Picit hozzászólnék TATRA témához. Nem szeretném arcas fórumtárs szavait megkérdőjelezni, de én nem vettem észre a mi gépünkön, hogy annyira szervizigényes lenne. Lehet, hogy az ő tűzoltó ismerősei egy hétfői, esetleg péntek délutáni szériából kaphattak, de a miénk tuti hogy vagy szerdai, esetleg csütörtök délelőttiből jött. Ahogy 2015-ben(vagy 16-ban) megkaptuk a CAS30 T815-7 6x6-os autónkat, onnantól azonnal előlépett 1. számú vízhodó kocsivá, maga mögé utasítva az addigi 1. helyezett CAS30 Iveco TRAKKER-t. Komolyabb hibái a köv. voltak: levegőrendszer egyik szelepje engedett. Hivatalos bejelentés után másnapra a szerelő helyszínen javította. "Riadiaca jednotka" vezérlőmű,-egység(?) javítása, ez sokáig tartott, mert szervizbe kellett menni vele.
Saját vélemény, ami nekem hiba: nincs vonórúd a kocsin, mert állítólag a hátsó vonószem 5t-ig terhelhető csak, így nagyobb gépeket nem vontathatunk. A felépítményen a "lafeta" vízágyú(?) részeinek elhelyezése. Oda rakták, ahol akkora hőség volt, hogy szinte odasült, odaragadt a tartójához. Azóta átraktuk egy másik roló alá. A kilátást szokni kell, mert az első szélvédő osztott, valamint az oldalsó is eléggé korlátozott kilátást nyújt az elődhöz képest.
Váltó: 2x megesett velem kisvárosi forgalomban, hogy 2 váltás közt "beragadt". Se fel-, se le- , se funkciót nem váltott. Sűrű .rvaéletezés közben elakadásjelző bekapcs, kisorol útszélre aztán gépet leállít. 10-ig elszámol, aztán bízva a készítőkben (by George Lucas) újraindít. És láss csodát: beindul, mint ha mi sem történt volna.
Diffiből folyt az olaj,de ez is lett javitva.
Menettulajdonságok terepen ahogy írtátok Ti is, kiválóak.
A javítások árazását nem tudom minősíteni, mert nekünk csak 1 helyre lehet vinni gépet javításra, ott pedig 2- de van hogy 3 szoros árazással dolgoznak a civil piachoz képest (AOMV - Automobilové Opravovne Ministerstvo Vnútra). Ja és a munka minősége gyakran megközelíti a CURRUS legendás munkaminőségét.
(A szlovák szavakért, ha vannak bocsi. Fordítózzatok, ha kell)