Karácsony elmúlt.Már csak egy ár és szállítási határidő kellene, "Karácsonyi-meglepinek".
Valaki?
.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Karácsony elmúlt.Már csak egy ár és szállítási határidő kellene, "Karácsonyi-meglepinek".
Valaki?
.
Màr csak 358 nap a következôig.Karácsony elmúlt.
Ez a lényeg, hogy van üzemeltetési tapasztalat intenzív háborús körülmények között. Ezek a tapasztalatok pedig azt sugallják, hogy a tüzérségi eszközök eddig alkalmazott karbantartási gyakorlata az ilyen bonyolult eszközök esetén nem működik. A Pzh annyira bonyolult szerkezet, hogy az intenzív igénybevétel (ami a rendeltetése lenne) esetén fokozottan hajlamos a meghibásodásokra, azaz nagyobb arányban kell kivonni a harcból, ha a megfelelő állapotban akarom tartani.Ugye a PZH korábbi verziójára immáron van harci bevetésekből származó tapasztalatanyag, ami bár nem a miénk, de a felhasználási elveinkre vélhetően hatása lesz, abba ez kommunikáció útján beépül. Ez mindenképpen egy előny egy ismeretlen rendszerrel szemben.
Békeidőben meglesz, mert van idő megvárni, míg elvégzik a karbantartást. Ellenben soha nem lesz akkora támogatásunk, mint az Ukrán hadseregnek.ugyanakkor nekünk alapból meglesz az az előnyünk, amíg fenntartható, ami az ukránok esetében hiányzott.
Gondolj bele, hogy háborúban ez a szervízbázis látja el a Pzh-k, Leo-k és Lynx-ek karbantartását, javítását. Mennyi időre eshet ki egy eszköz a harcból (főleg, hogy nincs ami helyettesítse)?Lesz szervízbázisunk, hiszen pont arról volt szó, hogy a harckocsikat is a Lynx gyárban tudjuk majd karbantartani nagyszervíz szinten és bár lehet, hogy csak én gondolom túl, de ha a Leopardok ellesznek ott, akkor a PZH-k is esélyesen.
Gondolom, mint a német Pumák esetében. Bár, ha bele gondolok, már a legendás Tigris és Párduc harckocsiknak is jó, ha a harmada volt egyszerre üzemképes állapotban. Bármilyen profi szervizháttér esetén sem lenne jobb ez az arány.Emellett azt gondolom, hogy lesz megfelelő ellátó és szervízegység is mögöttük, ha már a járműpark ehhez a csomag része.
Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a a Pzh a nehéz dd tarackja és nem másé. Gondolj bele az alkalmazásából eredő nehézségekbe, mint pl. a mozgatás. Hazánk tele van kisebb folyókkal, 4-5 m-nél szélesebb csatornákkal, árkokkal stb., melyeket saját erővel nem bír leküzdeni, nem rendelkeznek nagy teherbírású hidakkal. Tehát igénylik a hídvető és műszaki-mentő szd. gépeit. Pont úgy, mint a Leo és Lynx. (Szerintem nem lesz elég Leguan és Wisent, főleg, ha szétszórják a Lynx-eket az országban)Emellett ami még mellettük szól, az maga a puszta tény, hogy már van nekünk és ezek elég jó ütemben futottak is be eddig, tehát hamarosan a teljes állomány a rendelkezésre fog állni, szimulátorokkal és mindennel is. Így meglesz maga a saját képzési és üzemeltetési tapasztalat és ez megintcsak nem elhanyagolható történet.
A baj csak az, hogy az ukránok karbantartás nélkül használják a PzH-kat. Nincs tábori javító kapacitásuk.Ez a lényeg, hogy van üzemeltetési tapasztalat intenzív háborús körülmények között. Ezek a tapasztalatok pedig azt sugallják, hogy a tüzérségi eszközök eddig alkalmazott karbantartási gyakorlata az ilyen bonyolult eszközök esetén nem működik. A Pzh annyira bonyolult szerkezet, hogy az intenzív igénybevétel (ami a rendeltetése lenne) esetén fokozottan hajlamos a meghibásodásokra, azaz nagyobb arányban kell kivonni a harcból, ha a megfelelő állapotban akarom tartani.
Békeidőben meglesz, mert van idő megvárni, míg elvégzik a karbantartást. Ellenben soha nem lesz akkora támogatásunk, mint az Ukrán hadseregnek.
Gondolj bele, hogy háborúban ez a szervízbázis látja el a Pzh-k, Leo-k és Lynx-ek karbantartását, javítását. Mennyi időre eshet ki egy eszköz a harcból (főleg, hogy nincs ami helyettesítse)?
Aránytalanul sok erőforrást von el a javíttatása, üzemeltetése a többi eszköztől. Lassan olyan hátteret igényel, mint egy repülőgép, de nincs akkora csapásmérő ereje. Csak egy sima olajcsere elmaradása esetén is repkednek a milliók. A gyártói garancia teljesítése háborús viszonyok között szinte lehetetlen. Még az üzemeltető katonák sem egyszerű képzést kapnak, hanem vizsgákhoz kötik a feladatok elvégzését. Ki tudja ezt háborúban garantálni? Teljesen átvették a civil szféra minőségbiztosítási elveit, ami - mint látjuk- teljesen használhatatlan valós helyzetben.
Gondolom, mint a német Pumák esetében. Bár, ha bele gondolok, már a legendás Tigris és Párduc harckocsiknak is jó, ha a harmada volt egyszerre üzemképes állapotban. Bármilyen profi szervizháttér esetén sem lenne jobb ez az arány.
Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a a Pzh a nehéz dd tarackja és nem másé. Gondolj bele az alkalmazásából eredő nehézségekbe, mint pl. a mozgatás. Hazánk tele van kisebb folyókkal, 4-5 m-nél szélesebb csatornákkal, árkokkal stb., melyeket saját erővel nem bír leküzdeni, nem rendelkeznek nagy teherbírású hidakkal. Tehát igénylik a hídvető és műszaki-mentő szd. gépeit. Pont úgy, mint a Leo és Lynx. (Szerintem nem lesz elég Leguan és Wisent, főleg, ha szétszórják a Lynx-eket az országban)
Nem azt mondom egy pillanatig sem, hogy szar a Pzh, csak aránytalanul sok erőforrást von el az üzemeltetése és a továbbiak beszerzése ezt irreálisan megdobná a gazdasági lehetőségeinkhez képest. Nem lenne lehetőség megfelelő csőszámú tüzérség kialakítására.
Ez a lényeg, hogy van üzemeltetési tapasztalat intenzív háborús körülmények között. Ezek a tapasztalatok pedig azt sugallják, hogy a tüzérségi eszközök eddig alkalmazott karbantartási gyakorlata az ilyen bonyolult eszközök esetén nem működik. A Pzh annyira bonyolult szerkezet, hogy az intenzív igénybevétel (ami a rendeltetése lenne) esetén fokozottan hajlamos a meghibásodásokra, azaz nagyobb arányban kell kivonni a harcból, ha a megfelelő állapotban akarom tartani.
Békeidőben meglesz, mert van idő megvárni, míg elvégzik a karbantartást. Ellenben soha nem lesz akkora támogatásunk, mint az Ukrán hadseregnek.
A fenti háromra egyben reagálva. A civil karbantartás, minőségbiztosítás, egyáltalán a profitorientált megközelítés legalábbis a honvédség szintjére érve ki kellene hogy essen a keretből. Tolhajta az RM, az állam egymás között, ugye amíg a pénzért alkatrészt beszereznek és közben nagyon jókat alkudoznak ezek a fura emberek akik ezt szeretik csinálni. De abban a pillanatban, ahogy ez honvédelmi képesség rovására menne, bár biztosan idealizmus a részemről, de azonnal el kellene kezdődnie a járművek legénységétől a parancsnoki szintek legfelsőbb részéig a honvédség kezébe kerülő karbantartásért az ellenállásnak.Gondolj bele, hogy háborúban ez a szervízbázis látja el a Pzh-k, Leo-k és Lynx-ek karbantartását, javítását. Mennyi időre eshet ki egy eszköz a harcból (főleg, hogy nincs ami helyettesítse)?
Aránytalanul sok erőforrást von el a javíttatása, üzemeltetése a többi eszköztől. Lassan olyan hátteret igényel, mint egy repülőgép, de nincs akkora csapásmérő ereje. Csak egy sima olajcsere elmaradása esetén is repkednek a milliók. A gyártói garancia teljesítése háborús viszonyok között szinte lehetetlen. Még az üzemeltető katonák sem egyszerű képzést kapnak, hanem vizsgákhoz kötik a feladatok elvégzését. Ki tudja ezt háborúban garantálni? Teljesen átvették a civil szféra minőségbiztosítási elveit, ami - mint látjuk- teljesen használhatatlan valós helyzetben.
Nem véletlenül képveselem mindig is, hogy kell egyfajta B haderő, a csak a modern csúcstechnológia önmagában elfogy legkésőbb amikor a hozzáértő kevesek annyira kimerültek, hogy alkalmatlanok a további szolgálatra jó ideig.Gondolom, mint a német Pumák esetében. Bár, ha bele gondolok, már a legendás Tigris és Párduc harckocsiknak is jó, ha a harmada volt egyszerre üzemképes állapotban. Bármilyen profi szervizháttér esetén sem lenne jobb ez az arány.
Mivel gondolnék még nehézdandárra, legalábbis remélem, hogy nem ez az egy lesz, ezért pártolnám az azonos technkai hátteret ez esetben, bár egyéb tüzéreszközt is be tudok helyettesíteni, amiképpen harckocsiból is képes lennék sokféle kompromisszumra annak az ismeretében hogy már úgyis lesz egy high-tech.Ez még nem változtat azon a tényen, hogy a a Pzh a nehéz dd tarackja és nem másé. Gondolj bele az alkalmazásából eredő nehézségekbe, mint pl. a mozgatás. Hazánk tele van kisebb folyókkal, 4-5 m-nél szélesebb csatornákkal, árkokkal stb., melyeket saját erővel nem bír leküzdeni, nem rendelkeznek nagy teherbírású hidakkal. Tehát igénylik a hídvető és műszaki-mentő szd. gépeit. Pont úgy, mint a Leo és Lynx. (Szerintem nem lesz elég Leguan és Wisent, főleg, ha szétszórják a Lynx-eket az országban)
Nem azt mondom egy pillanatig sem, hogy szar a Pzh, csak aránytalanul sok erőforrást von el az üzemeltetése és a továbbiak beszerzése ezt irreálisan megdobná a gazdasági lehetőségeinkhez képest. Nem lenne lehetőség megfelelő csőszámú tüzérség kialakítására.
löveg a bozótban - más gondolatot egyelőre nem indít nálam. Szóval mit is szeretnél mondani?Megint beteszem ezt a képet,hátha az új évben meginditja a gondolatokat (valódi háborúban készült).Ha jol elgondolkodunk rajta,még az üteg szervezetére vonatkozó gondolat is lehet....
Hogy fel kell àllítani a 45. dr. Ritoók Zsigmond Bozótröppentyûs innovàlt batalliont a Honvéd felszabadult àllomànyàból. Hogy @krisss és @Terminator jól indítsa az évet.löveg a bozótban - más gondolatot egyelőre nem indít nálam. Szóval mit is szeretnél mondani?
Ird le a tervezett üteg/osztály hadrendet.És gondolkozzlöveg a bozótban - más gondolatot egyelőre nem indít nálam. Szóval mit is szeretnél mondani?
Ennek mi köze egy lövegnek a bozótban?!?Ird le a tervezett üteg/osztály hadrendet.És gondolkozz
Ez egy álcázott TAS.Muzulmán létedre berugtál?Vagy a vizipipa ártott meg?A képen ellenséges légifölény körülményei között harcoló önjáró löveg van.Mi esetünkben a dronok megnövekedett légi felderitő tevékenysége várhatóEnnek mi köze egy lövegnek a bozótban?!?
Na mindegy, az év első napján nekem még korán van ilyen rejtvényekhez!
Csak hosszan buliztam a testőreimmel...Ez egy álcázott TAS.Muzulmán létedre berugtál?Vagy a vizipipa ártott meg?
Még a D20-asokat is aktívan álcázta a Honvédség - nincs ebben semmi új.A képen ellenséges légifölény körülményei között harcoló önjáró löveg van.Mi esetünkben a dronok megnövekedett légi felderitő tevékenysége várható
Remélem NEMO kerül a Lynxekre!
Jó kis cucc ez a Nemo! Csak rohadt drága!Remélem NEMO kerül a Lynxekre!
Bármilyen más rendszer gagyi lenne...közvetlen irányzással lövés óriási!
Lényegében egy low-pressure 120 mm-es löveg, tarack.
Én még nem láttam az árára vonatkozó hírt, de nem hiszem hogy drágább mint a Lynx IFV szabvány tornya gépágyúval rakétaindítóval optikákakkal, stb.Jó kis cucc ez a Nemo! Csak rohadt drága!
Anno talán @krisss írta, hogy marha drága, de majd ő kijavít! Én örülnék neki ha ez jönne Lynx-re meg kerekesre is majd, ha lesz!Én még nem láttam rá árat, de nem hiszem hogy drágább mint a Lynx IFV szabvány tornya gépágyúval rakétaindítóval optikákakkal, stb.
Nyilván egy sima kézzel töltő aknavető ehhez képes ingyen van, csak hát nyitott tetővel nem sokáig maradnának életben a "gránát dobáló drónok korában" meg közvetlen irányzás sincs.
Egyébként sem kellene sok: 18-24 darab
Howtar.Remélem NEMO kerül a Lynxekre!
Bármilyen más rendszer gagyi lenne...közvetlen irányzással lövés óriási!
Lényegében egy low-pressure 120 mm-es löveg, tarack.
Azt ugye tudod, hogy a küzdőtér csak a lövések idejére van kinyitva a nyitható tetejű aknavetős megoldás esetén.Én még nem láttam az árára vonatkozó hírt, de nem hiszem hogy drágább mint a Lynx IFV szabvány tornya gépágyúval rakétaindítóval optikákakkal, stb.
Nyilván egy sima kézzel töltős aknavető ehhez képes ingyen van, csak hát nyitott tetővel nem sokáig maradnának életben a "gránát dobáló drónok korában" meg közvetlen irányzás sincs.
Egyébként sem kellene sok: 18-24 darab
Igen, lásd tavalyi Ragnarokos Gidrán is ilyen.Azt ugye tudod, hogy a küzdőtér csak a lövések idejére van kinyitva a nyitható tetejű aknavetős megoldás esetén.
Én meg az AMOSt szeretném,ami egyenesen qrvadraga....de eszement tuzereje van.Jó kis cucc ez a Nemo! Csak rohadt drága!
Jóval több kell.Én még nem láttam az árára vonatkozó hírt, de nem hiszem hogy drágább mint a Lynx IFV szabvány tornya gépágyúval rakétaindítóval optikákakkal, stb.
Nyilván egy sima kézzel töltős aknavető ehhez képes ingyen van, csak hát nyitott tetővel nem sokáig maradnának életben a "gránát dobáló drónok korában" meg közvetlen irányzás sincs.
Egyébként sem kellene sok: 18-24 darab