[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Ami csak a "feje" a rakétának. Az is kérdés, hogy milyen hajtóműrész lesz/lehet mögötte...
Világos, ettől függetlenül integrálni kell minden alvátozatot. Ha anélkül felteszed a gépre, nem fogja tudni hogy mit függesztettél. A gépnek kommunikálnia kell a rakétával, MCG-t küldeni stb. Attól hogy nem kell oldási teszt, a szoftver integráció sem két forint a védelmi szektorban.
 

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Ne feledjétek, hogy nem mindegyik AMRAAM verzió képes "two-way" kommunikációra. Míg a Meteoron meg a 120C8-on van L16 antenna addig a korábbiakon...MCG-t nem képes fogadni csak úgy bárkitől.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 962
5 899
113
Ajánlott forrás: A svéd adatkapcsolatról egy jó kis anyag @secretprojects.co.uk

Röviden: Már az AIM-120B rakétával megvolt a Gripen C/D típusnál a TIDLS adatkapcsolattal az a képesség, hogy az egyik Gripen a bekapcsolt radarjával követi a célpontot, a másik gép a célhoz közelebb radar nélkül halad, majd indítja az AMRAAM-ot, amit az első Gripen vezet a célhoz, míg a másik Gripen kifordul és visszafelé indul. Ha jól tudom, ezt valamikor az 1990-es évek végén tesztelték is, és ilyen formán igencsak élen jártak akkoriban a svédek.

A TIDLS levegő-levegő (tehát repülőgépek, ez esetben a Gripenek közötti) adatkapcsolata adott a magyar gépeken is. Amit nem vettünk meg anno, az a levegő-föld adatkapcsolat, pontosabban a földi adatkapcsolat, ahol lehetőség lenne a földi radarok adatai alapján dettó a saját radarja nélkül képes lenne a célra rávezetni a rakétát. Azt nem tudom, hogy ez a modul azóta beszerzésre került-e.

A TIDLS és a Link-16 között van pár különbség, a Gripenjeinkben mindkettő rendszer adott, de mivel a Link-16 sokkal ritkábban frissíti a céladatokat, így az alapján a rakéta-rávezetés sokkal kevésbé esélyes (ezért is állt neki az US NAVY is a CEC programnak).

Ez a képesség, - már ha “létezik” magyarországon- eléggé gamechanger a régióban, főleg úgy hogy romulán F-16 korlátozott (3) ECM re képes.
 
K

kamm

Guest

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 707
113
Kiképzésen a Gripen pilóták

Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Gripen pilótái június 10-én, csütörtökön 08.00 és 20.00 óra között kiképzési repülésen vesznek részt.

A repülés során – Kecskemét, Eger, Verpelét, Egerszalók, Sirok, Orosháza, Nagyszénás térségében – a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatás várható.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 563
11 136
113
Budapest, 2021. július 6., kedd (OS) - Riasztották a Magyar Honvédség Gripenjeit

A Magyar Honvédség légvédelmi készültséget ellátó Gripenjei éppen gyakorló riasztáson vettek részt 2021.07.06-án 9 órakor, amikor egy, a légtérbe belépő lengyel felségjelű P-92 típusú légijármű nem létesített rádió összeköttetést a magyar légiirányítással.
A honvédség Gripenjei 10:14-kor Nagyhalász térségében azonosították a Lengyelországból Hajdúszoboszlóra tartó gépet, amely ezután felvette a kapcsolatot a magyar polgári légiirányítással.

A vadászgépek ezt követően visszaindultak a kecskeméti repülőbázisra.
Kiadó: Honvédelmi Minisztérium
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
692
1 717
93
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 707
113
215004640_4161243260597042_1631670127544960235_n.jpg

216965731_4332504100145688_6252462976445379795_n.jpg


"Tervezetten


2021. július 17-én szombaton 09:25 körül

érkezünk az altisztavatásra!

Irány: Budaörs repülőteret érintve fordulnak vadászgépeink az Andrássy útra majd úgy a Hősök terére
A kötelék a Hősök tere után bal fordulóval fog déli irányba távozni a fővárosból."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani
Status
Not open for further replies.