[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 636
42 044
113
Görög és olasz baromi hegyes országok,és hegyvidéken egyrészt fokozottan kell a paci,másrészt a jobban erőlködő kisebb motor bizton többet fog fogyasztani,és hamarab leamortizálódik,mint egy nagyobb.....
A Lynxnek a 850 kW-os motorral jobb a tonnára vetített teljestíménye, mint a Leopard 2-nek (1,103 kW) vagy az Ariete-nek (950 kW)!
Ha azoknál nincs probléma a hegyekben, akkor a Lynxnél sem lesz, vagy ahová a harckocsik sem tudnak menni, oda Lynxnek sem kell. Sokkal inkább probléma ott az utak szélessége és hidak teherbírása. Nem véletlen nem mászkálnak lánctalpas járművek a hegyekben...
 
K

kamm

Guest
Ez különben duplatévedés.Egyrészt az erősebb motor mindig jobb-szegdelt terepen méginkább.Másrészt az erősebb motor valójában többnyire kevesebbet fogyaszt.Egyszerűen azért,mert kevesebbet "erőlködik" üzem közben.És ez a megbizhatóságra,üzembiztonságra is kihat.
Plusz joval tovabb elmegy, ugye.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 813
39 253
113
Akkor még egyszer, még egyértelműbben, hogy miről volt szó a kommentáromban.

Arra a dologra reagálva, hogy egyébként is az 1500 LE-s motorral volt eredetileg tervezve, de ezt a kutya nem akarta még megvenni, ezért a németek ugyan annak a gyártónak egy gyengébb erőforrásával adták el nekünk, arra volnék kíváncsi, hogy a motortér maradt-e a nagyobb, vagy lefaragták?
Ez távol áll egy gyártásba adható MLU programtól. Pusztán a jelenlegi, nekünk eladott gépek fejlesztési potenciálját firtatja, vagyis bele baszunk a gépbe egy nagyobb méretű cuccot 20 év múlva, mert minden valamire való MLU része a motorteljesítmény növelése, vagy úgy sincs rá szükség a németek átszabták-e az elmúlt években és később majd vakarózni kell? (Az MLU-k szinte az első sorozatgyártott példányoktól elkezdődik, a fejlődés nem állhat meg. Az már késő, ha 20 év múlva akarsz a saját terméked fejlesztésén elkezdeni gondolkodni, egy hadi fejlesztés átfutása minimum 10 év.)

Katar meg már azzal a parádés felvonuláson "nézegette" dologgal is potenciális vásárló. Ahogy van más is rajta kívül. A különlegességét az adja, hogy Görögországot és Olaszországot szerintem jobban zavarná egy esetleges nagyobb fogyasztás. (Most nem akarom belekeverni, hogy Negan meg pont azt vetette fel, hogy lehet kmarányosan kisebb is lenne a fogyasztása.) Ha valami rendkívüli érdekelhet Katart, hát akkor ő az, akit egy igazi izomautó érdekelheti ezen a piacon. (És mondjuk kíváncsi vagyok, hogy egy CV-90 elő tud-e húzni egy ilyen verziót. Ha már az az egyik fő rivális...)
Még azt se tudjuk millen motor van benne? Zsákbamacskát veszünk?
 
  • Vicces
Reactions: kamm

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Görög és olasz baromi hegyes országok,és hegyvidéken egyrészt fokozottan kell a paci,másrészt a jobban erőlködő kisebb motor bizton többet fog fogyasztani,és hamarab leamortizálódik,mint egy nagyobb.....
Most nem akarom belekeverni, hogy Negan meg pont azt vetette fel, hogy lehet kmarányosan kisebb is lenne a fogyasztása.

Ne csak írj, olvass is! (Én örülök majd legjobban, ha a nyakig adós görögök zsebből fizetnek második vásárlóként egy olyan modernizációt, ahol új motort és új erőátvitelt kérnek. Az nekünk amúgy csak jó lenne.)

Még azt se tudjuk millen motor van benne? Zsákbamacskát veszünk?

A kérdés nem arra vonatkozik, hogy melyik motorral vesszük. Az én kérdésem arra vonatkozik, hogy a motorház méretét meghagyták-e a nagyobb motor igény szerinti beépíthetőségének. (A két kérdés nem ugyan az. Az enyém arról szól, hogy ha valaki a kisebbikkel veszi, akkor van-e elég helye kicserélni később a nagyobbikra. Vagy felesleges annyi hely alapon...)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Sztem innen ered a fals infó. 3. oldal, táblázat.


Ez egy tervezet volt, aztán ehhez képest gyengébb motor megy most bele. De akár ez lehet egy későbbi fejlesztési potenciál.


Azt a pdf-ben lévő táblázatot szerintem nyugodtan elengedhetitek, ugyanis tele van hibás adatokkal.
A 49 tonna az nem 49 tonna, hanem 44 tonnánál (ez volt a Rheinmetall által megadott "normál" harci konfiguráció tömege) az MLC/short ton érték, mint ahogy az szerepel is a @Terminator által betett képen lévő táblán. És a KF41 maximális tömege kereken 50 tonna lehet.
A KF31 maximális tömege 38 tonna lehet(-ne, ha gyártanák, de nem nagyon fogják), amihez a táblázatban lévő 42 tonna megint csak úgy kapcsolódik, hogy az a 38 metrikus tonna "short ton-beli" megfelelője.
A motort meg már korábban is írtam: https://forum.htka.hu/threads/rheinmetall-lynx.1563/page-114#post-964487

Szóval nincs, nem volt és nem is lesz 1400 lóerős motor, a táblázat készítője simán összekeverte a kW/lóerőt és a lóerőt vette kW-nak, aztán abból szorzott fel. Ez tökéletesen látszik a KF31-nél is, ahol a valós 750 lóerő helyett pontosan 750 kW-ot írt (mint ahogy a KF41-nél is a nagyjából 1100 lóerő helyett 1100 kW-ot).

Ami viszont fontosabb, hogy jó lenne valahogy kideríteni, végül meglett, avagy meglesz-e a 60 fokos csőemelkedés a gépágyúnál a mi gépeink esetében?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 395
113
Azt a pdf-ben lévő táblázatot szerintem nyugodtan elengedhetitek, ugyanis tele van hibás adatokkal.
A 49 tonna az nem 49 tonna, hanem 44 tonnánál (ez volt a Rheinmetall által megadott "normál" harci konfiguráció tömege) az MLC/short ton érték, mint ahogy az szerepel is a @Terminator által betett képen lévő táblán. És a KF41 maximális tömege kereken 50 tonna lehet.
A KF31 maximális tömege 38 tonna lehet(-ne, ha gyártanák, de nem nagyon fogják), amihez a táblázatban lévő 42 tonna megint csak úgy kapcsolódik, hogy az a 38 metrikus tonna "short ton-beli" megfelelője.
A motort meg már korábban is írtam: https://forum.htka.hu/threads/rheinmetall-lynx.1563/page-114#post-964487

Szóval nincs, nem volt és nem is lesz 1400 lóerős motor, a táblázat készítője simán összekeverte a kW/lóerőt és a lóerőt vette kW-nak, aztán abból szorzott fel. Ez tökéletesen látszik a KF31-nél is, ahol a valós 750 lóerő helyett pontosan 750 kW-ot írt (mint ahogy a KF41-nél is a nagyjából 1100 lóerő helyett 1100 kW-ot).

Ami viszont fontosabb, hogy jó lenne valahogy kideríteni, végül meglett, avagy meglesz-e a 60 fokos csőemelkedés a gépágyúnál a mi gépeink esetében?
Eredetileg egy 1450lovas V12 motorrol volt szó,most meg egy 1100lovas S6 motor van.
Ha azoknál nincs probléma a hegyekben, akkor a Lynxnél sem lesz, vagy ahová a harckocsik sem tudnak menni, oda Lynxnek sem kell.
Ha hk rovatokban visszaolvasod,görög hk tender próbáin volt is gond az emelkedők leküzdésével.
Azonkivűl az erősebb motor jobb mozgékonyságot biztosit.Az pedig fontos.Ha csak arra gondolsz,hogy IPTR inditás esetén elég hatékony védekezés a harcjármű takarásba mozgása,máris fontos a minnél jobb gyorsitási képesség.
És valójában a hk-k fejlődésének legfőbb meghatározója volt a rendelkezésre álló motor.A mai MBT létrejöttét az tette lehetővé,hogy lettek olyan erős hajtóművek,amik a nehéz páncélsúlyt is kellő mozgékonysággal tudják mozgatni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Eredetileg egy 1450lovas V12 motorrol volt szó,most meg egy 1100lovas S6 motor van.

Soha nem volt szó 1450 lovas V12-es motorról a Rheinmetall részéről.
Az 1450 lóerős motort csak az internet népe találta ki. Mert amikor a Rheninmetall úgy 4-5 éve először kiírta, hogy 850 kW-os Liebherr motor lesz benne, akkor a lelkes emberkék megnézték a Liebherr kínálatát és abból próbáltak okoskodni. És mivel egyetlen motort találtak ott, mégpedig a D9612-est, ami lefedte a 850 kW-os értéket (650-1100 kW), hát ebből terjedt el a legenda. Miközben a Rheinmetall soha nem mondta, hogy az a motor lesz benne. Ők két dolgot mondtak, 850 kW és Liebherr. A többit már csak hozzáköltötték az emberek és aztán elterjedt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 395
113
Soha nem volt szó 1450 lovas V12-es motorról a Rheinmetall részéről.
Az 1450 lóerős motort csak az internet népe találta ki. Mert amikor a Rheninmetall úgy 4-5 éve először kiírta, hogy 850 kW-os Liebherr motor lesz benne, akkor a lelkes emberkék megnézték a Liebherr kínálatát és abból próbáltak okoskodni. És mivel egyetlen motort találtak ott, mégpedig a D9612-est, ami lefedte a 850 kW-os értéket 650-1100 kW), hát ebből terjedt el a legenda. Miközben a Rheinmetall soha nem mondta, hogy az a motor lesz benne. Ők két dolgot mondtak, 850 kW és Liebherr. A többit már csak hozzáköltötték az emberek és aztán elterjedt.
Erre most nem mernék mérget venni,de mintha RM promóanyagban is szerepelt volna a V12 motor lehetősége IS.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Erre most nem mernék mérget venni,de mintha RM promóanyagban is szerepelt volna a V12 motor lehetősége IS.


Hááát, ha azt megtalálod, akkor nem is tudom, vendégem vagy egy virtuális sörre :D
Én soha nem láttam ilyet, pedig anno megpróbáltam eléggé figyelemmel kísérni a KF41-gyel kapcsolatos híreket, mivel nekem ez az IFV volt a favoritom a szóba jöhetőek közül.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 395
113
Hááát, ha azt megtalálod, akkor nem is tudom, vendégem vagy egy virtuális sörre :D
Én soha nem láttam ilyet, pedig anno megpróbáltam eléggé figyelemmel kísérni a KF41-gyel kapcsolatos híreket, mivel nekem ez az IFV volt a favoritom a szóba jöhetőek közül.
Bocs,de végig nem bogarászok 400 oldalt.....Főleg,hogy nem is biztos,hogy itt találkoztam vele.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Akkor most mit is tud ez a motor ami szerinted benne lesz? Mert azt írtad nem a szabványos hanem felpimpelt sorhatos D976 lesz benne.

A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.


Bocs,de végig nem bogarászok 400 oldalt.....Főleg,hogy nem is biztos,hogy itt találkoztam vele.

99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem Rheinmetall anyagban láttad. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 395
113
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.
Ha jol emlékszem,kétfokozatú feltöltőt kapott a motor,és folyamatos üzemben nem is tudja hozni ezeket az értékeket,csak korlátozott idejű csúcsüzemmódban.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.




99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem Rheinmetall anyagban láttad. ;)
ezt a motort még miben használják?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 395
113
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.




99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem Rheinmetall anyagban láttad. ;)
Vagy igen,de még a tervezési időszakban,mikor elég sok mindent beleirtak,mint lehetőség.35/50milis ágyút sem nagyon emlegetik momentán az RMnél.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ha jol emlékszem,kétfokozatú feltöltőt kapott a motor,és folyamatos üzemben nem is tudja hozni ezeket az értékeket,csak korlátozott idejű csúcsüzemmódban.

Passz. Másfél éve olvastam, azóta sokat felejtettem... A repnapos információs tábla szerint 800 kW-ot tud folyamatosan:
20210830kecskemeti-repulonap15.jpg


De itt van a DTR-es anyag, ha valakinek esetleg lenne hozzáférése:

ezt a motort még miben használják?

Fogalmam sincs, hogy polgári területen miben, de ha úgy érted, hogy milyen más harcjárműben, akkor tudtommal semmi másban nem használják jelenleg.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.
Az ausztrál tenderrel kapcsolatban ezek az adatok röpködtek a médiában:

"The KF41 Lynx has a powerpack in the front of the hull including an 850 kW (1140hp) Liebherr engine and a proven Renk transmission."

"The Lynx KF41 IFV is powered by a 1,140hp Liebherr engine coupled to Renk HSWL 256 automatic six-speed transmission. It has a power-to-weight ratio of 26hp/t."

"It is powered by an 850 kW (1140hp) Liebherr engine driving through a Renk transmission, and features a flexible suspension system designed and developed by Australian company, Supashock."

"The Lynx’s overall design layout is conventional, the front right located powerpack consisting of a Liebherr D9612 diesel engine coupled to either an Allison X300 series 6F/1R or Renk HSWL 256 automatic transmission. It is powered by an 850 kW (1,140 hp) engine and has a top speed of 70 km/h (43 mph)."
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
+nem találtam még linkelve (legalább is a fórumkereső nekem nem találta):
http://real.mtak.hu/118258/1/HT_2020-6_cikk_11.pdf
Eszköz neve: Lynx KF31 Lynx KF41 Puma BMP–1
Hosszúsága: 7,22 m 7,73 m 7,60 m 6,70 m
Szélessége: 3,60 m 3,60 m 3,90 m 2,90 m
Magassága: 3,30 m 3,43 m 3,60 m 2,10 m
Tömege (harci tömeg): 2 t 49 t 42 t 13 t
Személyzet: 3+6 fő 3+8 (9) fő 3+6 fő 3+8 fő
Motor: Liebherr, D9512 750 kW (997 LE), Liebherr, D9612 1100 kW (1463 LE), MTU 890, 800 kW (1100 LE), UTD–20, 224 kW (300 LE)
Fajlagos teljesítmény: 18 kW/t 22 kW/t 19 kW/t 17 kW/t