Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Na, azon az úton, ahol vezetni próbáltam a "megengedett sebességgel" menni elég kontraproduktív. Volt egy akkor ki nem táblázott huppanó, hogy 90-es tempónál majdnem az ülésből elemelkedtük és az út minősége is olyan, amilyen. Tábla meg nincs kint sehol.

Tábla csak akkor kell ha a veszélyt nem tudja időben felismerni a sofőr.
Az sincs kitáblázva, hogy ónos esőben lassíts.
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Meg addig szerzet "T" táblát. Azt használhatom kezdő sofőrként amúgy?
Saját személyes tapasztalatom, hogy a "T" betű többet árt, mint használ. Egy céltáblát rajzolsz magadra, és az összes gyökér meg fog találni. Az ilyenek szándékosan fognak szívatni, pl. 0.5 méteres követési távolság, bevágás eléd irányjelző nélkül, a lámpa még nem vált zöldre és már megy a duda. Minden létező módon próbálnak majd stresszelni és rombolni az önbizalmad. Én 3-4 nap után levettem és bunkók 90%-a eltűnt.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 646
113
Na, azon az úton, ahol vezetni próbáltam a "megengedett sebességgel" menni elég kontraproduktív. Volt egy akkor ki nem táblázott huppanó, hogy 90-es tempónál majdnem az ülésből elemelkedtük és az út minősége is olyan, amilyen. Tábla meg nincs kint sehol.
Gyerekkoromban imádtam az ilyet :)
 
  • Vicces
Reactions: enzo
M

molnibalage

Guest
Tábla csak akkor kell ha a veszélyt nem tudja időben felismerni a sofőr.
Az sincs kitáblázva, hogy ónos esőben lassíts.
Bátyus vezetett és nem vette észre 13 éves tapasztalattal, egyszerűem nem látszott. És utána pont enyhe kanyar volt. De, ha csak éppen félre kéne húzódni, de éppen ott nincs kormányzás...
Ő mondta, hogy ez miért is nincs kitáblázva...?
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
"Hivatásos" és "profi" sofőrök...
Mindkettőt azonnal rácsok mögé.
A baloldali eleve hülye volt és szabálytalan véleményem szerint, hiszen előzni akart amit neki nem is lehetett volna.Aztán az, ahogyan vissza akart sorolni felér egy jogsibevonással, örökre és 1-2 év rácsos ablakkal.
A jobboldali meg azt a részét felejtette el a sofőrködésnek, hogy kutya kötelessége lenne elkerülni a veszélyes helyzeteket akkor is, ha nem ő maga idézi azt elő. Feltéve, hogy módjában áll. Itt pedig módjában állt volna inkább engedni a f*sznak, de inkább ő is elővette.
Biztos el lennének egy cellában.

Ön és közveszélyes idióták, ha találkoznak....

Meg a kamerás is egy farok volt, mert fontosabb volt, hogy meglegyen a felvétel, mint a saját élete.Ő is ráb*szott volna, ha baj van a két állattal együtt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Z3eDVQ2.png
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 426
113
Ha mindenki 70-80-nal "csorogna"
Nem pályázás, nem nagyváros forgalmában nekem rendre 70 körüli átlagot mutat az autó, pedig néha tényleg sietősre veszem, főleg ha nincs forgalom. Igazából a mai autókban nem is nagyon érezni a nagyobb tempót, illetve valahogy olyan érzésem van, hogy az 50-es tempót nem szeretik.

Tegye fel a kezét az, akinek a gyereke arca az ablakra van kenődve utazás közben, s nem a kütyükijelzőre
Feltéve.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 426
113
Csendes véleményem, aki még a megengedett sebességet sem tudja biztonságosan tartani, annak nem szabadna vezetnie, mert alkalmatlan rá. Aki meg ha tudná tartani mégsem tartja, az meg hmmm eleven fa gircses-görcsös ága. Most mindenki képzelje magát egy 5 km/h-val menő autó mögé (amit nem tud megelőzni monjuk záróvonal és folyamatos szembeforgalom miatt) és tegye fel a kezét, aki 1/2 óra és 2.5 km megtétele után még nem ideges.
Igen ám, de alapból nem mindenki ugyan annyival mehet. Más egy kamion, más egy-egy traktor, más utánfutóval közlekedőnek a megengedett legnagyobb sebesség ugyan azon útszakaszon.
Akkor mi van, ha a traktor megy 40-el, azaz a szabályos maximumával (piros rendszám), és teljesen szabályosan közlekedik? Akkor is bunkócska?
Szerintem annyi az alapvető probléma, hogy nem képesek lehúzódni ha feltorlódik mögötte a sor.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 646
113
Igen ám, de alapból nem mindenki ugyan annyival mehet. Más egy kamion, más egy-egy traktor, más utánfutóval közlekedőnek a megengedett legnagyobb sebesség ugyan azon útszakaszon.
Akkor mi van, ha a traktor megy 40-el, azaz a szabályos maximumával (piros rendszám), és teljesen szabályosan közlekedik? Akkor is bunkócska?
Szerintem annyi az alapvető probléma, hogy nem képesek lehúzódni ha feltorlódik mögötte a sor.
Nem ezekre az esetekre gondoltam, hanem személygépkocsira. Bár amit a buszok művelnek csúcsidők kívül az is botrányos, ha kihagynak néhány megállót mert nincs fel/leszálló, akkor egyre lassabb közlekedéssel tartják a menetrendet.
Amúgy kedvencem, mikor megy az aranyos óvatos szép gépkocsivezető a főúton, mögötte vagy 50 autó, 15 kamion/teherautó, 4 busz (esetleg még 2 traktor :) ) egyre növekvő sorban.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Azt mondják, hogy minél közelebb mész Pesthez, annál rosszabb a közlekedési morál.
Én Hevesben illetve Csongrádban (átlagosan) rosszabbakat láttam mint Pest megyében. BAZ egész nyugis volt, ami meglepett. Kis mintám van csak, nekem a Pest - Fejér - Komárom-Esztergom a törzsterületem.

Viszont ahogy jössz az M7-en, és épp nincs mondjuk balatonozó horda, hanem sima hétköznap van, akkor ott érezhető Fehérvár magasságában, hogy sokkal több lesz az idegbeteg.
 
M

molnibalage

Guest
Azt jól látom, hogy jelen állás szerint a lejárt műszakival közlekedő kocsik rendeletileg meghosszabbított műszakija július 22-ig érvényes?
A mienk valamikor január vagy február táján járt le.

Azt mondják, hogy minél közelebb mész Pesthez, annál rosszabb a közlekedési morál.
Régen jártam a fővárostól távol a COVID miatt (is), de mindenfelé láttam bunkókat. Azt is tapasztaltam, hogy azért átlagban minél távolabbra mentem Bp-től, annál ráérősebb, kellemes tempóban ment a vezetést.

A bajom az, hogy amikor 5+ éve vezettem, akkor is volt forgalom, de azt a mérhetetlen bunkósághegyet, ami most van, még akkor sem tapasztaltam.
Ma a piros lámpa egyese helyeken sokak számára csak ajánlásként funkcionál... Bele lehet hajtani, ha neki úgy kívánja érdeke. A záróvonal is csak dísz, a sebességhatár is.
 
  • Hűha
Reactions: phaidros

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Azt jól látom, hogy jelen állás szerint a lejárt műszakival közlekedő kocsik rendeletileg meghosszabbított műszakija július 22-ig érvényes?
A mienk valamikor január vagy február táján járt le.
A veszélyhelyzet végét követő 60. napig, nekem azt írta a hivatal emailben:

Üdvözli Önt a Belügyminisztérium (röviden BM) okmány lejárat emlékeztető szolgáltatása!

Ezúton értesítjük, hogy XXX123 forgalmi rendszámú járműve műszaki érvényességi ideje hamarosan lejár.
Javasoljuk, hogy a lejárat pontos dátumát mielőbb ellenőrizze a forgalmi engedély második oldalán.

Tájékoztatjuk, hogy a 2020. november 4. napján életbe lépett veszélyhelyzet ideje alatt lejáró, a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényesség a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényes.
Ezt az új érvényességi időt a nyilvántartásba nem kell bejegyezni és az okmányon nem kell feltüntetni.
Az időszakos műszaki vizsgálat elvégzését a közlekedési hatóságnál vagy a kijelölt vizsgáló állomások valamelyikénél kezdeményezheti.
Még tart a veszélyhelyzet?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mi a baj a hidrogénhajtással?

Az arányokon lehet talán vitatkozni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy hosszabb próbalehetőség után a többség a hidrogénhajtású autót választaná az tisztán elektromossal szemben. Hozzá kell tenni, bizonyos feltételek teljesülése esetén. Ilyen feltétel, hogy hasonlóan sűrű a töltőhálózat álljon rendelkezésre, és valaki átvállalja az üzemanyagköltségeket. Azonban azoknál, akiknél ezek teljesültek, és a két különböző hajtásmódot több héten át tesztelhették, egyértelműen a hidrogénes autó volt a nyerő.

37985185_ca134d3210f25a505019a758eae8c444_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0