[HUN] Harckocsibeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 400
113

Nyet!
Lehet, hogy király képek, de aki megosztotta, az marhaságot írt hozzá. A HEL verziót 2009-ig leszállították a Görögöknek. Mellesleg A6M szintű volt.
Jelenleg csak a KMW gyárában készül új.
Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt!
Úgy néz ki, hogy tényleg a görög METKA nevű cég fogja legyátani a mi Leo2-eseinket is a katariakhoz hasonlóan.
És nagyon érdekes, hogy mennyire nem a test és a torony szerkezetkész részei a legdrágább elemek. Ezeknél a katari biznisz esetén a KMW a METKA-nak a 62db A7+- os "vázért" 56,2M EUR-ót számlázhatott csak. Azaz kevesebb, mint járművenként 1M-ót.
Érdekes, hogy a Jane's a mi üzletünket 500M körülinek írja le, amiben már benne vannak a 44 A7+ mellett, a műszaki, hídvető, logisztikai, és használt/kiképzési, sőt a 44db PZH2000 önjáró löveg is!!!
Ez így nekem túlzottan meseszerűnek tűnik.:rolleyes:
Szerintük az 500-ból 300 a Rheinmetallnak ment. :eek:
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 560
113
Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt!
Úgy néz ki, hogy tényleg a görög METKA nevű cég fogja legyátani a mi Leo2-eseinket is a katariakhoz hasonlóan.
És nagyon érdekes, hogy mennyire nem a test és a torony szerkezetkész részei a legdrágább elemek. Ezeknél a katari biznisz esetén a KMW a METKA-nak a 62db A7+- os "vázért" 56,2M EUR-ót számlázhatott csak. Azaz kevesebb, mint járművenként 1M-ót.
Érdekes, hogy a Jane's a mi üzletünket 500M körülinek írja le, amiben már benne vannak a 44 A7+ mellett, a műszaki, hídvető, logisztikai, és használt/kiképzési, sőt a 44db PZH2000 önjáró löveg is!!!
Ez így nekem túlzottan meseszerűnek tűnik.:rolleyes:
Szerintük az 500-ból 300 a Rheinmetallnak ment. :eek:
Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
Szigorú kontroll kell és nem lehet gond:)
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 397
113
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
Én is úgy hiszem, hogy szigorú minőségbiztosítási rendszere van a KMW-nek. Egyébként hazánkban is vannak jó minőségű hegesztett acélszerkezetet előállítani képes vállalkozások, mindenféle különleges anyagok hegesztésére. A harckocsi test és torony persze egy csomó speciális és nagy méretű keretet, sablont igényel, ezek mozgatása sem egyszerű.
HA2.jpg


images


Az olcsó munkaerő miatt jobban megéri a Görögöknél gyártatni a páncéltesteket és tornyokat. Az új tornyot a németeknél nem is gyártották, az eredetileg azt hiszem svéd innováció, úgy vette át a spanyol és a görög gyár.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 636
3 915
113
Sziasztok,

Akkor a megfelelo topicban probalok valaszolni.

Leo2-A4: A magyar T-72-esekhez kepest jelentos elorelepes (igaz, egy 1987-es szinvonalu T-72 szintjet azert nem eri el).
Bocs, elirtam, 1988-as es nem 1987-es T-72-t akartam irni!
Elmeletben az 1985-os 3VBM13 loszer 2000 m-en atlagosan 560 mm atutessel epp hogy nem uti at a Leo2A4 testet szembol, kisebb tavolsagon viszont igen, mar elso talalattal is (persze tudom, hogy ez csak elmelet!)
530mm-eres atütéssel a büdös életbe nem ütöd át a Leopard 2A4-et szemből,olyan 900mm-körül már van keresnivalód!

Olvasgatom, es ezeket talalom benne:
3VBM-13 ... 1985 ... Penetration at 2000m Avarage 560 mm

Vagyis ez atlagosan 560 mm-t ut at.

Leopard-2 A4 Hull armor: 600m KE, 710 mm CE

Szoval megiscsak 600 az a 900 mm, vagyis elmeletben csak 40 mm atutes hianyzik 2000 m-rol. Becslesi alapnak jo az, hogy a 3VBM-3 energiaja 9.6%-kal tobb 1500 m-en mint 2000 m-en (9.1/8.3 Mj) es 18%-kal tobb 1000 m-en (9.8/8.3 Mj), es becsulhetjuk ugy, hogy az atutes linearisan aranyos az energiaval, ez alapjan durva becsleskent 660 mm atlagos atutes jon ki 1000 m tavolsagra a 3VBM-13-ra (es 613 mm 1500 m-re).

T-72BM, 1988 Hull front: 850 mm KE, 1200 mm CE


Vagyis a T-72BM pancelja minden lovedektipus eseten jovel erosebb szembol, tehat ebbol a nem epp elhanyagolhato szempontbol jobb!

Bel[/QUOTE]
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 038
113
Én nem a T-55/72/xx vonalon mennék gyártás/licensz vásárlás vonalon, hanem megvenném a svédektől az Strv-103-t.

iu



...és "pikk- és pakk " áttervezném az elmúlt 30-40 év fejlődéseit beépítve.
A hátrányainak többségét el lehetne "fejlesztetni" belőle, tökéletes tank, pedig úgysincs... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Strv-103 (3D-ben)




...és 2-ben:
144165_Stridsvagn_103_Swedish_Battle_Tank_v2_001.jpg5f8aa6f7-a336-427b-8a94-dcbddabffd9bDefaultHQ.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Én nem a T-55/72/xx vonalon mennék gyártás/licensz vásárlás vonalon, hanem megvenném a svédektől az Strv-103-t.

iu



...és "pikk- és pakk " áttervezném az elmúlt 30-40 év fejlődéseit beépítve.
A hátrányainak többségét el lehetne "fejlesztetni" belőle, tökéletes tank, pedig úgysincs... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Strv-103 (3D-ben)




...és 2-ben:
144165_Stridsvagn_103_Swedish_Battle_Tank_v2_001.jpg5f8aa6f7-a336-427b-8a94-dcbddabffd9bDefaultHQ.jpg
Ezzel annyi lenne a nehézség, hogy annyira kimondottan eköré az ágyú köré tervezték, hogy az átalakítás terv szinten is egy konkrétan új gépet jelentene. Ha már az új dolgokat rakják bele, érdemes lenne az RM 130 mm-es ágyút, ahhoz méretezett töltőt beletervezni, ez megváltoztatná a dimenzióit. Ha védelmet is szeretnél bele, akkor plusz hely kellene a páncélbetéteknek. Meg kellene változtatni a kombinált dízel+gázturbinás motorokat benne, dízel+modern APU-ra, hűtőrendszereknek helyet találni benne a plusz eszközöknek. És még így is hátrányban lenne egy tankhoz képest. Kiváló páncélvadász lehetne a leók mellett persze, ha ésszerűen lehetne ezt.


Az STRV103D volt az utolsó verzió belőle, a jelen állapotában azt lehetett kihozni belőle, az kapott rátét páncélzatot frontból és oldalról, új elektronikát. Az eredeti 105 mm-es fegyvere ma is el tudna muzsikálni hellyel közzel. De ezt csak akkor venném meg egy páncélvadász egység részére, ha lenne belőle még elég, de szerintem nincs, illetve ha jószerével ingyen adják. Minden modernizációt fogcsikorgatva lehetne elvégezni rajta, de a fegyvert egyszerűen nem érdemes bolygatni benne.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
Én nem a T-55/72/xx vonalon mennék gyártás/licensz vásárlás vonalon, hanem megvenném a svédektől az Strv-103-t.

iu



...és "pikk- és pakk " áttervezném az elmúlt 30-40 év fejlődéseit beépítve.
A hátrányainak többségét el lehetne "fejlesztetni" belőle, tökéletes tank, pedig úgysincs... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Strv-103 (3D-ben)




...és 2-ben:
144165_Stridsvagn_103_Swedish_Battle_Tank_v2_001.jpg5f8aa6f7-a336-427b-8a94-dcbddabffd9bDefaultHQ.jpg
Nekünk egy úszóképes, láncos járműcsaládra lenne szükségünk
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 038
113
Nekünk egy úszóképes, láncos járműcsaládra lenne szükségünk
Nehéz dió, de csak az érdekesség kedvéért beteszem, mert az eredeti Strv-103C is ( egy amerikai megoldáshoz hasonlóan) még tudott:

stridsvagn103_kopeny.jpg



Mindemellett nem látom sok realitását, inkább csak érdekesség képen vetettem fel.
Jó néhány dolgot természetesen változtatni kellene már, szerintem pl. egy mindkét irányban kb. ±10°-ban mozgó 120 mm-es ágyúra, mint a legfontosabb/legnagyobb tétel, a szenzoros terület mellett.
Akár a futómű jelentős részére is át kellene tervezni a Leo-2 elemekre, komoly karbantartási/alkatrész ellátási("divatoljunk": logisztikai) előny lenne(az eredeti "nem-semmi-bonyolultságú" hidro-pneumatikus nem kellene a --szerintem annál jóval egyszerűbb/megfizethetőbb "kicsit" mozgó/célzó ágyú-beépítés miatt).
...lehet a rövidebb ágyú is elég lenne!

...de mindez igazán csak az agytorna kedvéért! ;)
Tudok ám "jobbat": :p



U.I.: Kecelen van nekünk egy ilyen?
...vagy valahol Magyarországon?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Nehéz dió, de csak az érdekesség kedvéért beteszem, mert az eredeti Strv-103C is ( egy amerikai megoldáshoz hasonlóan) még tudott:

stridsvagn103_kopeny.jpg



Mindemellett nem látom sok realitását, inkább csak érdekesség képen vetettem fel.
Jó néhány dolgot természetesen változtatni kellene már, szerintem pl. egy mindkét irányban kb. ±10°-ban mozgó 120 mm-es ágyúra, mint a legfontosabb/legnagyobb tétel, a szenzoros terület mellett.
Akár a futómű jelentős részére is át kellene tervezni a Leo-2 elemekre, komoly karbantartási/alkatrész ellátási("divatoljunk": logisztikai) előny lenne(az eredeti "nem-semmi-bonyolultságú" hidro-pneumatikus nem kellene a --szerintem annál jóval egyszerűbb/megfizethetőbb "kicsit" mozgó/célzó ágyú-beépítés miatt).
...lehet a rövidebb ágyú is elég lenne!

...de mindez igazán csak az agytorna kedvéért! ;)
Tudok ám "jobbat": :p



U.I.: Kecelen van nekünk egy ilyen?
...vagy valahol Magyarországon?
Ha már ilyet akarnál, akkor nem célszerű az STRV-103-ból kiindulnod, hiszen a fix lövegbeépítés határozott meg mindent. Akkor már célszerűbb lenne Leo 2 alvázakra agyonpáncélozott, szenzorozott dobozt építeni jó nagy kaliberű löveggel, RM 130 mm, vagy akár a 155-ös tüzérségi L/52-es fegyverüket beleapplikálni hk ágyúvá alakítva. Vagy 380 mm-es RW61 L/5.4. :D
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 038
113
Nem hinném, pedig elzarándokolnék megnézni.
Pedig reméltem, hogy Kecelen "lesz", egy időben mindenhonnan kaptak, meglepő dolgokat is, mintha lenne SAAB-juk is...
Kár, hogy nincs 103-as :(
"Szét-fényképeztem-volna" :hadonaszos: :D



Ha már ilyet akarnál, akkor nem célszerű az STRV-103-ból kiindulnod, hiszen a fix lövegbeépítés határozott meg mindent. Akkor már célszerűbb lenne Leo 2 alvázakra agyonpáncélozott, szenzorozott dobozt építeni jó nagy kaliberű löveggel, RM 130 mm, vagy akár a 155-ös tüzérségi L/52-es fegyverüket beleapplikálni hk ágyúvá alakítva. Vagy 380 mm-es RW61 L/5.4. :D

Akkor megépülne a közel 100 tonnás "Magyar-̷P̷u̷m̷a̷/-Mause" a 4 fős személyzettel :eek:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Pedig reméltem, hogy Kecelen "lesz", egy időben mindenhonnan kaptak, meglepő dolgokat is, mintha lenne SAAB-juk is...
Kár, hogy nincs 103-as :(
"Szét-fényképeztem-volna" :hadonaszos: :D





Akkor megépülne a közel 100 tonnás "Magyar-̷P̷u̷m̷a̷/-Mause" a 4 fős személyzettel :eek:
Szerintem megállna 70 tonnában.