1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MiG PAK DP

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Phoenix által indítva @ 2017. július 24..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member


    Köszi!Szóval ha jól értem ez nem egy olyan dolog amit éveken keresztül kellett volna fejlesztgetni hanem ipari szintű nagyjavítás keretein belül meg lehetett volna csinálni?
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Egy ilyen átalakításnál kell csinálni egy-két proto-gépet, és jól kitesztelni aerodinamikai és terhelési szempontból egyaránt, de nem ez tartott volna sokáig - főleg ha már volt ilyen tervezet a fiókban MiG-29M/35 néven. Ha sikeres volt az áttervezés és a tesztelés, utána évekig tartó munka lett volna az összes gép nagyjavításakor a szárnyak átépítése.
     
  3. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Na akkor részben boki nevében is belebüfögnék a témába.
    Egyrészt a MiG tervezőiroda a saját szakállára már foglalkozik egy 5. genes multirole gép fejlesztésével és pont az idei MAKSZ-nál volt olyan bejelentés, hogy mind az egy hajtóműves mind a két hajtóműves koncepcióval foglalkoznak e téren.
    Másrészt emellel kell egyetértsek, hogy anno a 90-es évek pénzhiányos időszakában sokszor ragadtak (és rohadtak) a MiG-31-ek a betonon alkatrészhiány miatt, ami egyáltalán nem tett jót az élettartamnak. (Pont Allesmor írta, hogy egy időben a futókerekek hiánya miatt nem tudtak a MiG-ek felszállni.)
     
    fishbed likes this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Igazából ez a kérdés arra irányult,hogy szándék esetén ez egy viszonylag költséghatékony még is óriási képességnövekedést eredményező megoldás lett volna töredék idő alatt mint új gépeket kifejleszteni.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Hát, ez valószínűleg így lehetett volna, ha lett volna rá pénz és szándék a politika részéről, azaz érdekérvényesítő képesség a MiG-iroda részéről. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a potensebb típusváltozat ki volt fejlesztve (MiG-29M/35), mindössze át kellett volna állni annak a gyártására a régiek helyett, és nem az első szériás, "rövidléptű" gépeket szaporítani tovább.
     
    sirdavegd, wolfram and fishbed like this.
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Ez logikus, de ilyesmit (mármint a logikát) elvárni bármelyik kormánytól... :D
     
  7. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Azért egy ilyen fejtegetésnél, mind a miért nem gyártottak mást, a következő 2 tényt ne felejtsétek el:
    1/ sem a MiG sem a Szuhoj iroda közvetlenül nem rendelkezik repülőgépgyár felett (ellentétben mondjuk az amcsi vagy eur rendszerrel), tehát a MiG irodának van egy kicsi manufaktúrális műhelye, amely képes 1-1 db proto legyártására, vagy átalakításra. Majd komplett dokuval át adja állam bácsinak a projectet, amely kijelöli a gyártás helyét (a gyárat). Ez utóbbira egy baromi jó példa, hiába moszkvában tervezték a Tu 160-at Kazany-ban gyártották (az isten háta mögött), és így a kisszériás gyártás közbeni folyamatos tervezési módosídgatás baromi körülményes lett/volt.
    2/ mivel a fenti rendszer megléte miatt a kutatás/proto építés és a széria gyártás erősen elkülönült egymástól, ezért a szu (és az orosz) rep gép gyárak is mindíg csak idő/fáziskéséssel tudták elérni vagy megközelíteni azt a műszaki szinvonalat, amelyet a tervező intézetek képviseltek.
    Tehát miért nem gyártottak mást mint a 9.12, vagy a 9.13? Nem volt kész doku, nem volt állami megrendelés (no pénz), és ráadásul a beszállító ipar sem tudott volna elegendő új alkatrészt adni.
     
    sirdavegd, zolkas and Mackensen like this.
  8. Fade

    Fade Well-Known Member

    Erről a Tu-160 gyártásának újraindítása jut eszembe. Drága gyártani és drága üzemeltetni egy Tu-95hez képest. Eközben egy pluszt nyujt: időlegesen képes szuperszonikusan repülni. Mégis a Tu-160at fogják újra gyártani és nem a Tu-95öt. Egyet értek a fenti gondolatmeneteddel mégis enniyt a semmi szükség nincs rá logikánkról.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez ebben a formában nem igaz, harcászati hatósugár és terhelhetés terén felülmúlja a Tu-160 a Tu-95 több szerepkörben. Viszont ASW/maritime patrol feladatra nem is alkalmas a Tu-160...
     
  10. Fade

    Fade Well-Known Member

    hjaj, hogy te még akkor is mindig bele kötsz az emberbe ha az egyet ért veled.

    Igen jobb és logikusabb döntés volt a Tu-160, megadom magam.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem kötekedés volt. A Tu-95/142 flotta öregszik, erre mi a reagálás? Legyen 48 db Tu-160. Nem véletlen mondták sokan, hogy ez ostoba döntés.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egyikotoknek sincs igaza. Egy idoben ket ezrednyi 29-es volt a legtobb idehaza. Eloszor Lachaza, aztan Tokol. Egyutt a ket ezred kozel 90 gepet szamlalt kb 1989-ig, majd elkezdtek kivonni oket. Elobb 1989-ben a tokoli vadaszezredet felszamoltak, gepeibol egy parat a lachazi ezred kapott meg, a tobbit Sarmellekre repultek at, miutan atfegyvereztek 29-esre. Tehat Sarmellek az utolso volt, amelyik 29-est kapott. De - mivel Tokolrol nem kivontak, hanem felszamoltak - Sarmellek volt az elso, ahonnan (1990 oktober 4-en) a 29-est kivontak hazankbol. Az ezred ket szazadanak gepeit ot repuloezred kozott osztottak szet, egy ukrajnai es negy NDK beli, illetve ekkor mar az egyesitett nemetorszagi szovjet alakulat kozt. Hazankbol utolsokent 1991-ben Kiskunlachazarol vontak ki a szovjetek a tipust, arrol a bazisrol, amelyik 1986 nyaran a vilagon eloszor kapta meg kulfoldi telepulesu szovjet alakulatkent a gepet.
     
  13. ms07

    ms07 Well-Known Member

  14. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Annyiban kiegészítenélek, hogy a rendszerváltás előttig végig 5 repülő ezred volt Magyarországon a ruszkik részéről (fix, mert a sziklában voltam sorkatona Veszprémben (83-85), és minden repülésüket lekövettük mi is). Az öt ezredből 3 kimondott vadász volt: Sármellék, mindenkor a legkorszerűbb aktuális tipussal, legközelebb az akori nyugati határhoz, Tököl és Lacháza a másik két vadászezred, amely a második lépcsőt adta ( a Magyar Kecskemétiekkel, míg a Magyar első lépcső Sármellék mellé Pápa és Taszár volt), és a két támadó ezred pedig Kunmadaras és Debrecen..... Ez a felállás 1956 után-tól egészen legalább 88-ig volt érvényben. 56 után kerültek Sármellékre az oroszok.
     
    sirdavegd likes this.
  15. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Sármellék mindezek ellenére sem volt "mindenkor a legkorszerűbb típussal felszerelve" hiszen az 1989-es átfegyverzésig, - annak ellenére, hogy földrajzilag valóban egyfajta első lépcsős alakulat lehetett volna - a Déli Hadseregcsoport legelavultabb harcászati vadászrepülőivel (MiG-23M) rendelkezett. Az MLD-k Lacházán voltak és mint fent írtam, a 29-esek se Sármellékre jöttek meg elsőnek.
     
    sirdavegd, nyugger and fishbed like this.
  17. boki

    boki Well-Known Member

    MiG-41 a Mig-31 váltótípusa. 2013-óta fejleszti az RSzK MiG és a Szokol. Állítólag ez a grafika áll legközelebb a gép valós formájához.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Annak fényében muris, hogy éppen ma olvastam, hogy egyhajtóműves gépet akarnak. Mondjuk az egész MiG-41 koncepciója egy közröhej, értelme kb. semmi.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egy hajtóművel nem fognak MiG-31-est leváltani, de az egyhajtóműves típust nem is a MiG-41-nek szánták, kevered a MiG-29-utód "kis PAK-FA-val".
     
    fip7 and fishbed like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amúgy nem kéne mást csinálniuk, mint leporolni a MiG-31M-et, mivel az anno jó lett volna. Csak 58 tonnásra sikeredett a max felszállója. Ami K+F-et bele kellene még ölni az a tömegcsökkentés és egy modernebb hajtómű. Ezek a képességek az UAC/UEC égisze alatt már most is megvolnának.
    A fenti grafika szerintem egy archaizáló animátor agyszüleménye, ami - lévén, mégiscsak egy MiG-31-utódról van szó - kicsit perverz módon keverte a modern Szu-57 és az őskövület Szu-24 vonalvezetését. Látok itt 5gen tarpézszárnyat előrenyilazott kilépőéllel, PAK-FA-ról vett (mozgó?) LERX-et, szögletes orr-szekciót a'la Szu-24, gondolom én trapéz alakú oldalra helyezett beömlőket (mert az divat), meg egészében mozgó balansz függőleges vezérsíkot, megint csaka PAK-FA okán. Ez így eröltetett...
     
    Pal, fip7, fishbed and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása