Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).Én is így emlékszem.
https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-valtozasok-eve-ismet-megmutatjuk-mit-tud-a-magyar-gripen
A 32800 az 20 évre van.
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.