbá, nagyobb javításközi üzemidejűvé tenni a Trabantot a keletieknek.
Persze ne legyünk igazságtalanok, mert nem a mérnökökön múlott.
És az megvolt, hogy két generáció kellett ahhoz, hogy a tervezők belássák: a csomagtartónak kéne nyitható fedél is? Titkok a duroplaszt-bombázó múltjából.
totalcar.hu
www.autoszektor.hu
Azt egy percig sem vitatom, hogy az akkori kommersz nyugati autók jó része is is távol álltak a tökéletestől.
Bár a Ladák, Nagypolszkik licenszgyártásának az első éveiben, amikor az olaszok még igencsak odafigyeltek a keletiek ténykedésére, még igencsak strapabíró, minőségi szerkezetek voltak, tehát az eredetijük sem volt rossz. Sőt a Fiat 125-öt még a németek is megsüvegelték.
Fiat 125 Special elődje és lengyel másolata tükrében - Ez a négy kockalámpás ábrázat döbbent áhítatot ébresztett régen az autóbuzikban. Az alulinformált utókor azt hiszi - ez csak egy nagypolák. Jaj!
totalcar.hu
Minden anyai ági nagybátyám bányász volt,
tehát Nagypolszkijuk volt a 70-es évek első éveiben újonnan vásárolva. Még 1990 táján is mind a négy megvolt, és az unokatesóm 87-es, az én 88-as példányom csak köszönhetett nekik pl. motorerőben, a szelephézagok (OHV) stabilitásában, stb.
Visszatérve a Trabant vs. MB-hez.
Akkor legyen 601 vs. W111/112.
...háááát...
S akkor megint nem a kényelmükről, komfortjukról beszélünk, hanem az alkatrészek számáról, a konstrukció összetettségéről.
De amúgy természetesen lájk.