[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 759
66 615
113
Na ez lenne a legnagyobb bukta, ebbe penzt olni es utana legolcsobbkent megprobalni eletben maradni vele - de csak addig, amig fel nem toltodik a nemzetkozi MRTT flotta, mert onnantol vege.
Csak akkor, ha a nemzetközi MRTT flotta feltöltődése után kezdünk bele a projektbe. Addig, amíg velünk együtt töltődik a piac, addig nincs gond.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ezrével vesztegelnének az A330-as méretosztályú cargo gépek a világban? Hm... Biztos?
Annál kisebb vagy nagyobb cargogépet - személyzettel - simán bérelhetsz, mert az 1 éve "jósolt" hatalmas áruszállítási láz elmaradt. Olyannyira elmaradt, hogy a csak enyhén növekvő kereslet miatt az elmúlt 12 hónapban alig vettek új teherszállítót. /- Hja kérem, a vakcina könnyebb és kevesebb helyet foglal, mint a lélegeztetőgép./
A topic nevét adó típusra pl. egyáltalán nincs megrendelő. Íme:

"Az európai gyártó elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re, így az egyetlen, gyárilag áruszállító típusából jó ideig nem készül majd új példány."
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Kb. mennyi lehet a valós költsége egy ilyen útnak?
70ezer eurónál biztosan több.
Oda-vissza kb 18 óra repülés, 5.5t/h-val számolva pont 100 tonna keró. Az már önmagában is vagy 100ezer$/80ezer€.
Szerintem ennek minimum a másfél szerese a valós költség. Persze kérdés, mit számolunk bele...
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
827
2 247
93
Én ezeket találtam rá:
Feltéve persze, hogy JetA1-et használnak hozzá.


Max. üzemanyag: 109,185 kg (240,712 lb)
Ára: As of January 2021, the price of Jet A1 was approximately $450 per metric tonne. With a metric tonne being 1,000 KG or 2,204 lbs, this equates to about $0.45 / £0.33 per KG.

Ha jól számolom ez alapján, akkor teljes kapacitás árban 49.133,25 USD.
Ha úgy számolom ahogy @BJani mondja, hogy 100 tonna kerozint kapott erre az útra, akkor 45.000 USD.

Javítson már ki aki ebben jobban benne van, én amatőr vagyok hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Kb. mennyi lehet a valós költsége egy ilyen útnak?
Ilyet találtam:


Ezen 8.6-9.6k $ közt van az amcsi cégek blokkóra költsége az A332-re. Ha csak az üzemanyagköltséget nézed már az ~5k $ volt óránként akkor.
A legfrissebb üzemanyagárakról ezt találtam:

 

pczk

New Member
2021. március 12.
3
19
3
Annál kisebb vagy nagyobb cargogépet - személyzettel - simán bérelhetsz, mert az 1 éve "jósolt" hatalmas áruszállítási láz elmaradt. Olyannyira elmaradt, hogy a csak enyhén növekvő kereslet miatt az elmúlt 12 hónapban alig vettek új teherszállítót. /- Hja kérem, a vakcina könnyebb és kevesebb helyet foglal, mint a lélegeztetőgép./
A topic nevét adó típusra pl. egyáltalán nincs megrendelő. Íme:

"Az európai gyártó elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re, így az egyetlen, gyárilag áruszállító típusából jó ideig nem készül majd új példány."
Kicsit félrebeszélsz. Eddig azt írtad, ezrével vesztegelnek a bérelhető cargo gépek. Most pedig azt, hogy alig vesznek új teherszállítót. :)
A kettő nem ugyanaz. Az első nem igaz, a második nem releváns a témát tekintve.

A cargo piac pörög. Elég csak a ferihegyi Cargo City forgalmát megfigyelni.
Mivel a nyugati vakcinákból egyelőre csak csepegtetve kapunk, így azt érthető módon legtöbb esetben közúton is szállítható az európai gyógyszergyárakból. Ez még változhat az év második felében. Kína pedig elég nagy "adagokban" szállít, ezért nem kell 2-3 naponta fordulni.

Nem hiszem, hogy luxus lenne, ha egy tízmilliós országnak van egy bevethető polgári lajstromú cargo gépe, amihez ráadásul rendkívül nyomott áron juthatott hozzá. Pláne, hogy jelenleg még a Honvédség kötelékéből hiányzik ez a képesség.

Persze, másoktól függeni mindig olcsóbb, ezt nem vitatom.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Kicsit félrebeszélsz. Eddig azt írtad, ezrével vesztegelnek a bérelhető cargo gépek. Most pedig azt, hogy alig vesznek új teherszállítót. :)
A kettő nem ugyanaz. Az első nem igaz, a második nem releváns a témát tekintve.

A cargo piac pörög. Elég csak a ferihegyi Cargo City forgalmát megfigyelni.
Mivel a nyugati vakcinákból egyelőre csak csepegtetve kapunk, így azt érthető módon legtöbb esetben közúton is szállítható az európai gyógyszergyárakból. Ez még változhat az év második felében. Kína pedig elég nagy "adagokban" szállít, ezért nem kell 2-3 naponta fordulni.

Nem hiszem, hogy luxus lenne, ha egy tízmilliós országnak van egy bevethető polgári lajstromú cargo gépe, amihez ráadásul rendkívül nyomott áron juthatott hozzá. Pláne, hogy jelenleg még a Honvédség kötelékéből hiányzik ez a képesség.

Persze, másoktól függeni mindig olcsóbb, ezt nem vitatom.
Nagyon félrebeszélsz + idézni sem tudsz, íme:
Ami 200-szor annyiba került az adófizetőknek, mintha a világszerte ezrével veszteglő gépek közül egyet béreltek volna...!!! :( :( :(
Hát lehet, hogy a szemészetre kell mennem, de én nem látom azt a szót, hogy "cargo"... - Sőt, azt sem látom, hogy freighter vagy teherszállító...!!!

Este vagy holnap folytatom, mert most sok a meló...