Azzal amivel az eddigieket...
Az 30 gép vs 400 gép az árra nem ugyanaz. Az ellentételezés az vagy vételár fizetés, vagy örökidőkig nyögik a hiteleket.
Elfut az bármivel (multi-fuel), csak a repülőgép üzemanyaggal optimális.
Pont ez a baj. Papíron minden motor mindenevő, azonban van az optimalizált tüzelőanyag, és a többi meg csak arra jó, hogy erősen romló teljesítményt produkáljon. Az Abrams gázturbinája végszükség esetén az ólmozott benzint és fűtőolajat is megeszi, azonban nem javallott. A T-80-asnál kb. ugyanez a helyzet, és láthattuk 2022. február 24. óta, mennyire működő ez.
Nagyon régen, amikor még voltak T-80U-ik, sokkalták a fogyasztását, és kezdtek átállni a T-80UD, D, mint dízelesre, azonban nem úgy működött a dolog, hogy a gázturbinát kiveszik, és bepasszintják a helyére a dízelmotort, mert nem is fért be, és kellett átméretezni. Az UD 8 mm-el hosszabb, 152 mm-el szélesebb papíron, és ugyanolyan magasság mellett a hasmagassága is nagyobb.
320 T-80UD-t elpasszoltak Pakisztánnak, és kábé 10 - 15 körüli saját példány maradt meg.
Mert nem képesek rá: leszedi őket az ukrán légvédelem - alig mernek berepülni az ukrán légtérbe.
Légvédelemnél el kell különíteni
- csapatlégvédelmet, ezek jellemzően az infrás, rövid hatótávú, és alacsony hatótávú Stinger, Sztrela, Igla és társaik
- közép és nagy hatótávú és magasságú légvédelmet, ide az SA-6 / SA-11 / Sz-300 / MIM-23 Hawk / MIM-104 Patriot tartoznak.
A csapatlégvédelem az valóban, veszélyes. De a Stinger és társai csak 3,000 méter magasságig működnek, afölött repülve képtelenek célba venni bármit, az Öbölháborúban is ezért az amerikaiak a lézeres bombázás favorizálták, 8,000 méter magasból, és oroszoknál is vannak ilyen képességek.
A közép és nagy hatótávú légvédelem sem működik.
2014-ben az Sz-300-asok 40 %-a volt hadrafogható. Azóta még rosszabb lett, és nem az a megoldás, hogy a világ többi részéről próbálnak Sz-300-asokat gyűjteni, hanem teljesen átállni nyugati légvédelemre, ezzel csak több probléma van:
- nem két hét gyorstalpaló egy légvédelmi rendszer megtanulásának az ideje, hanem 1,5 év is,
- a legnagyobb számú rendszerük a MIM-23-as Hawk lenne, az a 70-es évek műszaki színvonalát képviseli, ami elavult, nem pedig tengernyi mennyiségű Patriot meg NASAMS
- a MIM-23-as Hawk-ok sem érkeztek meg
- a robotrepülőzéssel szemben is tehetetlenek az ukránok
- a készült felvételek sem kedveznek nekik
Ennek a felvételnek nem a T-90M-ek az érdekességei, hanem az eget kell nézni, a hosszasan tekergőző kondenzcsíkokkal.