[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.

Olvastam /hallottam már hivatásos pilótát nyilatkozni arról hogy nekünk elég ez az óraszám, nekünk magyaroknak azért elég ez mert nem kell a gyakorló légtérhez sokat repülni de például az USAF - nak igen illetve hogy a szimulatorunk is van. Szóval óvatos lennék ezzel óraszám dologgal hogy ki mit reklamál ezzel kapcsolatban akár ellenzék oldalaláról is. Illetve az előző posztban is írtam hogy a magasabb óraszám repülést a hosszabbítás után az első 10 év fel nem használt részéből tudják megoldani amiről szintén volt pletyka.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 074
13 704
113
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.


32800 osztva 20-al az tényleg nem 2000. De nem is ez van a cikkben. Mivel nem repültük ki a 16800 órát ezért a svédek voltak olyan rendesek, hogy a le nem repült órákat utólag a második 10 évben lerepülhetjük.
Ha ez így van ez egy jó deal, miért lázadna az ellenzék.

Én arra reagáltam, hogy szereinted 3280 év/óra(ami szerinted majdnem duplája a 2000nek:rolleyes:) ami most már csak 2340 óra. :D

Közelítünk a 2000-hez.;) Aminek amúgy nem örülök de ez sokkal reálisabb sajnos:oops:

Mindezt úgy, hogy nem tudom mi az igazság. :D:D:D
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 345
113
Viktor - B+ -, drága a Trump-telefon díjszabása. Nem lehetett volna inkább Meteor-ost telefonálni. Ahhoz nem kell engedély!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
224
469
63

csak hogy pontosak legyunk..

"The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Hungary of sixty (60) AIM-120C-7/C-8 AMRAAMER missiles, and two (2) spare AIM-120C-7/C-8 AMRAAM-ER guidance sections and related equipment for an estimated cost of $230 million.

The Government of Hungary has requested to buy sixty (60) AIM-120C-7/C-8 AMRAAMER missiles, and two (2) spare AIM-120C-7/C-8 AMRAAM-ER guidance sections. Also included are four (4) AMRAAM-ER training missiles (CATM-120C); missile containers; spare and repair parts; cryptographic and communication security devices; precision navigation equipment; software, site surveys; weapons system equipment and computer software support; publications and technical documentation; common munitions and test equipment; repair and return services and equipment; personnel training and training equipment; integration support and test equipment; and U.S. Government and contractor, engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $230 million.

..The sale is in support of Hungary's acquisition of the National Advanced Surface to Air Missile System (NASAMS) air defense system and would provide a full range of protection from imminent hostile cruise missiles, unmanned aerial vehicles, rotary wing and fixed wing threats."

https://www.dsca.mil/major-arms-sal...nge-air-air-missiles-extended-range-amraam-er
 
  • Tetszik
Reactions: endre

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Ezért mondom, hogy jó dolog a fillérbaszás, csak nem akkor, mikor légierőt akarunk menedzselni.
A légierő az nem 14 gép. Már vázoltam, hogy a kiegyenlített humán és technikai folyamatkontrollhoz nem14 gép, meg alig 20 pilóta kell, hanem ennek minimum a duplája.
És a dupla géphez tripla állomány.
Ez működött korábban, most meg ahogy van, úgy nem működik.
Akkor nyilván a korábbi, magasabb létszámú légierő lesz a megoldás.

Szèp terv lenne mèg egy Gripen szàzad, de ahhoz előbb fel kell futtatni a pilótàk kèpzèsèt (ami talàn elindult, de majd kiderül mi lesz az NFTC-t levàltó iskola&szerződès). Szóval ez nem holnap lesz.

A màsik, hogy mielőtt jönne plusz gèp, először lehet hogy a hozzàjuk való fegyverzet kèrdèsèt kellene komolyabban venni? Mert èrtelmes fegyverzet nèlkül csak dràga sportrepülők.

A jelenlegi gèplètszàm valahol tükrözi a környèkbeli, kategóriànkkal megegyező orszàgokèt. Sőt akadnak kevèsbè èrtelmes döntèsek (sztem) pl. amit a bolgàrok csinàlnak. Legujabb F-16V-ből összesen 8db. Abból majd 2-3 gèp kèszültsègben, 2-3 gèp javítàs alatt...a többiből meg csinàlj rendes jártassàg fenntartàst, meg kikèpzèst arra amire az a gèp kèpes.
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Difficult times call for alternative solutions

The world is a very unfamiliar place right now. We are all affected by the Covid-19 pandemic in one way or another. Due to this, we are figuring out various alternative solutions for things that cannot be done in the usual way. An example of such a solution is last week’s special delivery of two Gripen aircraft to the Hungarian Air Force.
Every ten weeks, the Hungarians come here to drop off aircraft for inspection or collect them following an inspection. Just before travel restrictions were implemented in Hungary, two aircraft had been dropped off in Linköping. An inspection takes between ten and twelve weeks and, last week, the Gripen aircraft were ready.

https://saabgroup.com/media/stories...fficult-times-call-for-alternative-solutions/

Ez milyen check pontosan? Lehet átsiklottam felette.
Illetve ezt nem lehetne itthon végezni?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Anti

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 790
12 120
113
Difficult times call for alternative solutions

The world is a very unfamiliar place right now. We are all affected by the Covid-19 pandemic in one way or another. Due to this, we are figuring out various alternative solutions for things that cannot be done in the usual way. An example of such a solution is last week’s special delivery of two Gripen aircraft to the Hungarian Air Force.
Every ten weeks, the Hungarians come here to drop off aircraft for inspection or collect them following an inspection. Just before travel restrictions were implemented in Hungary, two aircraft had been dropped off in Linköping. An inspection takes between ten and twelve weeks and, last week, the Gripen aircraft were ready.

https://saabgroup.com/media/stories...fficult-times-call-for-alternative-solutions/

Ez milyen check pontosan? Lehet átsiklottam felette.
Illetve ezt nem lehetne itthon végezni?

Amcsikbol ezt mondjuk nem neznem ki, tudom hogy a svedek sem a ket szep szemunkert csinaltak de szep gesztus volt.
 
  • Tetszik
Reactions: hollywood
M

molnibalage

Guest
Difficult times call for alternative solutions

The world is a very unfamiliar place right now. We are all affected by the Covid-19 pandemic in one way or another. Due to this, we are figuring out various alternative solutions for things that cannot be done in the usual way. An example of such a solution is last week’s special delivery of two Gripen aircraft to the Hungarian Air Force.
Every ten weeks, the Hungarians come here to drop off aircraft for inspection or collect them following an inspection. Just before travel restrictions were implemented in Hungary, two aircraft had been dropped off in Linköping. An inspection takes between ten and twelve weeks and, last week, the Gripen aircraft were ready.

https://saabgroup.com/media/stories...fficult-times-call-for-alternative-solutions/

Ez milyen check pontosan? Lehet átsiklottam felette.
Illetve ezt nem lehetne itthon végezni?
Ezek a 800 órás check-k szerintem. Mivel úgy 1800 órát tesznek a gépekbe és elosztva jönnek így jön ki kb. a matek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Difficult times call for alternative solutions

The world is a very unfamiliar place right now. We are all affected by the Covid-19 pandemic in one way or another. Due to this, we are figuring out various alternative solutions for things that cannot be done in the usual way. An example of such a solution is last week’s special delivery of two Gripen aircraft to the Hungarian Air Force.
Every ten weeks, the Hungarians come here to drop off aircraft for inspection or collect them following an inspection. Just before travel restrictions were implemented in Hungary, two aircraft had been dropped off in Linköping. An inspection takes between ten and twelve weeks and, last week, the Gripen aircraft were ready.

https://saabgroup.com/media/stories...fficult-times-call-for-alternative-solutions/

Ez milyen check pontosan? Lehet átsiklottam felette.
Illetve ezt nem lehetne itthon végezni?

Szerintem ez a 800 órás ipari nagyjavítás. Azt csak a gyártó tudja elvégezni.
Érdekes hogy most két gép volt kinn, nem egy.

A 44-es gép 2016 július 1-én érkezett Kecskemétre az összetört 42-es pótlására. Gondolom, átadás előtt átalakították, rendbetették és onnan indult a 800 órás cikllus. Ezek szerint 2020 februárjában érte el a 800 órát. 3 év és 7 hónap alatt repült 800 órát? Az 223 óra/év-es átlag, ha jól számolom. Azaz legalább 50%-kal repült többet, mint egy együléses gép átlagosan.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and hollywood

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Szerintem ez a 800 órás ipari nagyjavítás. Azt csak a gyártó tudja elvégezni.
Érdekes hogy most két gép volt kinn, nem egy.

A 44-es gép 2016 július 1-én érkezett Kecskemétre az összetört 42-es pótlására. Gondolom, átadás előtt átalakították, rendbetették és onnan indult a 800 órás cikllus. Ezek szerint 2020 februárjában érte el a 800 órát. 3 év és 7 hónap alatt repült 800 órát? Az 223 óra/év-es átlag, ha jól számolom. Azaz legalább 50%-kal repült többet, mint egy együléses gép átlagosan.

Ezek a 800 órás check-k szerintem. Mivel úgy 1800 órát tesznek a gépekbe és elosztva jönnek így jön ki kb. a matek.

Köszönöm a választ mindenkinek!
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Amcsikbol ezt mondjuk nem neznem ki, tudom hogy a svedek sem a ket szep szemunkert csinaltak de szep gesztus volt.

Magyar állampolgároknak tilos volt beutazni Svédországba?
Vagy a magyar állampolgár nem mehetett külföldre?
Vagy mi volt itt a probléma tulajdonképpen?