[HUN] Airbus A330

Te láttad azt a képet egy hsz-el felette? (#265) Így néz ki egy cargo gép? Rá van írva bármelyik ország szállítógépének a hajtóműházára, hogy "Goverment of ......."
Én még nem láttam ilyen szállítógépet.
1200px-15001_canadian_armed_forces_cc-150_polaris_(29997184095).jpg

Lehet tévedek, de úgy emlékszem Kanada , de talán Ausztrália is használ vagy használt (?!) a személy szállitáson kivül cargo gépeket, "kormány logóval"...(a kép csak illusztráció)
 
1200px-15001_canadian_armed_forces_cc-150_polaris_(29997184095).jpg

Lehet tévedek, de úgy emlékszem Kanada , de talán Ausztrália is használ vagy használt (?!) a személy szállitáson kivül cargo gépeket, "kormány logóval"...(a kép csak illusztráció)
Ok, lehet, hogy csak az én szememet bántja.
 
"Állami Cargo légitársaság" egy adott pillanatban egy gyors döntés volt, hogy berepljenek valamivel kínába a járvány miatt, mert a Wizz-nek és ergo senkinek sem volt teherszállító gépe ilyen távolságra. Maga a A330-as szerintem lehet rentábilis típus, és nem egy, hanem három gép kell ha biztosítani akarod a folyamatos repülést, karbantartást, rendszerbentartást. A repülőgépet katonai célokra is ihénybe lehetne venni, de ténylegsen nem seregbe integrálva, hanem mint több légitársaságot az amcsik (Atlas, Kalita stb). ŐK személyszállításra a használják elsősorban váltások szállítására, gyors élőerő átcsoportosításra. Tehát egy állami ügynökség létrehozása erre megfelelő, és annak kapacítását pedig a piaci szereplőknek fenntartani, persze profitot termelve, tehát nem önköltésgért, vagy alatta reptetve pld. ismét valamilyen oligarca cégének termékeit. Ezért érdekelne a repülés mellett a bevétel, mert nem elég, ha a pilóták jártasságát fenntartáják a repülésekkel, hanem bevételt kell termelnie a cégnek a működési költségeinek fedezésére. És a festése. Szép, csak kurvára nem Cargó gépnek, a címer és a felirat pedig nagyon nem illik rá. Kellett volna egy rendes Cargo társaság nevet és logot kitalálni.
nem gondoltam h ennyire bele találok:cool::cool::cool::cool:, de hát vak tyúk is......
 
Óóó, ilyesmit hiába magyarázol neki, csak egy nevetős smiley-t fogsz kapni. Formosa ilyen vicces kedvű kolléga. :)
Igen, mert Terminátor a lényeget felejtette ki: Mit csinált a gép a megvételétől bő 1 évig a reptéren...?!? Csak napozott vagy talán legelt is 1 keveset...?!? És azt ki fizette...?!? - Tehát ha mostantól 10 évig naponta repül, már akkor is veszteséges...!!!

Ja, és szerintem a 3 havonta tartandó 2 hetes "karbantartás" sem lehet filléres tétel. Talán nem véletlenül adta el a Qatar és az Etihad is az A332F cargogépeit...
 
Igen, mert Terminátor a lényeget felejtette ki: Mit csinált a gép a megvételétől bő 1 évig a reptéren...?!? Csak napozott vagy talán legelt is 1 keveset...?!? És azt ki fizette...?!? - Tehát ha mostantól 10 évig naponta repül, már akkor is veszteséges...!!!
Milyen horribilis költség is keletkezik egy KP kifizetett kormánygép kapcsán?
Ez nem egy tartósbérelt fix napidíjú légitársasági gép!
De tudod mit igazad is van!
NE IS REPÜLJÖN A ROHADÉK! Ott rohadjon meg ahol van. :cool:
:D
 
Azért tudták megvenni, mert az arab cégek eladták a veszteséget termelő gépeiket. Mellesleg az Airbus vevő hiányában MÁR NEM GYÁRTJA ezt a teherszállító változatot. - Nézz utána...!!!
Te miről beszélsz? Az araboknak még nagyobb kapacitás, és még több gép (777F) kellett.
Ettől még nagyobb kapacitásra van igény (A350F), nem a gép szar. Ráadásul öntik a piacra a kivont 300-as pax verziókat amiket át lehet építeni, és nem kell várni annyit rá, lásd DHL...stb

Nem termel, PAZAROL - melyért mi, adófizetők fizetünk, mialatt a NER-es f@sszopók röhögnek a markukba...!!!
Ez nem hitvita, ezer más dolog van amibe bele lehet kötni, ebbe felesleges. Az sincs meg látom, hogy mi mekkora tétel az üzemeltetésben.
Nem repül. - Amióta megvettük, többet áll, mint repül,
Repül, de ne törődj a száraz tényekkel.
+ még 1 csomót költöttünk is rá...!!!
Mesélj, mire kellett költeni?
Ja, különben a kiváló cargokapcsolatokkal bíró világhírű arab társaságok azért adták el, mert nem tudták minden nap reptetni őket...!!!
Ekkora hülyeséget ne... Lásd feljebb, több és nagyobb gép kellett nekik. Utána is nézhetsz ha már nekiállsz egy témának amiről halvány lila gőzöd sincs.

"Guillaume Halleux, az áruszállítási üzletág vezetője már 2018-ban fejtegette a kivonás lehetőségét, mert alig van olyan “vékonyabb” útvonal a Qatar Airways Cargo hálózatában, ahol indokolt lenne a használata a 777F-nél kisebb repülőgépeknek."
 
Gyorsan venni kéne még vagy 10-et, mert ez az 1 is "nagyon jó üzlet":
:):):)
"Az elutasító határozat szerint a döntés nem végleges, további információkat várnak az uniós és a magyar légügyi hatóságtól, mert nem tisztázott, hogy a Wizz Airt milyen módon felügyeli a két szervezet, és megfelelő-e ennek hatékonysága."
:D
 
Gyorsan venni kéne még vagy 10-et, mert ez az 1 is "nagyon jó üzlet":
:):):)
Ne törődj vele, hogy a céggel szarakodnak, nem a géppel. Mondjuk a tények eddig sem zavartak, de legalább tudjuk hogy az értő olvasás sem megy.
 
Ez az együttműködés mindkét fél számára előnyös. Ez a gép gyakorlatilag állandóan a levegőben van – hetente 5-ször repül akár Kínába, akár a közel-keleti országok valamelyikébe. Ha a magyar kormány nyitott az együttműködés kiterjesztésére, esetleg újabb gép vásárlására, azt mindenképpen figyelembe vesszük – mondja a Wizz Air elnöke a CIS.PL-nek.
 
Ez az együttműködés mindkét fél számára előnyös. Ez a gép gyakorlatilag állandóan a levegőben van – hetente 5-ször repül akár Kínába, akár a közel-keleti országok valamelyikébe. Ha a magyar kormány nyitott az együttműködés kiterjesztésére, esetleg újabb gép vásárlására, azt mindenképpen figyelembe vesszük – mondja a Wizz Air elnöke a CIS.PL-nek.

Szerintem tavaly kellett volna ráugrani.
Akkor kellett volna összesen 3-4 gépet, és átalakítani azokat MRTT-nek. Úgy mehetne NATO felajánlásba, meg mindenhova.
Most lendületesen növekszik a légiforgalom, egyre több gépre van szükség.