Persze.Tapasztalatbol mondom,hogy kerekes oszlopok autopályán minden további nélkül tartják a 80km/h sebességet.
Láncos nehézteknyikát szállitó oszlopok azonban nem tudják tartani ezt a sebességet.Saját lábukon haladó láncosok meg az 50et ha birják tartani,már jó.
Erről van szó.
6-7 ezer km? Az elég sűrűnek hangzik... Én azért legalább 10k korul reméltem.A problémát igazábol nem a sebesség jelenti a kerekeseknek,hanem az oszlop összetartása.Szerintem század oszlopnál nagyobb menetegységet nem érdemes szervezni,mert a nagyobb oszlop már a saját rendjének fentartásának problémái miatt lassul le.
Továbbra se számoltok azzal,hogy a láncos technikának mennyire gyorsan fogy a javitás közi üzemideje.Egy láncot max 6-7k km futásteljesitmény után cserélni kell-és ez a kiméletes békeidők értéke.És az egész hajtáslánc se bir olyan hűdesokkal többet.
Viszont kikerülni sem lehet, mert az alfoldi mocsarban, hóban a dombok között és egyéb helyeken egyszerűen elmegy ott is, ahol a 8x8 nem, ráadásul mehezebbre is pancelozhato, ne feledd.Láncos technikát nem csak megvenni drága,de a fenttartási költsége is horror.2-3x-a a kerekes technikának.
Továbbra is az a véleményem,hogy egyszerűen nincs pénzünk egy országvédelmi képességü sereg összehozására nehéz láncos technikábol.És esély sincs rá,hogy a pénztárcát belátható időn belül a vágyálmokhoz lehetne igazitani.Inkább az elgondolásokat kéne a valós pénzügyi lehetőségekhez igazitani.