Na,erre nem vennék mérget......Nyilván aki megkötötre a szerződést az erre is gobdolt!Ne egy A/4-es lapra írták azt...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Na,erre nem vennék mérget......Nyilván aki megkötötre a szerződést az erre is gobdolt!Ne egy A/4-es lapra írták azt...
Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt!Nyet!
Lehet, hogy király képek, de aki megosztotta, az marhaságot írt hozzá. A HEL verziót 2009-ig leszállították a Görögöknek. Mellesleg A6M szintű volt.
Jelenleg csak a KMW gyárában készül új.
2444db PZH2000 önjáró löveg is!!!
Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt!
Úgy néz ki, hogy tényleg a görög METKA nevű cég fogja legyátani a mi Leo2-eseinket is a katariakhoz hasonlóan.
És nagyon érdekes, hogy mennyire nem a test és a torony szerkezetkész részei a legdrágább elemek. Ezeknél a katari biznisz esetén a KMW a METKA-nak a 62db A7+- os "vázért" 56,2M EUR-ót számlázhatott csak. Azaz kevesebb, mint járművenként 1M-ót.
Érdekes, hogy a Jane's a mi üzletünket 500M körülinek írja le, amiben már benne vannak a 44 A7+ mellett, a műszaki, hídvető, logisztikai, és használt/kiképzési, sőt a 44db PZH2000 önjáró löveg is!!!
Ez így nekem túlzottan meseszerűnek tűnik.
Szerintük az 500-ból 300 a Rheinmetallnak ment.
nem ,akkor lenne baj ha német helyett görög irányítás lenneAz, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
a végére csak megoldották na
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
Szigorú kontroll kell és nem lehet gondMivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
Én is úgy hiszem, hogy szigorú minőségbiztosítási rendszere van a KMW-nek. Egyébként hazánkban is vannak jó minőségű hegesztett acélszerkezetet előállítani képes vállalkozások, mindenféle különleges anyagok hegesztésére. A harckocsi test és torony persze egy csomó speciális és nagy méretű keretet, sablont igényel, ezek mozgatása sem egyszerű.Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
Leo2-A4: A magyar T-72-esekhez kepest jelentos elorelepes (igaz, egy 1987-es szinvonalu T-72 szintjet azert nem eri el).
Bocs, elirtam, 1988-as es nem 1987-es T-72-t akartam irni!
Elmeletben az 1985-os 3VBM13 loszer 2000 m-en atlagosan 560 mm atutessel epp hogy nem uti at a Leo2A4 testet szembol, kisebb tavolsagon viszont igen, mar elso talalattal is (persze tudom, hogy ez csak elmelet!)
530mm-eres atütéssel a büdös életbe nem ütöd át a Leopard 2A4-et szemből,olyan 900mm-körül már van keresnivalód!
Ezzel annyi lenne a nehézség, hogy annyira kimondottan eköré az ágyú köré tervezték, hogy az átalakítás terv szinten is egy konkrétan új gépet jelentene. Ha már az új dolgokat rakják bele, érdemes lenne az RM 130 mm-es ágyút, ahhoz méretezett töltőt beletervezni, ez megváltoztatná a dimenzióit. Ha védelmet is szeretnél bele, akkor plusz hely kellene a páncélbetéteknek. Meg kellene változtatni a kombinált dízel+gázturbinás motorokat benne, dízel+modern APU-ra, hűtőrendszereknek helyet találni benne a plusz eszközöknek. És még így is hátrányban lenne egy tankhoz képest. Kiváló páncélvadász lehetne a leók mellett persze, ha ésszerűen lehetne ezt.Én nem a T-55/72/xx vonalon mennék gyártás/licensz vásárlás vonalon, hanem megvenném a svédektől az Strv-103-t.
...és "pikk- és pakk " áttervezném az elmúlt 30-40 év fejlődéseit beépítve.
A hátrányainak többségét el lehetne "fejlesztetni" belőle, tökéletes tank, pedig úgysincs...
Strv-103 (3D-ben)
...és 2-ben:
Nekünk egy úszóképes, láncos járműcsaládra lenne szükségünkÉn nem a T-55/72/xx vonalon mennék gyártás/licensz vásárlás vonalon, hanem megvenném a svédektől az Strv-103-t.
...és "pikk- és pakk " áttervezném az elmúlt 30-40 év fejlődéseit beépítve.
A hátrányainak többségét el lehetne "fejlesztetni" belőle, tökéletes tank, pedig úgysincs...
Strv-103 (3D-ben)
...és 2-ben:
Hagy ne kelljen érdben erre reagálni!Nekünk egy úszóképes, láncos járműcsaládra lenne szükségünk
Hát ha leszámítom a RM-mel való stratégia kapcsolatot, a koreai K-21 család sokkal inkább megfelelt volna az igényeinknekHagy ne kelljen érdben erre reagálni!
Nehéz dió, de csak az érdekesség kedvéért beteszem, mert az eredeti Strv-103C is ( egy amerikai megoldáshoz hasonlóan) még tudott:Nekünk egy úszóképes, láncos járműcsaládra lenne szükségünk
Nem hinném, pedig elzarándokolnék megnézni.U.I.: Kecelen van nekünk egy ilyen?
...vagy valahol Magyarországon?
Ha már ilyet akarnál, akkor nem célszerű az STRV-103-ból kiindulnod, hiszen a fix lövegbeépítés határozott meg mindent. Akkor már célszerűbb lenne Leo 2 alvázakra agyonpáncélozott, szenzorozott dobozt építeni jó nagy kaliberű löveggel, RM 130 mm, vagy akár a 155-ös tüzérségi L/52-es fegyverüket beleapplikálni hk ágyúvá alakítva. Vagy 380 mm-es RW61 L/5.4.Nehéz dió, de csak az érdekesség kedvéért beteszem, mert az eredeti Strv-103C is ( egy amerikai megoldáshoz hasonlóan) még tudott:
Mindemellett nem látom sok realitását, inkább csak érdekesség képen vetettem fel.
Jó néhány dolgot természetesen változtatni kellene már, szerintem pl. egy mindkét irányban kb. ±10°-ban mozgó 120 mm-es ágyúra, mint a legfontosabb/legnagyobb tétel, a szenzoros terület mellett.
Akár a futómű jelentős részére is át kellene tervezni a Leo-2 elemekre, komoly karbantartási/alkatrész ellátási("divatoljunk": logisztikai) előny lenne(az eredeti "nem-semmi-bonyolultságú" hidro-pneumatikus nem kellene a --szerintem annál jóval egyszerűbb/megfizethetőbb "kicsit" mozgó/célzó ágyú-beépítés miatt).
...lehet a rövidebb ágyú is elég lenne!
...de mindez igazán csak az agytorna kedvéért!
Tudok ám "jobbat":
U.I.: Kecelen van nekünk egy ilyen?
...vagy valahol Magyarországon?
Pedig reméltem, hogy Kecelen "lesz", egy időben mindenhonnan kaptak, meglepő dolgokat is, mintha lenne SAAB-juk is...Nem hinném, pedig elzarándokolnék megnézni.
Ha már ilyet akarnál, akkor nem célszerű az STRV-103-ból kiindulnod, hiszen a fix lövegbeépítés határozott meg mindent. Akkor már célszerűbb lenne Leo 2 alvázakra agyonpáncélozott, szenzorozott dobozt építeni jó nagy kaliberű löveggel, RM 130 mm, vagy akár a 155-ös tüzérségi L/52-es fegyverüket beleapplikálni hk ágyúvá alakítva. Vagy 380 mm-es RW61 L/5.4.
Szerintem megállna 70 tonnában.Pedig reméltem, hogy Kecelen "lesz", egy időben mindenhonnan kaptak, meglepő dolgokat is, mintha lenne SAAB-juk is...
Kár, hogy nincs 103-as
"Szét-fényképeztem-volna"
Akkor megépülne a közel 100 tonnás "Magyar-̷P̷u̷m̷a̷/-Mause" a 4 fős személyzettel