[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 173
113
Odáig volt aránylag jól képzett (amúgy értem, mire érted) hogy a felszállást valószínű nem élhette volna túl. A srácról annyit, hogy sajnálom. A Facebook-os kommentekre reagálva (olyanoktól jött, akik szemtanúk voltak) természetesen eszemben sincs mártírt csinálni belőle, de talán a legjobb azt mondani, egyátalán nem evilági lény volt. Így élt, sajnos így is halt meg.

Szerény elképzelésem szerint, ha ki is tudott volna gurulni a pályára, valószínű a forszázs ereje megdöbbentette volna, amúgy meg elképzelése se lett volna a megfelelő elhatározási sebességről, hogy meddig kell (egyátalán, hogy kell) kétponton sebességet gyűjteni, miképp reagál a botra, merre akar kitörni, már bocsánat, egyátalán hogyan és mikor megy a pályára állás előtt egyenesbe az orrfutó, futóbehúzás, fékszárny, mikor vegye vissza fáklyát, miegyéb. Vészhelyzet, láng kialvás, ferde megfúvás, ilyesmiről nem is beszélve. Csak egy példa, a gép nekifutás közben közelít a pálya valamelyik széle felé, egyre csak gyorsulva. Nagyot lép ellenkezőleg. Netán erre a gép berádlizik. Mit tesz? Semmit...
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
Előreláthatóan 2016-ban jelenik meg Kositzky Attila "VADÁSZPILÓTÁK ÉS BAJTÁRSAIK" c. negyedik könyve. Nemsokára indul a perselyezés a kiadáshoz.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 567
113
Kivont magyar Mig-21 bisz, Mig-21UM és Mig-23MF amerikai légiero színeiben a Spectral film forgatásához Budapesten még 2014 szeptemeberében.
2025590_original.jpg

2025929_original.jpg

2026047_original.jpg

2026491_original.jpg

2026695_original.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Érdekes ez az orrkúpos MiG-21-es. :) Levegőbeömlőt számítógéppel kreáltak vajon hozzá, vagy szimplán kihagyták?
 
D

danielblack

Guest
De miért tették rá az orrkúpot? volt ilyen verzió? (én nem tudtam eddig ilyenről)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Tűznyilak 1974

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KyUvv9cRbEk
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Köszi Pocok, szép emlékek. A 4,25-nél és 4,50-nél is látható 2316-os gép volt a második gépem, aminek a javításában részt vettem a PG-ben kezdő szerelőként.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
<i>"Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Barátaim, Pilótatársaim! A "Vadászpilóták és bajtársaik" című, negyedik könyvemet 2016-ban tervezem kiadni. A könyv kiadásához szükséges pénz gyűjtését a mai nappal, a "Corvin Alapítvány' segítségével megkezdem. Számlavezető: CIB BANK. Számlaszám: 10700172-04893301-51100005. Közlemény rovat: Vadászpilóták és bajtársaik. Az Alapítvány igazolást ad adó visszatérítésre a támogatás beérkezése után. A támogatást és segítséget előre megköszönöm! Kositzky Attila nyugállományú repülő altábornagy"</i>

https://facebook.com/photo.php?fbid=475600279261664&set=a.108110652677297.14338.100004350876187&type=1

11162056_475600279261664_5247741039911475455_o.jpg
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 591
113
Nem sok ismeretem van a típusról, azonban a kecskeméti román dinamikus bemutató egészen széppé tette a szememben, így néha-néha olvasgatok róla, elromantikázom a képkeresőben.

A wiki szerint üzemeltetés során a MN 74 darabot veszített, ilyen úton 32 fő hunyt el.
Közületek többen (ahogy a fórum olvasása közben kivettem) szorosabb ismeretséget kötöttetek a 21-esekkel.

Kérdezném, mi okozta ezt a rendkívül nagy számú repeseményt, és főleg az ezekből fakadó halálesetek ilyen nagy arányát?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 352
113
Abszolút laikusként:
A kor 2 Mach-os gépei mind a VSZ-ben, mind Nyugaton peregtek, mint a krumpli.
"Örültek", hogy elérték ezt a sebességtartományt, de ezt azon az áron tudták teljesíteni, hogy a legkisebb reptechnikai hibát is megtorolták. Ezeknek a jószágoknak pl. a szárnyai szegényesen voltak mechnanizálva.
Magas volt a leszállósebességük is, még nem volt annyira kifinomult az avionikájuk, a hajtóművek is érzékenyebbek voltak a szívócsatornában kialakult áramlástani anomáliákra, a katapultülések se voltak dupla nullások. A sort majd folytatják, akik <b>tényleg </b> ismerték őket :)