[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Latod, ez biztosan igy van. :D
Na látod ez az amin nem lepődök meg (majd idővel rájössz hogy a témák 90% körbeforognak és minden 20X ki lett már vesézve és akkor már sok ujdonságot nem hoz 1-1 téma.) de ha nem követed a 10% is lemarad... De ahhoz néha piszkálni kell... én zet vállaltam anno (igaz csak a magyar haderő lehetséges fejleszési topikba...) de néha nem birom ki a számomra egyébként tabul légierőst
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A finneknek BUKjuk (bukjuk, érted? ;)) van/volt.
Anno molnival értekeztünk erről.
Nem lett volna rossz beszerezni, 3.5M célrakétát fogtak el vele.

Gombokért megvettük volna és akkor egy sokkal mobilabb rendszerünk lenne, mint a nasams.

A BUK-ot már a Finnek is vagy tíz éve kidobták (maradéka múzeumban) pont a NASAMS váltotta náluk.
 
M

molnibalage

Guest
azt jobb ha nemtudod elég ha nnyit tudsz ha én nem lennék most háború müvészetét olvasnál vagy jetflyt.
de azokról se túl sokat hazi témába
WUT....?

De nem azért dobták, mert rossz lett volna, hanem mert Putyin...
Bocs, de egy NASAMS 3 db Sentinel radarral sokszoros területet fed le úgy, hogy a célcsatorna szám = rakéta szám ás redundáns radar mennyiséged lehet.
A Buk-M1 = 1 db radar = 1 célcsat.

Nagyon drága az úgy üzemeltetni és még a Kupol is kő mellé...
Majd tonnás rakéták vs. 200 kg-os AMRAAM mozgatása. Nézd meg milyen platformokat használ a NASAMS és mi a Buk...
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: endre and kamm

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
csak itt a kiszerelt eszköz nem hibás csak modernebbre cserélendő és az ára lehet az új eszköz 25%-50% a (mivel használt). ha ingyen benyulja a modernizációt végző. akkor érdemesebb lenne itthon kiszerelni mind azt a pénzt gratisba odaadni random a semmiért (sőt a kiszerelést még gondolom ki is számláznák...) tehát a modernizációt végző cég ez esetben többszörösen jól járna... (a mi esetünkbe pont nemjátszik egyébként a lizing miatt) vagy épp játszhat ha az eddig lizingköltségek átírásra kerülnének.

Értem, a gondolatmenetedet, hogy kérjük a beszámítást. De ezeket mi is azért cserélnénk, mert nem megfelelőek egy vadászgépbe. Ha modernizációról tárgyalsz egy kivitelezővel, már egy nem túl egyszerű alkudozás. Ha azt kéred, hogy tartsa meg a régi cuccot és adja el valakinek, miközben te az új cucc árát és a munkaköltségeket nem fizetnéd ki teljes árban, csak 50-75%-ban, akkor az alapár fog felfelé menni, mert plusz kockázat, hogy talál-e vevőt a bontottra, plusz munka, hogy ennek az értékesítéséről tárgyaljon.
Ha értékesíteni akarod, akkor egyszerűbb rögtön megmondani, hogy mibe tegye bele. És akár a kiszerelés számláját 0-ra le tudod alkudni, mert azt neki úgy is el kell végeznie az új berakása előtt; de nem fog érte semmit kérni, mert hajt a következő megbízásra, hogy az én példámnál maradva mondjuk a drónok eladása biztos legyen és a nem bontott anyagú UAV-ot is tőle vásárold meg.
Érted az én logikámat?

Lenne mondjuk egy tucat olyan nagy méretű pilótanélküli, ami a C/D-k régi szenzoraival repül. Ezeket küldenénk be elsőként felderíteni. Ezek még mindig egy vadászgép célfelderítési képességeivel rendelkeznek, le kell lőnie a légvédelemnek, de neked kvázi ingyen volt a szenzor, csak a sárkányt fizetted ki újonnan. Nem azokat kockáztatod első körben, amiknek az érzékelőit is ki kellett fizetni, mert újak.
Csak egy példa volt, mert igazából szerintem kiképző repülőbe is tökéletes arra, hogy gyakorolják azt, hogyan fogja be a célt. Ez már tényleg nem az én dolgom, hogy mibe akarjuk átpakoltatni. A lényeg, hogy azok beszerzése sokkal olcsóbb lesz, mint amennyiért beszámítanák. (És én abból indulok ki, hogy egy UAV-nak nem kell elérnie egy vadászrepülő képességeit, hogy még kiválónak minősüljön a feladatra.)
 
K

kamm

Guest
Na, ennek sem sok értelme lenne. Ha valaha is veszünk valamit, az már F-35A lesz.
Na, az aztan tenyleg a legostobabb, legnagyobb baromsag lenne, amit csak csinalhatnanak.

Egy Gripen E képességeinek nagy részét a C/D is meg tudja kapni a +1-1 db függesztési lehetőség az, ami nagyon hiányzik.
Egyreszt nem tudja, mert eleve nincs is olyan EW hozza, ami aaz E benne van, max kontenerben, ami meg tovabb csokkenti a pylonok szamat.
Masreszt 50% erosebb motor, jobb sarkany es teljesen uj, modern platform, szeparalt informatikai rendszerek, ami miatt honapok alatt lehet uj kepessegeket hozzaadni (mert nem erinti a kritikus repulesi rendszereket a fejlesztesuk.)

De a EBS HU is kaphat MAWS-ot, AESA radart is és lásd a reklámanyagot, még sok egyéb mást is. Töredékért egy mai gép kidobásának.
Senki nem beszelt kidobasukrol, de ettol meg egy regebbi rendszer maradna.
Az AESA radar sem lesz soha olyan szintu, mint az uj Leonardo Raven az E-ben.
Ez nem lego, nem tudsz mindent kicserelni. :)

Az underlying system teljesen mas, egy generacioval modernebb, konkretan az amerikaiak elestek a Saab fejlesztesi metodologiajatol, ez a modularis (kontenerizalt) platform olyan messze raver peldaul az elbaszottul agyonbonyolitott, szenne integralt F-35-re, hogy az ugyan mar most is latszik (lasd az F-35 teljes mgmt csodje), de igazan majd a kovetkezo 5-10 ev alatt fog kijonni, a folyamatos fejlesztesek alatt - kb CD/CI military jet fighter szintjen, ugy kepzeld el.



Tényleg ilyen kurva gazdag ez az ország, hogy egyesek szerint 1993 óta a HARMADIK 4. gen gépet kéne rendszeresíteni típusváltásként?
Ez kb. negatív világrekordot sejtetne.
Mit tetszik? Tenyleg olyan kurva gazdag ez az orszag szerinted, hogy a vilag legdurvabb csodjet a fighter projectek kozul kellene valasztani? Raadasul abbol 2-3 szazadot, hogy ne legyen tovabbra is operettlegieronk... mennyi is lenne az?

Nincs kétszeres égésvégi sebessége egy sima AIM-120C-7-nek földről indítva. Legfeljebb az ER-nak van nagyobb sebessége, amit később és magasabban ér el, ezért repül messzabbra kvázi ball. pályán.
Maga a raketanak a hivatalos vege mach 4 vs 1-1.7 a Kub regi cuccainak.

Mi a f*sznak akarsz 50+ éves cuccból még beszerezni...?
Gyerekek, szakadjunk már el az ősrégi cuccoktól, aminek semmiféle terméktámogatása nincs a jövőre nézve és eleve korlátozott képessége van.
Harci szekeret és pallost ne szerezzünk be múzeumuból...?

Az elköv 20-30 év haderejét építi a Z2026. Azt nem ÖTVEN ÉVES vackokra alapozva kell tenni.
Ezzel teljes szivembol egyetertek.
 
K

kamm

Guest
Értem, a gondolatmenetedet, hogy kérjük a beszámítást. De ezeket mi is azért cserélnénk, mert nem megfelelőek egy vadászgépbe. Ha modernizációról tárgyalsz egy kivitelezővel, már egy nem túl egyszerű alkudozás. Ha azt kéred, hogy tartsa meg a régi cuccot és adja el valakinek, miközben te az új cucc árát és a munkaköltségeket nem fizetnéd ki teljes árban, csak 50-75%-ban, akkor az alapár fog felfelé menni, mert plusz kockázat, hogy talál-e vevőt a bontottra, plusz munka, hogy ennek az értékesítéséről tárgyaljon.
Ha értékesíteni akarod, akkor egyszerűbb rögtön megmondani, hogy mibe tegye bele. És akár a kiszerelés számláját 0-ra le tudod alkudni, mert azt neki úgy is el kell végeznie az új berakása előtt; de nem fog érte semmit kérni, mert hajt a következő megbízásra, hogy az én példámnál maradva mondjuk a drónok eladása biztos legyen és a nem bontott anyagú UAV-ot is tőle vásárold meg.
Érted az én logikámat?

Lenne mondjuk egy tucat olyan nagy méretű pilótanélküli, ami a C/D-k régi szenzoraival repül. Ezeket küldenénk be elsőként felderíteni. Ezek még mindig egy vadászgép célfelderítési képességeivel rendelkeznek, le kell lőnie a légvédelemnek, de neked kvázi ingyen volt a szenzor, csak a sárkányt fizetted ki újonnan. Nem azokat kockáztatod első körben, amiknek az érzékelőit is ki kellett fizetni, mert újak.
Csak egy példa volt, mert igazából szerintem kiképző repülőbe is tökéletes arra, hogy gyakorolják azt, hogyan fogja be a célt. Ez már tényleg nem az én dolgom, hogy mibe akarjuk átpakoltatni. A lényeg, hogy azok beszerzése sokkal olcsóbb lesz, mint amennyiért beszámítanák. (És én abból indulok ki, hogy egy UAV-nak nem kell elérnie egy vadászrepülő képességeit, hogy még kiválónak minősüljön a feladatra.)
Felejtsetek mar el ezt a marhasagot. Ez nem a zaci, nincs ilyen es mivel nem is off-the-shelf cucc, nincs masodlagos piaca sem, plane gari nelkul.
 
M

molnibalage

Guest
Na, az aztan tenyleg a legostobabb, legnagyobb baromsag lenne, amit csak csinalhatnanak.
Jah, persze, venni egy stealth platformot integrálva mindennel, az baromság...
Anyám..
Egyreszt nem tudja, mert eleve nincs is olyan EW hozza, ami aaz E benne van, max kontenerben,
Ez valid lehet.
ami meg tovabb csokkenti a pylonok szamat.
Ez is, ha konténeres.
Masreszt 50% erosebb motor
Szerintem nézzél már utána legalább wiki szinten.
A 20% mióta 50%?
Az F414 kb. 20%-kal sem erősebb és a gép és légellenállás növekedése miatt a gép teljesítmény a C-ét nem éri el.
Ahhoz az F414EPE kéne...

Senki nem beszelt kidobasukrol, de ettol meg egy regebbi rendszer maradna.
30-40 gépes légiherő két típussal. Na, az igen...
Nem mintha telne erre a hülyeségre.
Hirtelen gazdagabbak lettünk a Hollandoknál is...?
Az AESA radar sem lesz soha olyan szintu, mint az uj Leonardo Raven az E-ben.
Igen, kisebb pl. az antenna.
Ez nem lego, nem tudsz mindent kicserelni. :)
Tényleg? Nahát...

Mit tetszik? Tenyleg olyan kurva gazdag ez az orszag szerinted, hogy a vilag legdurvabb csodjet a fighter projectek kozul kellene valasztani?
Svájc meg biztos hülye.
Maga a raketanak a hivatalos vege mach 4 vs 1-1.7 a Kub regi cuccainak.
A Kub égésvégi sebessége 700 m/s körül van, ami még 10 km magasan is bőven M2.0 felett van.
Az AIM-120-at M0.9-es platformról 10 km magasan sem éri el nagyon az M4-et.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
csak itt a kiszerelt eszköz nem hibás csak modernebbre cserélendő és az ára lehet az új eszköz 25%-50% a (mivel használt). ha ingyen benyulja a modernizációt végző. akkor érdemesebb lenne itthon kiszerelni mind azt a pénzt gratisba odaadni random a semmiért (sőt a kiszerelést még gondolom ki is számláznák...) tehát a modernizációt végző cég ez esetben többszörösen jól járna... (a mi esetünkbe pont nemjátszik egyébként a lizing miatt) vagy épp játszhat ha az eddig lizingköltségek átírásra kerülnének.
Alapvetően értem, hogy mit akarsz ezzel, de ez számunkra értelmetlen ügy. Mondom miért:
- nekünk nincs értelme megtartani, mivel az összes gépünk upgrade-elve lesz. Tehát a hardveres környezet ÉS a szoftveres is modernre lesz cserélve.
(PC-s világból a példa: egy AGP-s kártyát tök felesleges megtartani, ha alaplapot cserélsz)
  • akinek van értelme, az talán a svéd légierő, mert náluk vannak vegyesen gépek. Elvileg ők is frissíteni fogják a gépeiket C/D+-ra, de szerintem nem mindegyiket. Szóval a letárolt még egybe lévő gépeik, háborús körülmények között alkalmazhatják ezeket radar berendezéseket.
  • esetleg a SAAB is átveheti, tartalék alkatrésznek mondjuk a dél-afrikai gépekhez, vagy esetleg az upgrade-et nem kérőknek.

A lényeg, hogy csak azért megtartani, mert a raktár sarkában eláll, értelmetlen.
Amennyiben összekötjük az upgrade-et a maradványérték kifizetésével, akkor valószínűleg kapunk egy ajánlatot, amit úgy kell majd elfogadni, hogy bele legyen számítva a kiszerelt berendezések végösszegcsökkentő hatása.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Jah, persze, venni egy stealth platformot integrálva mindennel, az baromság...
Anyám..
Anyadat nem emlitettem, de valoban, teljes baromsag, amint az a vilag leggazdagabb orszagaban is kiderult. :)

Ez valid lehet.

Ez is, ha konténeres.

Szerintem nézzél már utána legalább wiki szinten.
A 20% mióta 50%?
Az F414 kb. 20%-kal sem erősebb és a gép és légellenállás növekedése miatt a gép teljesítmény a C-ét nem éri el.
Ahhoz az F414EPE kéne...
Nem az engine, hanem mindennel egyutt olvastam anno valahol egy elemzest, ahol ennyire tettek az elonyet a regihez kepest.

30-40 gépes légiherő két típussal. Na, az igen...
Dehogy ket tipus.
Egy tipus ket verzioja, igen.
Tokeletesen ugyanaz az infra - tudod, amibol az F-35-hoz kellene egy cirka milliard dollaros infra kapasbol! -, ugyanaz a trening, ugyanazok a support processek, teljesen ugyanaz a fegyverzet, szerszamok, minden.

Nem mintha telne erre a hülyeségre.
Hirtelen gazdagabbak lettünk a Hollandoknál is...?
Que paso?
Pont ezt magyarazzuk neked itt ket eve, hogy nem mutatoba kell elbaszott dragan a vilag legproblemasabb, legelbaszottabb tervezesu, legdragabban reptetheto, gyakorlatilag berelt showroom gepebol egy tucat, hanem mindennel felszerelt 4.5+ gen gepebol 3-4 utokepes szazad, plane addig, amig 40+ eves roman F-16 lehet a legmodernebb ellenfele, amiket lemos a Gripen E az egrol.

Igen, kisebb pl. az antenna.
Is.

Tényleg? Nahát...


Svájc meg biztos hülye.
Ez ugyanaz a Svajc, aki megette, hogy a szimulator ugyanaz, mint a valodi gep hasznalata es elhitte, hogy 10 ev ktg elore kiszamitva eleg lesz neki? :D

Mondjuk ok konnyen lehetnek hulyek, egyreszt 10x gazdagabbak, masreszt a kutya nem fenyegeti oket sehonnan az Alpok kozepen Nyugat-Europaban...

...nalunk ebbol semmi nem igaz, hulyek meg plane nem vagyunk.

A Kub égésvégi sebessége 700 m/s körül van, ami még 10 km magasan is bőven M2.0 felett van.
Az AIM-120-at M0.9-es platformról 10 km magasan sem éri el nagyon az M4-et.
A Kub raketajanak a hivatalos adat sem allit mach 2-ot, ha jol emlekszem, marpedig az oroszok ritkan becsulik alul a dolgaikat... :)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A Kub raketajanak a hivatalos adat sem allit mach 2-ot, ha jol emlekszem, marpedig az oroszok ritkan becsulik alul a dolgaikat... :)

2021-08-27-15-19-49-Window.jpg

:rolleyes:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Felejtsetek mar el ezt a marhasagot. Ez nem a zaci, nincs ilyen es mivel nem is off-the-shelf cucc, nincs masodlagos piaca sem, plane gari nelkul.

És én nem is akarom használt piacon értékesíteni. Csupán saját cuccba belepakoltatni. Megmondani a cseheknek például, hogy nem kérünk az új kiképző sugárhajtásúakhoz radart, hanem a C/D-kből a régit szereljék bele. AV-nek úgy kell a megrendelés, mint egy falat kenyér, meg fogja csinálni, hiszen így az új kiképző gépből is ad el párat -és a cseh nem gyárt hozzá szerintem saját radart, neki mindegy, ha meg kell vennie vagy viszed a Gripenekkel a felújításkor- és neki kell a C/D upgrade is, mert abból fog megélni a közeljövőben, hogy a mi és a cseh repülőgépigényeinket kielégíti.
Te kardoskodtál, hogy a jelenlegi radar csak 2/3 távolságát tudja az AESA-nak. Szerinted egy kiképző gépnél nem mindegy, hogy 2/3 hatókör vagy nagyobb? Ami 10-20 évvel ezelőtt jó volt első vonalas vadászgépbe, az mehet bele az "Albatroszokba". Oda nem kell feltétlenül mindenből a legújabb verzió.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
És én nem is akarom használt piacon értékesíteni. Csupán saját cuccba belepakoltatni. Megmondani a cseheknek például, hogy nem kérünk az új kiképző sugárhajtásúakhoz radart, hanem a C/D-kből a régit szereljék bele. AV-nek úgy kell a megrendelés, mint egy falat kenyér, meg fogja csinálni, hiszen így az új kiképző gépből is ad el párat -és a cseh nem gyárt hozzá szerintem saját radart, neki mindegy, ha meg kell vennie vagy viszed a Gripenekkel a felújításkor- és neki kell a C/D upgrade is, mert abból fog megélni a közeljövőben, hogy a mi és a cseh repülőgépigényeinket kielégíti.
Te kardoskodtál, hogy a jelenlegi radar csak 2/3 távolságát tudja az AESA-nak. Szerinted egy kiképző gépnél nem mindegy, hogy 2/3 hatókör vagy nagyobb? Ami 10-20 évvel ezelőtt jó volt első vonalas vadászgépbe, az mehet bele az "Albatroszokba". Oda nem kell feltétlenül mindenből a legújabb verzió.
Hja Kispolákba Zil motort! Úgy megy az... o_O :D
 
M

molnibalage

Guest
És én nem is akarom használt piacon értékesíteni. Csupán saját cuccba belepakoltatni. Megmondani a cseheknek például, hogy nem kérünk az új kiképző sugárhajtásúakhoz radart, hanem a C/D-kből a régit szereljék bele.
A súlypont és egyéb tényezők meg smfau?

A Kub raketajanak a hivatalos adat sem allit mach 2-ot, ha jol emlekszem, marpedig az oroszok ritkan becsulik alul a dolgaikat... :)
Csak a szokásos.
Van kamm, meg van a valóság...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 063
113
És én nem is akarom használt piacon értékesíteni. Csupán saját cuccba belepakoltatni. Megmondani a cseheknek például, hogy nem kérünk az új kiképző sugárhajtásúakhoz radart, hanem a C/D-kből a régit szereljék bele. AV-nek úgy kell a megrendelés, mint egy falat kenyér, meg fogja csinálni, hiszen így az új kiképző gépből is ad el párat -és a cseh nem gyárt hozzá szerintem saját radart, neki mindegy, ha meg kell vennie vagy viszed a Gripenekkel a felújításkor- és neki kell a C/D upgrade is, mert abból fog megélni a közeljövőben, hogy a mi és a cseh repülőgépigényeinket kielégíti.
Te kardoskodtál, hogy a jelenlegi radar csak 2/3 távolságát tudja az AESA-nak. Szerinted egy kiképző gépnél nem mindegy, hogy 2/3 hatókör vagy nagyobb? Ami 10-20 évvel ezelőtt jó volt első vonalas vadászgépbe, az mehet bele az "Albatroszokba". Oda nem kell feltétlenül mindenből a legújabb verzió.

Nincs is radar az Albatroszokban, szóval nem kell kérni, hogy ne rakjanak bele :D Az Alcába van Grifo radar, de az is sokkal kisebb méret, mint a Gripené