Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Eddig is tudtuk, hogy a "műszaki hibát" ami a leszálláskor fellépett végül is Ugrik rosszul kezelte, de itt legalább nagyon korrektül (sőt profi módon) le van vezetve a történet...Köszi, máshol még nem olvastam a Caslav-i eset pontos okait.
Link a google-ferdítőhöz:
https://translate.google.com/transl...edni-let-pumy-66-na-cviceni-lion-effort-2015/
(a sok körítés után a lényeg a cikk kb. 2/3-ánál kezdődik, a jobb oldali cockpit fotó feletti bekezdésnél)
Emésztetetlenül hosszú írás totálisan feleleges kitérők tömkelegével és kb. SAAB reklámmal.Eddig is tudtuk, hogy a "műszaki hibát" ami a leszálláskor fellépett végül is Ugrik rosszul kezelte, de itt legalább nagyon korrektül (sőt profi módon) le van vezetve a történet...
Mert akkor vérszemet kapnának az emberek, hogy lehet felelőst keresni, és esetleg felelősségre vonni bármelyik döntéshozót. Kinek hiányzik ez? Aki most hoz döntéseket, annak nem, aki döntéshozóvá akar válni, annak sem. Titkosítsunk mindent 50 évre.Ami viszont igen szomorú, hogy ezt egy magyarnak miért egy cseh oldalról kell megtudnia?
Transzparencia a béka segge alatt kettővel.
A cikk szerint a földetérés pillanatától a gép fékezett, csak gyakorlatilag nem lassult. Nyilván azért sem, mert Ugrik egyszerűen nem húzta vissza a gázkart, de hogy maga a fékezés alig lassitott valamit a gépen az arra enged következtetni, hogy:Műszaki hiba...?
Ehhez képest lásd az F-15-ös írásomat. Fent volt tök nyilvános forrásban, hogy mi történt.Mert akkor vérszemet kapnának az emberek, hogy lehet felelőst keresni, és esetleg felelősségre vonni bármelyik döntéshozót. Kinek hiányzik ez? Aki most hoz döntéseket, annak nem, aki döntéshozóvá akar válni, annak sem. Titkosítsunk mindent 50 évre.
Semmiféle fékelfogyás nem volt. Simán félreértésből nem fékeztek...A cikk szerint a földetérés pillanatától a gép fékezett, csak gyakorlatilag nem lassult. Nyilván azért sem, mert Ugrik egyszerűen nem húzta vissza a gázkart, de hogy maga a fékezés alig lassitott valamit a gépen az arra enged következtetni, hogy:
Az hogy elqrta, az nem kérdés. Az, hogy erről igy olvasunk ennyi idő távlatából az is "olyan jellemző"...A hátsó ülésben lévő gyakorlott pilóta ezt lazán megoldotta volna.
- vagy nem működtek a futóművek fékei már a földetérés pillanatától és Ugrik ezt megtetézte...
- vagy a fent hagyott tolóerővel pikk-pakk "elhasználta a fékeket" és elfogyott a beton...
Err... https://www.thedrive.com/the-war-zone/40660/f-15ex-to-carry-new-oversized-air-to-air-missileAz AIM-9-esek most lettek felújítva, a Diehl által. Szerintem azokat lassan már majd el kell pukkantani éleslövészeten.
Az AMRAAM ER-re azért szaladt fel a szemöldök, mert az nem repülőfedélzeti verzió. AZ ER kizárólag a NASAMS sajátja - jelenleg.
Ok, de az nem az ER lesz.
Persze, hogy leszólom, mert 2001-ben és 2003-ban nem a JAS-39A/B, illetve JAS-39C/D EBS-HU kentaurt kellett volna lízingelni.
De most már mindegy.
Csak a svéd volt hajlandó lízingbe adni, az meg csak utólag derült ki, hogy a lízing miatt nem toltuk ki még őket a fűre.Lehetett volna mást lízingelni/bérelni? Nem csak a svédektől volt ilyen ajánlat? Mindenki más csak eladni akarta a gépét.
Raytheon looks at integrating AMRAAM-ER in F-35A and F-22 internal carriage
A mérnöki erőfeszítések megerősítik azokat a találgatásokat, amelyek szerint a vállalat a kiterjesztett hatótávolságú variánst (AMRAAM-ER) nemcsak föld-levegő fegyverként, hanem levegő-levegő rakétaként is kínálja.
Raytheon szerint még nem határozta meg, hogy az AMRAAM-ER belefér-e a Lockheed Martin F-22 vadászgép belső fegyverterébe. Feltehetően a kibővített hatótávolságú változat könnyebben integrálható a már hagyományos AMRAAM-ot is szállító negyedik generációs harci repülőgépek szárnyai és törzse alá, mint például a Boeing EA-18G, Boeing F / A-18E / F, Boeing F-15, Eurofighter Typhoon, Lockheed Martin F-16 és Saab JAS-39 Gripen.
Kettőt lehet találni, hogy miért merült fel az ötlet, hogy esetleg hamarabb kukáznál az F-22A-t, mint tervezték.Mindenki úgy tudta eddig hogy az AMRAAM-ER csak a NASAMS-hez lesz jó, erre most kiderült hogy van egy ilyen program is....
..ha tényleg erre gondolt akkor arra is gondolnia kellett hogy az AMRAAM-ER hez kevés a Gripen mostani PS-05/A Mk.3-4 radarja.És akkor megint előjön a kérdés, hogy amikor Maróth Gáspár azt mondta az egyik Spirit FM-es interjúban hogy a megrendelt AMRAAM rakétákat még nem tudja alkalmazni a Gripen, akkor mire gondolt...
Ennyi erővel a meteor-t is rendszeresíthették volna...annak integrációját az európai F35 üzemeltetők úgyis megcsinálják...Kettőt lehet találni, hogy miért merült fel az ötlet, hogy esetleg hamarabb kukáznál az F-22A-t, mint tervezték.
Bár van számtalan előnye is az M1.7 SC-nek, egyik az AMRAAM messzira loftoálsa, de ha ezt tudja az F-35A is belső térből az AIM-120 ER-rel, akkor ez a rész ki lenne pipálva.
Bár ettől az F-35A nem válna képesség úgy üldözni is a menekülő ellenfelel és olyan szabadon mozogni, mint a Raptor.
..ha tényleg erre gondolt akkor arra is gondolnia kellett hogy az AMRAAM-ER hez kevés a Gripen mostani PS-05/A Mk.3-4 radarja.
Ahhoz hogy az ER hatótávolságát ki lehessen használni már turira szükség lesz az AESA antennás Mk.5 re.