Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ilyenek a magyarosh megoldások.
Erre emlékszik még valaki, a kisstílűség egy másik csimborasszójára, a tologatott motorokra?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Akinek nem lenne meg ez a szakasz: 2x2 sáv, középen betonelemekkel elválasztva, valódi leállósáv nélkül... kvázi gyorsforgalmi út (értsd: csak a leglassabbak mennek óra szerint 90km/h-val). És itt bírnak ezek a feszülőnackós arcok bringázni.

Aztán ezek a sportemberek utána továbbjönnek Észak felé, keresztül Szentendrén, ki tudja meddig... vidám dolog őket kerülgetni, annyi szent.
A komolyabb arcok a Pilisbe mennek fel. Elég fasza amikor a szerpentinen egy kanyarból kibukkansz 60-al, és ott virít a popója ahogy 5-tel küzdi magát felfelé... Jó időben hétvégén nem is lehet haladni tőlük.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Mit irigyeljek a másikon?
Hogy milyen szépen festett kerékpársáv van ott nekik .
Az mondjuk nem semmi, hogy mennyire szét van tagolva, ha épp egy forgalmasabb nap van a be- és kikanyarodó autókkal, a parkoló autókhoz zebrán masírozó családokkal, akkor egy rémálom ott közlekedni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
<folyamatosan probléma Pesten, hogy nincs elég híd a forgalom számára
<zárjuk le a felújított Lánchidat az autósok elől
Ez hülye baszdmeg

Saját példámból kiindulva Veszprémből halál nyugodtan a Budaörsi-Alkotás-Mészáros utca-Alagút-Lánchíd kombón keresztül haza tudnék jönni konkrétan a ház elé Pestre, de neeem, zárjuk le a Lánchidat majd annak a forgalmát tereljük rá a rakpartokon keresztül a többi hídra. És hiába mondogatja, hogy a hidakon nem érződik nagyobb változás, a probléma nem azokon, hanem az alapból túlterhelt rakpatokon jelentkezik. Mert pl én sem szmöttyögnék a pesti alsón, ha nem kerülővel kéne az Erzsébet (plusz ott a Hegyalja is) vagy Petőfi hidaknak hazamenjek. A Szabadság hidat már fel is adtam, köszönhetően a kiskörutas metrópótló permanens dugójának, Margit híd meg a biciklisávok miatt önkéntelen parkolóként funkcionáló Nagykörút miatt kaputt. De nem baj, tavasztól-őszig hétvégente toljunk mellé egy rakpartlezárást is aztán csodálkozzunk, hogy még vasárnapi forgalom mellett is az Astoriától a Szabadság híd budai oldaláig áll a sor.
Nem tudom, mi is ennek a világnak a célja? Mindenki üljön otthon és Facebook-ozzon meg rendelgessen interneten meg építsen házat home office-ban?
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
A komolyabb arcok a Pilisbe mennek fel. Elég fasza amikor a szerpentinen egy kanyarból kibukkansz 60-al, és ott virít a popója ahogy 5-tel küzdi magát felfelé... Jó időben hétvégén nem is lehet haladni tőlük.
Én még szoktam álmodni olyanról, hogy egyszer megélem, hogy az útszéli kőzúzalék helyett aszfaltot terítenek ami enyhén az árok felé lejt és azon tekerhetnek biztonságosabban a cangások, addig míg esetleg egy dedikált kerékpárutat nem kapnak mellette és egyben az autósoknak vészhelyzet esetén volna biztonságosabb lehúzódási lehetőség ...stb. + nem kellene annyi füvet nyírnia a "KPM"-nek.
Nem tudom megszületett emár az közútkezelő mérnők aki egyszer majd kitör ebből a szó szerint begyöpösödött rendszerből és meglépi ezt.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom, mi is ennek a világnak a célja? Mindenki üljön otthon és Facebook-ozzon meg rendelgessen interneten meg építsen házat home office-ban?
Forgalomcsillapítás.

  • A felújítás előtt a Lánáchídon levő buszok állnak a dugóban, mert 15 kocsi 20 emberrel feltart 200-at. Szerinted ez arányos?
  • Bringával csak az olyan elvetemültek mernek rámenni, mint én. A járdán tekerni szabálytalan és lehetetlen a turiták miatt, az autóforgalom miatt az út is járhatatlan. Hivatalosan nincs bringaút az Erzsébet hídon sem, ezért szabálytalanul tekerni kell a járdán. Vagy te mennél az autóforgalomban az Erzsébeten.?
Na, akkor esetleg kaphat prioritást azt, hogy a busz és a bringának legyen gyors és legális felülete...? Ha engem kérdezel, akkor kapjon.
Jelenleg EGYETLEN SZÁJBAVERT hídon sincs bringaút a Rákóczi és Margit között.
 
M

molnibalage

Guest
<folyamatosan probléma Pesten, hogy nincs elég híd a forgalom számára
<zárjuk le a felújított Lánchidat az autósok elől
Ez hülye baszdmeg

Saját példámból kiindulva Veszprémből halál nyugodtan a Budaörsi-Alkotás-Mészáros utca-Alagút-Lánchíd kombón keresztül haza tudnék jönni konkrétan a ház elé Pestre, de neeem, zárjuk le a Lánchidat majd annak a forgalmát tereljük rá a rakpartokon keresztül a többi hídra. És hiába mondogatja, hogy a hidakon nem érződik nagyobb változás, a probléma nem azokon, hanem az alapból túlterhelt rakpatokon jelentkezik. Mert pl én sem szmöttyögnék a pesti alsón, ha nem kerülővel kéne az Erzsébet (plusz ott a Hegyalja is) vagy Petőfi hidaknak hazamenjek. A Szabadság hidat már fel is adtam, köszönhetően a kiskörutas metrópótló permanens dugójának, Margit híd meg a biciklisávok miatt önkéntelen parkolóként funkcionáló Nagykörút miatt kaputt. De nem baj, tavasztól-őszig hétvégente toljunk mellé egy rakpartlezárást is aztán csodálkozzunk, hogy még vasárnapi forgalom mellett is az Astoriától a Szabadság híd budai oldaláig áll a sor.
Nem érzed azt, hogy Veszprém Bp távon kinem mi a jó az kinemszarjale a VÁROS LAKÓIVAL és érdekeivel szemben?
 
  • Vicces
Reactions: cirqle

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Nem érzed azt, hogy Veszprém Bp távon kinem mi a jó az kinemszarjale a VÁROS LAKÓIVAL és érdekeivel szemben?
Miután mind Veszprémben, mind a V. kerületben be vagyok jelentve ottani lakosként, így azért asszem nekem is van beleszólásom, mint ott lakó. Főleg, hogy több időt töltök Pesten, mint Veszprémben, a fogyasztásom is oda megy meg minden szépség ami kell állam bácsinak/önkormányzatnak stb. Nem csak feljárkálok oda, hanem konkrétan életvitelszerűen élek ott és Veszprémbe megyek haza néha hétvégenként. És pontosan tudom meg látom, mekkora ámokfutást tolt le eddig drága Gerike csak azért, mert szabályos autófóbiája van. A forgalom nem attól fog csillapodni ha sávokat meg parkolóhelyeket vesznek el az autók elől, hanem akkor, ha mondjuk csökken az agglomerációs forgalom. Annál meg olyasmi kéne, amit @Veér Ispán is szokott volt mondogatni, avagy lehet nem a Váci úti irodafolyosóra kéne mindent telepíteni, hanem a külső kerületekbe is. Plusz abban teljesen egyetértek amúgy veled, hogy az agglomerációs robbanás az rendesen betett a városnak. De ennek is számos oka van
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Amúgy ha már Veszprém, akkor egy friss élmény kb 2 órával ezelőttről:
Bűnfos takony esőben próbálnék hazacsattogni szépen a lényegében éjszakai forgalomban, amihez még hozzátársultak Érd magasságában a kellemes ködfoltok is. Felezővonal, burkolatjelzés, akármi ami segítene az úton azt el lehet felejteni (ilyenkor az önvezető amúgy mit csinál?), kb ösztönből vezetsz. Na ilyen helyzetben fogtam be kb 3 vagy 4 kamion meg egy utánfutós román Transit előzésébe nem 110-el csattogva hanem azért khmm jóval gyorsabban. De mivel az M7-ről van szó így 0,03 másodpercen belül már a szokásos szürke céges Skoda Octavia a semmiből (tükröt nézve vagy 60szor előzés előtt) ott termett a seggemben legfeljebb 1 méteres követési távolsággal. Nemcsak a sofőrt, a fogait is láttam kb.

Ilyenkor viszont mire gondol a drága költőnk? Csak az ő kedvéért nem fogok satufékezve behúzni 2 kamion közé (megint csak, nem 110-120-al előztem, hanem azért felette), viszont addig is a vizes út következtében kellemes vízpermettel önkéntelenül úgy teletolom a szélvédőjét, hogy a motorháztető végéig sem lát el. Plusz még ott van ami felverődik a kamionok oldaláról extra Spritzen. De ő az esetleges követési távolság növelése helyett (mint amit mondjuk normális ember csinálna) csakazértis hátulról akar megerőszakolni, majd miután kihúzódtam az előzést befejezve megpróbál elhúzni. Apró probléma, hogy 10 percen belül változatlan tempó mellett beértem miközben magamban röhögve megelőztem. Komolyan, mi a fasz van ilyenkor ezeknek a fejében?
 
M

molnibalage

Guest
Miután mind Veszprémben, mind a V. kerületben be vagyok jelentve ottani lakosként, így azért asszem nekem is van beleszólásom, mint ott lakó. Főleg, hogy több időt töltök Pesten, mint Veszprémben, a fogyasztásom is oda megy meg minden szépség ami kell állam bácsinak/önkormányzatnak stb. Nem csak feljárkálok oda, hanem konkrétan életvitelszerűen élek ott és Veszprémbe megyek haza néha hétvégenként. És pontosan tudom meg látom, mekkora ámokfutást tolt le eddig drága Gerike csak azért, mert szabályos autófóbiája van. A forgalom nem attól fog csillapodni ha sávokat meg parkolóhelyeket vesznek el az autók elől, hanem akkor, ha mondjuk csökken az agglomerációs forgalom. Annál meg olyasmi kéne, amit @Veér Ispán is szokott volt mondogatni, avagy lehet nem a Váci úti irodafolyosóra kéne mindent telepíteni, hanem a külső kerületekbe is. Plusz abban teljesen egyetértek amúgy veled, hogy az agglomerációs robbanás az rendesen betett a városnak. De ennek is számos oka van
A Váci úti irodafolyosó kiválóan megközelíthető metróval.
Az, hogy a város ilyen fostaliga és autópályák mennek át rajta, pontosan ennek a megközelítésnek az eredménye, amit annyira akarsz.
Nem lehet egy seggel három lovat megülni, de egyesek kitartóan hisznek ebben.
Harcos urbanizmus
Melyik részét nem érted annak, hogy nincs jogilag biztonságok keréképáros átkelésre mód a Dunán a Margit híd és a Ráckózi között?
Hm? De cserébe van hány autós sáv is? A buszokat is mindig fenntartják.

1+1 = 2, akkor a lánchídon mostantól csak BKV, taxi és bringás mehet.
Ennyi.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
A Váci úti irodafolyosó kiválóan megközelíthető metróval.
Nem tudom mennyit jársz arrafele, de miután én heti szinten többször is megfordulok, így abszolút megértem azt, aki az átszállásos metrópótló-metró kombó helyett inkább beugrik a kocsiba és úgy megy be dolgozni. Főleg, hogy általában mélygarázs is van az irodák mellé. Nem elég, hogy a soha véget nem érő metrófelújítás miatt kellemesen időigényes és macerás az átszállás az Árpád hídnál (vagy ha az ember úgy érkezik akkor a Kálvinnál, vagy legrosszabb esetben mindkét helyen), amilyen okádék heringparty szokott a pótlón lenni én sem szívesen szállok fel oda. Plusz a Metin 2-ből kiglitchelt ordító npc-k a busz végében. Van, hogy harmadik buszra férek csak fel és inkább leszállok 2 megállóval korábban mert már nem bírom pedig nem vagyok klausztrofóbiás. Hétköznaponként belvárosban és környékén ahol tehetem gyalog megyek, pótló helyett meg sokszor inkább a szintén kellemesen okádék, de legalább nem egymás hónalját szagoló 9-es buszra szállok fel ha úgy visz az utam. De a 4-6 sem sokkal jobb, láttam már azt teleszarva, lehányva, összehugyozva plusz a csövesek ha épp nem részegen alszanak rajta, akkor teleportként használják a kurva nagy szemetes szatyraikkal. Van úgy, hogy Móriczról inkább ¾ óra alatt hazagyaloglok pár telefont lebonyolítva, mert még mindig jobb az, mint a 6-os.

Arról nem is beszélve, hogy Árpád hídtól még dugóban és a feltúrt Pannónia-Honvéd utca kombóval is előbb érek haza kocsival, mint pótlóval.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom mennyit jársz arrafele, de miután én heti szinten többször is megfordulok, így abszolút megértem azt, aki az átszállásos metrópótló-metró kombó helyett inkább beugrik a kocsiba és úgy megy be dolgozni.
Ott dolgozom egy utcával beljebb. A metrópótlás nem egy állandósult állapot. Ergo, nem érv.

Már hogy ne lenne? Mint a zebrán, leszállsz és áttolod.
Pont erről beszélek. Ebből a mentalitásból van elegem.

A szent és sérthetetlen gépjárművekeknek 2+2+1+2+2 sáv van a R. és M híd közötti szakaszon.
A bringának jutott egy használható félsáv a R-en, mert kevés a gyalogos, és egy szar az M hídon, amire nyáron minden birka gyalogos rátéved és a túloldalon Budára befelé elfogy és a semmiben ér véget. Ez a kettő összességében foglal el a hidakon egy autós sávnál kevesebbet.
9 v 1 területfoglalás arány.

Erre valaki besértődik, hogy EGY sávval kevesebb lesz cserébe bringával, ahol a bringa amúgy is előnyös jobban átjárható lesz, meg a BKV számára is.
Amit forgalomra nézve csak úgy 10-15-ször több ember használ. Az autókban ülő emberek száma kb. 1,5/kocsi. És ezen marginális mennyiség miatt szopatnak meg egy rakás BKV-t használó embert. Az autó ott kis utcából kicsitbe menne, de azért csesszük csak tele forgalommal.
Na, akkor mi kapjon prioritást? Buszok és bringa.

Majd a reakció erre az egészre az, hogy toljd a bringát, csak hogy a szájbavert kocsinak maradjon 1 szar sáv, amivel székúrják a közösségi közlekedést.
Az igen . Jó lenne végre felébredni, de tényleg.
Az alanyi jogon mindenhova autózás az nem valamiféle mindenek felett álló alapjog.
Más prioritás is van.

Ahogy mondtam a más faszával csalánverés és egy seggel három lovon ülésnek vége.
Tessék eldönteni milyen életet akar valaki élni és valódi árát megfizetni.
Gondolom az V. kerület parkolóhelyet is a kolléga kvázi ingyen kapja...

Nekem meg bazdmeg a bringa tárolásért fizetnek kell a bejelentett lakcímemen.
Tényleg, fasza ez igy?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
A metrópótlás nem egy állandósult állapot. Ergo, nem érv.
Nem állandósultnak nevezni azt az időszakot, ami alatt konkrétan kétszer lediplomázok kissé olyan, mint a hazánkban ideiglenesen állomásozó szovjet csapatok öröklakásai. De oké, ám legyen. Mondom ezt úgy, hogy én leszek a legboldogabb ha végre kész lesz a metrófelújítás, csak boldogabb helyeken ennyi idő alatt komplett metróvonalak épülnek.
Gondolom az V. kerület parkolóhelyet is a kolléga kvázi ingyen kapja...
A matricát azért ki kell január végén mindig fizetni :D Mondjuk megint oda jutunk vissza, mint amit korábban szoktam emlegetni, avagy nem a helyiek foglalják a parkolókat, hanem azok, akik napközben bejönnek vagy este mennek tetszőleges éttermekbe a döher Porsche Cayenekkel
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Eközben Kínában

61b85c95e4b0272e99616387.jpg