Nem lehetséges, hogy azért lettek gumikerekesek, mert ott nagyok a távolságok, kevés a vasút, és közúton a kerekesek gyorsabbak és jobban bírják a hosszú utakat?
De,pontosan.Éppen csak nem voltak se közutak,se vasutak a hadműveleti zónákban.Vadcsapások,vádik,dűlőutak-vagy csak simán toronyiránt a bozoton át.
Leggyakrabban az utóbbi.Érdekesség,hogy a Ratelnek páncéldobozba kellett elhelyezni a fényszóróit.Nem azért,hogy le ne lőjék,hanem,hogy a bozótban ne szakadjon le.
De a mi szempontunkból az a lényeges,hogy egy jol megszerkesztett kerekes jármű alig valamivel rosszabb terepjáró,mint egy láncos.Sőt,némely helyzetben még jobb is lehet,a változtatható keréknyomás miatt.(dzsipók is gumikerekes traktorral vontatták el a sárba ragadt T80ast.....).Francia,búr,de orosz tapasztalatok is mutatják,hogy igenis lehet kerekes járművekkel kisérni a tankokat.Ugyanakkor jobb hadműveleti mozgékonyságot biztositanak,kisebb logisztikát igényelnek,és jobban tűrik a sérüléseket.
Az előnyei sokszor fontosabbak,mint a kétségtelenül meglévő,de a közhiedelemnél kisebb hátrányai.