[HUN] Airbus A330

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"Ma is a magyar állam saját teherszállító repülőgépe hozta Budapestre a Sinopharm vakcinák újabb szállítmányát..."
Ami 200-szor annyiba került az adófizetőknek, mintha a világszerte ezrével veszteglő gépek közül egyet béreltek volna...!!! :( :( :(
 
Na ez lenne a legnagyobb bukta, ebbe penzt olni es utana legolcsobbkent megprobalni eletben maradni vele - de csak addig, amig fel nem toltodik a nemzetkozi MRTT flotta, mert onnantol vege.
Csak akkor, ha a nemzetközi MRTT flotta feltöltődése után kezdünk bele a projektbe. Addig, amíg velünk együtt töltődik a piac, addig nincs gond.
 
Ezrével vesztegelnének az A330-as méretosztályú cargo gépek a világban? Hm... Biztos?
Annál kisebb vagy nagyobb cargogépet - személyzettel - simán bérelhetsz, mert az 1 éve "jósolt" hatalmas áruszállítási láz elmaradt. Olyannyira elmaradt, hogy a csak enyhén növekvő kereslet miatt az elmúlt 12 hónapban alig vettek új teherszállítót. /- Hja kérem, a vakcina könnyebb és kevesebb helyet foglal, mint a lélegeztetőgép./
A topic nevét adó típusra pl. egyáltalán nincs megrendelő. Íme:

"Az európai gyártó elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re, így az egyetlen, gyárilag áruszállító típusából jó ideig nem készül majd új példány."
 
Kb. mennyi lehet a valós költsége egy ilyen útnak?
70ezer eurónál biztosan több.
Oda-vissza kb 18 óra repülés, 5.5t/h-val számolva pont 100 tonna keró. Az már önmagában is vagy 100ezer$/80ezer€.
Szerintem ennek minimum a másfél szerese a valós költség. Persze kérdés, mit számolunk bele...
 
Én ezeket találtam rá:
Feltéve persze, hogy JetA1-et használnak hozzá.


Max. üzemanyag: 109,185 kg (240,712 lb)
Ára: As of January 2021, the price of Jet A1 was approximately $450 per metric tonne. With a metric tonne being 1,000 KG or 2,204 lbs, this equates to about $0.45 / £0.33 per KG.

Ha jól számolom ez alapján, akkor teljes kapacitás árban 49.133,25 USD.
Ha úgy számolom ahogy @BJani mondja, hogy 100 tonna kerozint kapott erre az útra, akkor 45.000 USD.

Javítson már ki aki ebben jobban benne van, én amatőr vagyok hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Kb. mennyi lehet a valós költsége egy ilyen útnak?
Ilyet találtam:


Ezen 8.6-9.6k $ közt van az amcsi cégek blokkóra költsége az A332-re. Ha csak az üzemanyagköltséget nézed már az ~5k $ volt óránként akkor.
A legfrissebb üzemanyagárakról ezt találtam:

 
Annál kisebb vagy nagyobb cargogépet - személyzettel - simán bérelhetsz, mert az 1 éve "jósolt" hatalmas áruszállítási láz elmaradt. Olyannyira elmaradt, hogy a csak enyhén növekvő kereslet miatt az elmúlt 12 hónapban alig vettek új teherszállítót. /- Hja kérem, a vakcina könnyebb és kevesebb helyet foglal, mint a lélegeztetőgép./
A topic nevét adó típusra pl. egyáltalán nincs megrendelő. Íme:

"Az európai gyártó elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re, így az egyetlen, gyárilag áruszállító típusából jó ideig nem készül majd új példány."
Kicsit félrebeszélsz. Eddig azt írtad, ezrével vesztegelnek a bérelhető cargo gépek. Most pedig azt, hogy alig vesznek új teherszállítót. :)
A kettő nem ugyanaz. Az első nem igaz, a második nem releváns a témát tekintve.

A cargo piac pörög. Elég csak a ferihegyi Cargo City forgalmát megfigyelni.
Mivel a nyugati vakcinákból egyelőre csak csepegtetve kapunk, így azt érthető módon legtöbb esetben közúton is szállítható az európai gyógyszergyárakból. Ez még változhat az év második felében. Kína pedig elég nagy "adagokban" szállít, ezért nem kell 2-3 naponta fordulni.

Nem hiszem, hogy luxus lenne, ha egy tízmilliós országnak van egy bevethető polgári lajstromú cargo gépe, amihez ráadásul rendkívül nyomott áron juthatott hozzá. Pláne, hogy jelenleg még a Honvédség kötelékéből hiányzik ez a képesség.

Persze, másoktól függeni mindig olcsóbb, ezt nem vitatom.
 
Kicsit félrebeszélsz. Eddig azt írtad, ezrével vesztegelnek a bérelhető cargo gépek. Most pedig azt, hogy alig vesznek új teherszállítót. :)
A kettő nem ugyanaz. Az első nem igaz, a második nem releváns a témát tekintve.

A cargo piac pörög. Elég csak a ferihegyi Cargo City forgalmát megfigyelni.
Mivel a nyugati vakcinákból egyelőre csak csepegtetve kapunk, így azt érthető módon legtöbb esetben közúton is szállítható az európai gyógyszergyárakból. Ez még változhat az év második felében. Kína pedig elég nagy "adagokban" szállít, ezért nem kell 2-3 naponta fordulni.

Nem hiszem, hogy luxus lenne, ha egy tízmilliós országnak van egy bevethető polgári lajstromú cargo gépe, amihez ráadásul rendkívül nyomott áron juthatott hozzá. Pláne, hogy jelenleg még a Honvédség kötelékéből hiányzik ez a képesség.

Persze, másoktól függeni mindig olcsóbb, ezt nem vitatom.
Nagyon félrebeszélsz + idézni sem tudsz, íme:
Ami 200-szor annyiba került az adófizetőknek, mintha a világszerte ezrével veszteglő gépek közül egyet béreltek volna...!!! :( :( :(
Hát lehet, hogy a szemészetre kell mennem, de én nem látom azt a szót, hogy "cargo"... - Sőt, azt sem látom, hogy freighter vagy teherszállító...!!!

Este vagy holnap folytatom, mert most sok a meló...