[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 512
34 170
113
Ha csupán csak azt nézzük,hogy ha 0-l indulva akarjuk el érni ezt a szintet mint ahol ez a cég van,akkor az minimum 10 év és lényegesen több pénz mint az a 250 millió dollár mint amennyiért ezt a céget megvettük,arról nem is beszélve,hogy ehez az összeghez még az alkotmányos költség is hozzáadódna a speciális magyar körülmények miatt,rövidesen kiderül hogy mi volt a cél ezzel az üzlettel ha ez csak egy NER manőver volt akkor,levonhatjuk a konzekvenciákat a magyar hadiipar megteremtésével,kapcsolatban.Mindenesetre én adok egy esélyt a dolognak hátha kellemesen meglepődök:)
A gépek beszerezhetők a gépgyáraktól,újonnan.Az emberek kiképzése meg sokáig tart.Vagyis hiába hozod át az Aero kitudja mikori szerszámgépeit,a szakemberek akkor is hiányozni fognak.
És mégegyszer a 20forintos kérdés
Egy csehországi üzem mennyiben javitja a magyar hadiipari kapacitást??????
Amugy nem lehet hogy az "endgame" ezzel az Aero uzlettel a Striker? Ezzel lehetne legolcsobban egy A2G szazadot letrehozni. Felig meddig izraeli a gep ugyhogy lehet megis Celebranak lesz igaza, es veszunk "Kfir"-t is, masert nem mar ezert megerne! :hadonaszos::p:D

https://www.airforce-technology.com/projects/f-a-259-striker-light-attack-aircraft/
Ez már mint L159 egyszer megbukott.De nem csak az,a Hawk ilyen változata is bukta volt.
44a4148abddad83d3324515f3801081d.jpg

Az utolsó sikeres ilyen az MB326K
mb326k-2.jpg

50 éve.....
Azóta a Tukán A27 az,ami sikeres.Egy turbopop gép.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 635
16 976
113
A gépek beszerezhetők a gépgyáraktól,újonnan.Az emberek kiképzése meg sokáig tart.Vagyis hiába hozod át az Aero kitudja mikori szerszámgépeit,a szakemberek akkor is hiányozni fognak.
És mégegyszer a 20forintos kérdés
Egy csehországi üzem mennyiben javitja a magyar hadiipari kapacitást??????

Ez már mint L159 egyszer megbukott.De nem csak az,a Hawk ilyen változata is bukta volt.
44a4148abddad83d3324515f3801081d.jpg

Az utolsó sikeres ilyen az MB326K
mb326k-2.jpg

50 éve.....
Azóta a Tukán A27 az,ami sikeres.Egy turbopop gép.
Adom!
Ezért kellene külön kezelni a kiképzőgép beszerzést és a gyár beruházást.
Szeretném hinni, hogy van egy mesterterv ami elsősorban Magyarország érdekei és igényei szerint zajlik, és nem rendelik alá azokat privát vagy befektetői érdekeknek.
Bàrcsak ne adna okot a gyanakvásra a Mátrai erőmű esete és még jópár példa.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 512
34 170
113
Adom!
Ezért kellene külön kezelni a kiképzőgép beszerzést és a gyár beruházást.
Szeretném hinni, hogy van egy mesterterv ami elsősorban Magyarország érdekei és igényei szerint zajlik, és nem rendelik alá azokat privát vagy befektetői érdekeknek.
Bàrcsak ne adna okot a gyanakvásra a Mátrai erőmű esete és még jópár példa.
Hinni,azt én is szeretnék.
De 2+2=4.Nem 5,és nem 3.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 182
14 398
113
Az L39 nek van néhány hátrányos tulajdonsága ami abból ered hogy a 70 évek beli alap konstrukcióhoz valamiért félnek komolyabban hozzányúlni.
A legnagyobb hátrány szerintem a kis sebességre optimalizált trapéz alakú szárny és igen, a fix belépőél
V.színű ez a szárny megfelel a haladó pilóta képzéshez, viszont emiatt a gép sebessége kicsi a könnyű támadó szerephez.

Érdemes összehasonlítani az L39 szárnyát az Advanced Hawk szárnyával
hawk-trainer-bae-systems.jpg

A Hawknak nyilazott szárnya van. Automatikusan vezérelt orrsegédszárnyak vannak végig végig a belépőn, plusz a csűrők vonaláig vortex generátorok.

Kilépőél...
A Hawknak kettős réselésű ívelő lapja van míg az L39-nek egy egyszerűbb Fowler lapja
aa.jpg


A korszerűbb, nyilazott szárnynak meg is van az eredménye. A Hawk bő 200 km/h val gyorsabb és zuhanásban képes átlépni a hangsebességet is.


"...csak a játék kedvéért..." ( ;) )

- Trapéz szárny: 2M+
- "Thrust/weight: 0.54 with max. takeoff weight (0.76 loaded)" :cool:

NF-104_3-view.jpg


Osszehasonlításképpen a topik tárgya:


parameters_ng.jpg




Természetesen jóval nagyobb nyilazású trapéz.
Ha bátrak (vagy örültek) lennének, meg lehet csinálni, mert az L-59NG-nek egy darabos szárnya van: "ki lehet cserélni".

..de akkor már őrüljünk meg nagyon (jó értelemben ;) ) : 2 Lotarov DV-2S gt-val tudna super-cruiser módot!!! (1,35 M)
A számok alapján: 2x25kN és kb. 600 kg többlet súllyal, új szárnnyal (vagy a régi -orrsegéd-szárny,+LERX mindkét esetben)

pl:
350px-F5-E_Tiger_II.svg.png



..."csak" pénz kell rá :eek:
...1-2 M
(illiárd)
... €/$/£...

Ha "megakadnak", keressenek itt :cool:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 650
12 981
113
"...csak a játék kedvéért..." ( ;) )

- Trapéz szárny: 2M+
- "Thrust/weight: 0.54 with max. takeoff weight (0.76 loaded)" :cool:

NF-104_3-view.jpg


Osszehasonlításképpen a topik tárgya:


parameters_ng.jpg




Természetesen jóval nagyobb nyilazású trapéz.
Ha bátrak (vagy örültek) lennének, meg lehet csinálni, mert az L-59NG-nek egy darabos szárnya van: "ki lehet cserélni".

..de akkor már őrüljünk meg nagyon (jó értelemben ;) ) : 2 Lotarov DV-2S gt-val tudna super-cruiser módot!!! (1,35 M)
A számok alapján: 2x25kN és kb. 600 kg többlet súllyal, új szárnnyal (vagy a régi -orrsegéd-szárny,+LERX mindkét esetben)

pl:
350px-F5-E_Tiger_II.svg.png



..."csak" pénz kell rá :eek:
...1-2 M
(illiárd)
... €/$/£...

Ha "megakadnak", keressenek itt :cool:
...hááát... végül is...a Ladából is lehet győzelemesélyes autót faragni.
Csak a karosszériát kell gyakorlatilag kicserélni, a komplett hajtásláncot, a futóműveket, a motor összes mozgó alkatrészét, meg mindent az emblémán kívül.
https://totalcar.hu/belsoseg/2012/04/19/magyarorszagon_a_felisten/
S ez csak egy autó, ahol legkevésbé a sárkányszerkezet a felelős a feladat teljesítéséért...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 182
14 398
113
Nyilván szegény ember vízzel főz, és akár a Zlinekkel is indulhatsz háborúzni, de a reális az, ha leszedték a Grippeneket, a több századnyi radar nélküli NG se lessz ellenfél, tetszik vagy sem.


Ez így van.


Ezért kell(ene) olyan csali-drónokat építeni ami olcsó(bb mint amivel lelövik: AMRAAM, Sidewinder...)


"Kifogytak?" ...mehet a Griff. :hadonaszos:



...csak nincs alkalmas csali-drónunk. :(

...Jéééeee, B+, :eek: most nézem, van egy repcsi-gyárunk!:D

Komolyra fordítva, fordítsd "komolyra"! ;)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 182
14 398
113
...hááát... végül is...a Ladából is lehet győzelemesélyes autót faragni. Csak a karosszériát kell gyakorlatilag kicserélni, a komplett hajtásláncot, a futóműveket, a motor összes mozgó alkatrészét, meg mindent az emblémán kívül. https://totalcar.hu/belsoseg/2012/04/19/magyarorszagon_a_felisten/ S ez csak egy autó, ahol legkevésbé a sárkányszerkezet a felelős a feladat teljesítéséért...

l39ng-axonometrie-zleva-20170505120807.jpg



Ki"LEGO-ztuk" a home-pub társasággal pár órája: az "illetékesektől" a döntés nehezebb, mint a (meglepő) megoldás :rolleyes::

"...ha "megakadnak", keressenek itt :cool: ! "
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 512
34 170
113
Ez így van.


Ezért kell(ene) olyan csali-drónokat építeni ami olcsó(bb mint amivel lelövik: AMRAAM, Sidewinder...)


"Kifogytak?" ...mehet a Griff. :hadonaszos:



...csak nincs alkalmas csali-drónunk. :(

...Jéééeee, B+, :eek: most nézem, van egy repcsi-gyárunk!:D

Komolyra fordítva, fordítsd "komolyra"! ;)
Őőőőőő....NINCS REPÜLŐGÉPGYÁRUNK.A CSEHEKNEK VAN.Nem lett az Aero magyar repülőgépgyár.
Nincs dronfejlesztő kapacitásuk.Legalábbis olyan szinten,ami ahoz szükséges,amit beszélsz.Izraelnek,amcsiknak,de még a türkiseknek is van valamennyi,de a csehek csehül állnak ezzel a szintel.Boeing meg az IAI fejleszt ilyeneket,nem az Aero.Pont.
 

Zeze

Well-Known Member
2020. június 7.
90
306
53
Na,pont ezért nem veszi senki az L39NG-t.
Aki meg támadókapacitást akar
5dwm7881.jpg

Könnyebben üzemeltethető turbopop,ami gyakorlógépnek ugyan olyan jó,és még komolyabb támadókapacitása is van.És van belőle brazil,ami,dél koreai,török,amik mind alkalmassak arra,mire az Albatros.csak lassabbak.Sugárhajtásúban meg nagyobb teljesitményűeket vesznek.
Ennél az ng nagyobb harci értékkel bír, de nem kérdés, hogy adó milliárdok elégetése lenne a "cseh" rendszerbe állítása.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 182
14 398
113
LMzek 2.0 said:
Ez így van.


Ezért kell(ene) olyan csali-drónokat építeni ami olcsó(bb mint amivel lelövik: AMRAAM, Sidewinder...)


"Kifogytak?" ...mehet a Griff. :hadonaszos:



...csak nincs alkalmas csali-drónunk. :(

...Jéééeee, B+, :eek: most nézem, van egy repcsi-gyárunk!:D

Komolyra fordítva, fordítsd "komolyra"! ;)



Őőőőőő....NINCS REPÜLŐGÉPGYÁRUNK.A CSEHEKNEK VAN.Nem lett az Aero magyar repülőgépgyár.
Nincs drón-fejlesztő kapacitásuk.Legalábbis olyan szinten,ami ahhoz szükséges,amit beszélsz.Izraelnek,amcsiknak,de még a türkiseknek is van valamennyi,de a csehek csehül állnak ezzel a szinttel.Boeing meg az IAI fejleszt ilyeneket,nem az Aero. Pont.

"Csak" 51%-unk van. Valóban nem "száz100milló" százalék, de úgy emléxem az 51% "jelentős".
Egész pontosan többségi tulajdon.
Itthon VAN drón-fejlesztő kapacitás. Katonai. "Titkossas", "valamennyire". Szokásos. Pont a csehekkel is volt...
Ha van eszük, megint lesz...
A nem csúcsszintű, de létező eszköz, jobb lesz -"kicsivel"- mint a borítékolhatóan -"szokásos módon"- elhúzódó High-tech Eu-s drón.

OFF
Elhiszem, hogy elszoktál attól, hogy megcsinálnak/elvégeznek vmit ITTHON.
Én örülök ennek a mostani tendenciának -még a hibáival együtt is jobb, mint az előző "csapatok" hagyományai.
ON
Én is tennék ide egy pontot.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 512
34 170
113
LMzek 2.0 said:
Ez így van.


Ezért kell(ene) olyan csali-drónokat építeni ami olcsó(bb mint amivel lelövik: AMRAAM, Sidewinder...)


"Kifogytak?" ...mehet a Griff. :hadonaszos:



...csak nincs alkalmas csali-drónunk. :(

...Jéééeee, B+, :eek: most nézem, van egy repcsi-gyárunk!:D

Komolyra fordítva, fordítsd "komolyra"! ;)





"Csak" 51%-unk van. Valóban nem "száz100milló" százalék, de úgy emléxem az 51% "jelentős".
Egész pontosan többségi tulajdon.
Itthon VAN drón-fejlesztő kapacitás. Katonai. "Titkossas", "valamennyire". Szokásos. Pont a csehekkel is volt...
Ha van eszük, megint lesz...
A nem csúcsszintű, de létező eszköz, jobb lesz -"kicsivel"- mint a borítékolhatóan -"szokásos módon"- elhúzódó High-tech Eu-s drón.

OFF
Elhiszem, hogy elszoktál attól, hogy megcsinálnak/elvégeznek vmit ITTHON.
Én örülök ennek a mostani tendenciának -még a hibáival együtt is jobb, mint az előző "csapatok" hagyományai.
ON
Én is tennék ide egy pontot.
Szóval ha valaki 51%ban,egy NER lovag magánszenély,tulajdonos lesz egy cseh gyárban,az attol magyar nemzeti tulajdon lesz......Nem,marad cseh gyár.
Szojka III-nál komolyabb dront nem csináltak azóta sem a csehek sem.Meg mi sem.Az attol nagyon messze van,amire Te gondolsz.Hazai "drongyártás" is játékrepülő szintű céldronok.
Egyszerűen az a kisérődron dolog amit vizionálsz,egy sokkal magasabb szintű dolog.Más kategória.
 
  • Tetszik
Reactions: gnagypal

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 711
82 124
113
Lehet, akkor rosszul emlekeztem. Az biztos, hogy az exportengedelyt megkaptuk ra, arra biztosan emlekszem, mert en (is) forditottam le a szoveget, itt valahol. :)


A 2023-as kozepes dandar a surgeto tenyezo, abba vettek az eddigieket is (2A7HU, Pzh stb), nekem ugy tunik es ahhoz (is) jonnek majd az IFVk is...?

Jo, de ehhez kellett egy joval erosebb gazdasagi allapot is. Nekem ugy tunik, van egy korrekt viziojuk, hogyan nez majd ki a hadsereg 2028-ra es ha ebben mindig is kozepes meretu multirole szallito lebegett a szemuk elott, akkor valoszinuleg nem veletlenul vartak ki, amig osszejon ra a budget.

Megint csak az uzleti eletet hozhatom, ott ugyanigy zajlanak nagy valtozasok: van egy vizioja az uj vezernek, azt ala tudja tamasztani szamokkal, miert lenne jo es akkor a board az aldasat adja ra avagy fordtiva, a board keres a viziohoz vezert, mindegy, utana keszitenek egy utemtervet, ami moge megfelelo, realis budget kerul, majd nekiallnak vegrehajtani stb.

Így van. Kongresszusi jóváhagyás az van, kettő is.

A közepes dandár képességet még megoldják a jelenlegi eszközökkel. Bármit is rendelnek, abból már nem lesz bevethető képesség 2023-ra. A nehézdandár képességhez nem volt meg semmi. Hogy vették volna a közepes dandárhoz az A7-et és Pzh-t, ha 2023-ban kezdik átvenni őket...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 182
14 398
113
Szóval ha valaki 51%ban,egy NER lovag magánszenély,tulajdonos lesz egy cseh gyárban,az attol magyar nemzeti tulajdon lesz......Nem,marad cseh gyár.
Szojka III-nál komolyabb dront nem csináltak azóta sem a csehek sem.Meg mi sem.Az attol nagyon messze van,amire Te gondolsz.Hazai "drongyártás" is játékrepülő szintű céldronok.
Egyszerűen az a kisérődron dolog amit vizionálsz,egy sokkal magasabb szintű dolog.Más kategória.


Így van. A "...vedd meg a qrva drága sz@rjainkat", semmire nem elég mennyiségben" is egy kategória.
Ezt követi az "...üzletelek veled, mert bármit ígérhetek, úgysem tudod számonkérni" fázis.

Mert egyenként nem vagyunk a nagyobb játékosokkal egy kategóriában. Ezért lettünk feldarabolva.
Most alakulgat egy csapat.
Technikailag is.
Politikailag is.
Katonailag is.
Tetszik is, meg nem is.
Nem rád mondtam.

Visszatérve: a kiszolgáltatott fogyasztó szerepe a jobb, vagy a próbálkozó versenyző/résztvevő-csapaté?
Az egyik mindig veszít. ...legfeljebb nem akarja észre venni!
A másik se nyer mindig, de...

Ha az üzletben (mondjuk katonai beszerzés) van konkurencia, könnyebb vajon alkudni?
Írtam már neked(2x) kb. ezt: csak ez a "megtakarítás" is qrva sok, a munkehelyek, tudás, egyebek "ajándék"!
Ha nyitott szemmel olvasol a világban, látnád.
Most írtam ezt neked utoljára, mert feltételezem, hogy felnőtt gondolkodású ember vagy.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and emel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ha csupán csak azt nézzük,hogy ha 0-l indulva akarjuk el érni ezt a szintet mint ahol ez a cég van,akkor az minimum 10 év és lényegesen több pénz mint az a 250 millió dollár mint amennyiért ezt a céget megvettük,arról nem is beszélve,hogy ehez az összeghez még az alkotmányos költség is hozzáadódna a speciális magyar körülmények miatt,rövidesen kiderül hogy mi volt a cél ezzel az üzlettel ha ez csak egy NER manőver volt akkor,levonhatjuk a konzekvenciákat a magyar hadiipar megteremtésével,kapcsolatban.Mindenesetre én adok egy esélyt a dolognak hátha kellemesen meglepődök:)

Adom!
Ezért kellene külön kezelni a kiképzőgép beszerzést és a gyár beruházást.
Szeretném hinni, hogy van egy mesterterv ami elsősorban Magyarország érdekei és igényei szerint zajlik, és nem rendelik alá azokat privát vagy befektetői érdekeknek.
Bàrcsak ne adna okot a gyanakvásra a Mátrai erőmű esete és még jópár példa.
Nekem különben Tombor eddigi munkásságát látva nagyon olyan érzésem van, hogy ezt ő leboltolta valakinek. És nem véletlenül lett a cseh lapokban a HM Arzenal előszedve.
 
W

Wilson

Guest
A gépek beszerezhetők a gépgyáraktól,újonnan.Az emberek kiképzése meg sokáig tart.Vagyis hiába hozod át az Aero kitudja mikori szerszámgépeit,a szakemberek akkor is hiányozni fognak.
És mégegyszer a 20forintos kérdés
Egy csehországi üzem mennyiben javitja a magyar hadiipari kapacitást??????

Ez már mint L159 egyszer megbukott.De nem csak az,a Hawk ilyen változata is bukta volt.
44a4148abddad83d3324515f3801081d.jpg

Az utolsó sikeres ilyen az MB326K
mb326k-2.jpg

50 éve.....
Azóta a Tukán A27 az,ami sikeres.Egy turbopop gép.


Mondok egy egyszerű példát OV.ugye eldöntötte,de lehet hogy súgtak neki,hogy nagy della van a hadiiparban,na meg hasznos lenne ha annak a nem kevés pénznek az egy része visszacsorogna hozzánk,nosza akkor csináljuk,gyorsan szembesül vele,hogy hadiipart a magyar gazdaság még csak nyomokban sem tartalmaz,két lehetőség van vagy nulláról felépítjük de ez sok idő és pénz vagy a másik lehetőség körülnézünk a piacon és ha van rá lehetőség külföldi hadiipari cégeket veszünk,visszatérve erre az üzletre a következő módon bővítheti ez a cég a magyar hadiipari kapacitást ,ennek a cégnek komoly beszállítói kapcsolatai vannak,és amint rendeződik a helyzet a repüllőgépiparban és újra felfut a termelés,ehhez csatlakozva itt Magyarországon megteremtve a tárgyi és emberi feltételeket beindíthatjuk a beszállítást a cseh cég megrendeléseihez kapcsolódva.Persze nem kell egyből nagy dolgokra gondolni de kis lépésekkel haladva egy komoly hadiipari magyarországi termelést lehet kialakítani,az elején persze ebbe bele kell tolni a pénzt,de sajnos ez nem működik máshogy.Ami még nagyon fontos,ezt most olvastam a cseh Forbesben ,hogy az Aero megvásárlása után további európai haditechnikai cégeket vásárlása van kilátásban.Piaci információk szerint a cél egy rendkívűl robosztus (haditechnikai) gyártó holding létrehozása magyar és cseh tulajdonnal.Úgy,hogy ha igaz amit írnak,akkor ez a vásárlás csak az első lépés volt,meg kell várni amíg az összes bábu a helyére kerül a sakktáblán,utána lehet ítéletet mondani.

https://www.forbes.cz/aero-s-novymi-pany-zbrojarsky-obchod-dekady-spoji-havu-s-kellnerem-a-madary/
 
W

Wilson

Guest
Nekem különben Tombor eddigi munkásságát látva nagyon olyan érzésem van, hogy ezt ő leboltolta valakinek. És nem véletlenül lett a cseh lapokban a HM Arzenal előszedve.

Nézd egyértelmű a helyzet ő csak egy név semmi több nem véletlen,hogy ugyanazon a napon lett az üzlet bejelentve amikor Viktor Babišal találkozott.Itt Tombornál nagyobb gazdasági erők vannak a háttérben,de a fentebbi hozzászólásomban ott van a lényeg,hivatkozva a cseh Forbes cikkére az Aero megvásárlása az első lépés volt.
A lényeg a következő:
"Aero megvásárlása után további európai haditechnikai cégeket vásárlása van kilátásban.Piaci információk szerint a cél egy rendkívűl robosztus (haditechnikai) gyártó holding létrehozása magyar és cseh tulajdonnal"
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 711
82 124
113
Az M345-nek is az az egyik problémája, mint az L39NG-nek, hogy még nem rendszeresítette a gyártó ország.
A M345 2005-ben repült először, akkor még M311 néven. 15 év alatt nem adtak el belőle egyet sem.
Az olaszoknak nem nagyon kellett a típus az M346 mellé, de kitalálták hogy vesznek néhányat és lecserélik a Frecce Tricolori gépeit.

A Cseh Légierőnek sem nagyon kell az L159T1 mellé az Albatros, ki is szervezték őket a Pardubicei Oktató központnak. (ami nem a légierő része, a LOM Praha a tulajdonosa, ami meg állami tulajdonban van) A cseh L39NG rendelés is az ő gépük lesz. Ez volt a kötelező rendelés a gyártó ország részéről, hogy legyen referencia.

A Wikipedia ezeket sorolja még fel NG vagy upgrade rendelési szándéknak:

Aero Vodochody has also signed an agreement with Draken International for up to six of the L-39s of Draken's display team to receive the L-39NG upgrade.

Breitling Jet Team is another L-39NG upgrade customer. -> Előző év végén a Breitling befejezte a kötelék támogatást, de állítólag lesz új támogató. 7 gépes a kötelék, de van tartalékgépük is.

At 2018 Portuguese company Skytech placed an order for 12 L-39NG and option for another six.

US company RSW Aviation placed an order for 12 L-39NG and 6 L-39CW.



Upgrade: 6 + 7 + 6 = 19
Új gép: 12 + 12 = 24
Új gép opció: 6 = 6

Tényleges rendelés eddig a csehek (CVL Pardubice) 4 gépe (+ 2 opció) és Szenegál 4 gépe. Bár a szenegálira most írták, hogy a korona vírus hátráltatja az aláírást. És most akarnak vetetni 8 gépet Magyarországgal...

A cseheknél van Pardubicében kiképző központ és 4 géppel (+2 opció) akarják megoldani a cseh pilóták (?) mellett a szlovák pilóták képzését is.
Akkor a Honvédségnek minek a 8 gép? Kit akarnak beszervezni képzésre? Már a szlovákok is kiestek. Maradtak a bolgárok és a horvátok, évi 1-2 pilótával?
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 635
16 976
113
Ezen a két éves L39 user group - l39 használók csoport találkozó videón is szerepel már Magyarország mint l39 member/tag olyan ilusztris társaságban mint Uganda, Mozambik, Nigéria, Banglades, Grúzia, Lettország, Litvània, Thai és Tunézia.
Esetleg felismeri valaki, hogy tőlünk kik voltak kint?