[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 223
24 323
113
Te láttad azt a képet egy hsz-el felette? (#265) Így néz ki egy cargo gép? Rá van írva bármelyik ország szállítógépének a hajtóműházára, hogy "Goverment of ......."
Én még nem láttam ilyen szállítógépet.
1200px-15001_canadian_armed_forces_cc-150_polaris_(29997184095).jpg

Lehet tévedek, de úgy emlékszem Kanada , de talán Ausztrália is használ vagy használt (?!) a személy szállitáson kivül cargo gépeket, "kormány logóval"...(a kép csak illusztráció)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 284
4 728
113
1200px-15001_canadian_armed_forces_cc-150_polaris_(29997184095).jpg

Lehet tévedek, de úgy emlékszem Kanada , de talán Ausztrália is használ vagy használt (?!) a személy szállitáson kivül cargo gépeket, "kormány logóval"...(a kép csak illusztráció)
Ok, lehet, hogy csak az én szememet bántja.
 

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
199
590
93
"Állami Cargo légitársaság" egy adott pillanatban egy gyors döntés volt, hogy berepljenek valamivel kínába a járvány miatt, mert a Wizz-nek és ergo senkinek sem volt teherszállító gépe ilyen távolságra. Maga a A330-as szerintem lehet rentábilis típus, és nem egy, hanem három gép kell ha biztosítani akarod a folyamatos repülést, karbantartást, rendszerbentartást. A repülőgépet katonai célokra is ihénybe lehetne venni, de ténylegsen nem seregbe integrálva, hanem mint több légitársaságot az amcsik (Atlas, Kalita stb). ŐK személyszállításra a használják elsősorban váltások szállítására, gyors élőerő átcsoportosításra. Tehát egy állami ügynökség létrehozása erre megfelelő, és annak kapacítását pedig a piaci szereplőknek fenntartani, persze profitot termelve, tehát nem önköltésgért, vagy alatta reptetve pld. ismét valamilyen oligarca cégének termékeit. Ezért érdekelne a repülés mellett a bevétel, mert nem elég, ha a pilóták jártasságát fenntartáják a repülésekkel, hanem bevételt kell termelnie a cégnek a működési költségeinek fedezésére. És a festése. Szép, csak kurvára nem Cargó gépnek, a címer és a felirat pedig nagyon nem illik rá. Kellett volna egy rendes Cargo társaság nevet és logot kitalálni.
nem gondoltam h ennyire bele találok:cool::cool::cool::cool:, de hát vak tyúk is......
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Óóó, ilyesmit hiába magyarázol neki, csak egy nevetős smiley-t fogsz kapni. Formosa ilyen vicces kedvű kolléga. :)
Igen, mert Terminátor a lényeget felejtette ki: Mit csinált a gép a megvételétől bő 1 évig a reptéren...?!? Csak napozott vagy talán legelt is 1 keveset...?!? És azt ki fizette...?!? - Tehát ha mostantól 10 évig naponta repül, már akkor is veszteséges...!!!

Ja, és szerintem a 3 havonta tartandó 2 hetes "karbantartás" sem lehet filléres tétel. Talán nem véletlenül adta el a Qatar és az Etihad is az A332F cargogépeit...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igen, mert Terminátor a lényeget felejtette ki: Mit csinált a gép a megvételétől bő 1 évig a reptéren...?!? Csak napozott vagy talán legelt is 1 keveset...?!? És azt ki fizette...?!? - Tehát ha mostantól 10 évig naponta repül, már akkor is veszteséges...!!!
Milyen horribilis költség is keletkezik egy KP kifizetett kormánygép kapcsán?
Ez nem egy tartósbérelt fix napidíjú légitársasági gép!
De tudod mit igazad is van!
NE IS REPÜLJÖN A ROHADÉK! Ott rohadjon meg ahol van. :cool:
:D
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Azért tudták megvenni, mert az arab cégek eladták a veszteséget termelő gépeiket. Mellesleg az Airbus vevő hiányában MÁR NEM GYÁRTJA ezt a teherszállító változatot. - Nézz utána...!!!
Te miről beszélsz? Az araboknak még nagyobb kapacitás, és még több gép (777F) kellett.
Ettől még nagyobb kapacitásra van igény (A350F), nem a gép szar. Ráadásul öntik a piacra a kivont 300-as pax verziókat amiket át lehet építeni, és nem kell várni annyit rá, lásd DHL...stb

Nem termel, PAZAROL - melyért mi, adófizetők fizetünk, mialatt a NER-es f@sszopók röhögnek a markukba...!!!
Ez nem hitvita, ezer más dolog van amibe bele lehet kötni, ebbe felesleges. Az sincs meg látom, hogy mi mekkora tétel az üzemeltetésben.
Nem repül. - Amióta megvettük, többet áll, mint repül,
Repül, de ne törődj a száraz tényekkel.
+ még 1 csomót költöttünk is rá...!!!
Mesélj, mire kellett költeni?
Ja, különben a kiváló cargokapcsolatokkal bíró világhírű arab társaságok azért adták el, mert nem tudták minden nap reptetni őket...!!!
Ekkora hülyeséget ne... Lásd feljebb, több és nagyobb gép kellett nekik. Utána is nézhetsz ha már nekiállsz egy témának amiről halvány lila gőzöd sincs.

"Guillaume Halleux, az áruszállítási üzletág vezetője már 2018-ban fejtegette a kivonás lehetőségét, mert alig van olyan “vékonyabb” útvonal a Qatar Airways Cargo hálózatában, ahol indokolt lenne a használata a 777F-nél kisebb repülőgépeknek."
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 310
34 983
113
Gyorsan venni kéne még vagy 10-et, mert ez az 1 is "nagyon jó üzlet":
:):):)
"Az elutasító határozat szerint a döntés nem végleges, további információkat várnak az uniós és a magyar légügyi hatóságtól, mert nem tisztázott, hogy a Wizz Airt milyen módon felügyeli a két szervezet, és megfelelő-e ennek hatékonysága."
:D
 

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
199
590
93

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 762
113
Ez az együttműködés mindkét fél számára előnyös. Ez a gép gyakorlatilag állandóan a levegőben van – hetente 5-ször repül akár Kínába, akár a közel-keleti országok valamelyikébe. Ha a magyar kormány nyitott az együttműködés kiterjesztésére, esetleg újabb gép vásárlására, azt mindenképpen figyelembe vesszük – mondja a Wizz Air elnöke a CIS.PL-nek.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 281
113
Ez az együttműködés mindkét fél számára előnyös. Ez a gép gyakorlatilag állandóan a levegőben van – hetente 5-ször repül akár Kínába, akár a közel-keleti országok valamelyikébe. Ha a magyar kormány nyitott az együttműködés kiterjesztésére, esetleg újabb gép vásárlására, azt mindenképpen figyelembe vesszük – mondja a Wizz Air elnöke a CIS.PL-nek.

Szerintem tavaly kellett volna ráugrani.
Akkor kellett volna összesen 3-4 gépet, és átalakítani azokat MRTT-nek. Úgy mehetne NATO felajánlásba, meg mindenhova.
Most lendületesen növekszik a légiforgalom, egyre több gépre van szükség.