[Open ISV] Beszélgető

ambasa, a lánctalp azóta nem eszi az aszfaltot amióta gumipárnákat rá lehet tenni. Tehát elég régóta.
A BTR-50-et nem a páncélzata miat hasonlítottam az überPSZH-hoz hanem a lánctalpa miatt. Őljetek bele annyi tehnológiát amennyit akartok a kerekekbe, csak kerekek maradnak. A lánctalp minden szempontból jobb terepjáróképességet fog eredményezni kedvezőbb helykihasználás mellett.
Ismétlem a kerekes megoldás az alacsonyabb ár. és főleg üzemeltetési költség miatt terjedt el. De ha ennyi mindent fogtok belerakni ez az előny is elvész.
 
Kerestem pát képet. MT-LB és BTR belülről.
A MT-LB egy méterrel rovidebb is mint a BTR.
MT-LB_VMK_interior_34th_MRB.jpg

03.jpg

alex-1.jpg

MT-LBV_26n.jpg

BTR:
DSCN3669.jpg
 
GrGLy

Az általad indított szavazás eredményét mikor tudjuk majd meg a kerekes vs. lánctalpas kérdésben?
 
@fip7

17:00-ig lehet tölteni az űrlapot, utána estefelé összegzek.
 
fradelma
Wankel-t benzinesben készítettek nagysorozatú darabot, lazán hozta térfogatarányosan a kétszeres teljesítményt a hagyományos dugattyús megoldásokhoz képest. Méretben viszont akkora vagy még kisebb. Az olajat jobban ette, mit egy hagyományos, viszont kevesebb mozgó alkatrész van benne ami jó. Dízelek fejlesztésébe is belekezdtek autógyártásban, bevált sorozatgyártású béldányt viszont autókban nem tudok, persze ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen vagy hogy nincs már kész motor valamelyik autógyár polcán. Amiről viszont hallottam, hogy több pilóta nélküli gépben wankelt hasznának, talán a Predatorban is az van.
 
khmm...

pár most olvastam végig IDF egy hadgyakorlatról szóló cikket. asszem. lényeg: 2006 tapasztalatait leszűrve: " az esetleges támadás során a masszív, koncentrált tűzerőé, és a nehéz járműveké lesz a fő szerep."

csak tudnám hová mentettem el:(
 
majd ha kész lesz a PSZH, legalább terv szintjén, akkor tervezünk valami nehezebbet is, adamantium-páncéllal és meg sem állunk 60 tonna alatt :D
Az IDF, kiemelném ott a D-t, miért csinál hadgyakorlatokat támadásra? Az IOF jobban találna hozzuk
 
Valaki kérdezte,hogy hány kiló egy BTR kerek.Kb 150-200 darabja mindenestül.
 
fradelma

Valahol a 14-15.-oldal környékén volt ehhez egy link.

dudi

Nem én kérdeztem, de köszi, hogy utána kérdeztél.
Egy lánctalp egy oldalon általában 1 tonna körül van. (A futógörgők nélkül)
Szóval a 8 gumikerék 8*200 vagyis 1600 kilogramm körül lehet.
A lánctalp 2*1000 kg vagyis 2000 kilogramm + futógörgők.
 
akkor meg van
fradelma

Valahol a 14-15.-oldal környékén volt ehhez egy link.

dudi

Nem én kérdeztem, de köszi, hogy utána kérdeztél.
Egy lánctalp egy oldalon általában 1 tonna körül van. (A futógörgők nélkül)
Szóval a 8 gumikerék 8*200 vagyis 1600 kilogramm körül lehet.
A lánctalp 2*1000 kg vagyis 2000 kilogramm + futógörgők.

ha ez: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjiHkPQXfra-dGhDT0c0TGNyOUkxSWxEUW5xQnRTM3c#gid=0

akkor meg van!

10 db (10x10-es elrendezés) kisebb átmérőjű, "szokásos szélességü" kereket támogatnék(10x150 kg) a kis talajnyomás miatt("természetesen" D/E+"kicsit" hibrid :-)
 
fradelma

https://docs.google.com/forms/d/1cm6P5ACTet-3q690tNRa1R9hMGqrX7Lu3BauSJPfWw0/closedform

Ez volt az, de már nem elérhető!
 
hát itt nálunk Angliában semmi korlátozás nincs a lánctalpasokra, mert itt minden nap vígan furikáznak a Warriorok, Scimitarok de valamelyik nap még Vikingek is rohangáltak itt föl 's alá! :D Igaz Challenger-t még csak tréleren láttam. :D
 
Gondolom a gumitalpat azért felteszik, hanem szétcseszné az aszfaltot. Nagymelegben meg szétnyomná.
 
fip7, fradelma és aki esetleg még a kormányzás-mentes "kormányzás" támogatója.

A kerék nem véletlenül nem gömb formájú, a feladata az, hogy egy adott sík mentén biztosítsa a haladást minél kisebb ellenállással. Ez a sík a forgástengelyére merőleges. Alább skicceltem egy ábrát, amely szemléltei a két - hagyományos és kormánymű nélküli - irányítási módot működés közben:
g0m9.jpg

A fekete vonalak jelölik azokat a síkokat, amelyekről fentebb beszéltem, illetve a piros nyilak a kerékre ható eredő erők irányát. Mint láthatjátok, a kormányzott kerekek esetében ez az eredő erő párhuzamos a síkkal, ellenben a másik esetben attól eltér és minél kisebb sugárban kanyarodik a jármű annál nagyobb lesz ez az eltérés.

Mivel a kerék "haladási síkjától" eltérő irányban ébrednek az erők, ezért a hagyományos felfüggesztést és kereket új, jóval nagyobb igénybevételekre kell méretezni (gondoljatok csak bele, egy autóba belerohannak oldalról és ekkor a kerekek haladási síkjára merőlegesen ébredő hatalmas erő miatt a kerekek, vagy az egész felfüggesztés szimplán letörik a helyéről). Azonban az új, megerősített kerék és felfüggesztés jelentős (ráadásul rugózó) többletsúlyt eredményez, amibe még elképzeléstől függően bekerül egy villanymotor is. Ekkor könnyen elképzelhető, hogy már 1-2 tonnás rugózó súlyról beszélünk, amit csillapítani kell, ami szintén megerősített - és így nehezebb - lengéscsillapítókat és rugóstagokat követel meg, illetve a nagyobb rugózó tömeg erősebb bekötési pontokat is megkövetel. Ezekkel összesen olyan többletsúlyt pakolnánk a járműbe, ami háttérbe szorítaná a kormánymű kivételével és mondjuk a D/E meghajtással elért súlycsökkentést.

Abban igazatok van, hogy így egy helyben is meg tudna fordulni a jármű (a képen az R távolság 0), de gondoljatok bele, hogy a legelső és leghátsó kerekeken milyen erők ébrednének egy ív mentén kanyarodó kerékkel szemben. Csak képzeljétek el az egészet mondjuk homokos területen, a jármű kerekei az oldalfalukkal tolnák maguk előtt a homokot. Ugyanez történik haladás közben is annyi különbséggel, hogy az elfordulás egy külső pont körül történik (R>0). Elméletileg egy végtelen nagy R távolságra levő pont körül a jármű tudna úgy kanyarodni, hogy a kerékre ható eredő erő és a kerék hosszsíkja végtelen kicsi (~0°) szöget zárjon be és így a kerékre ne ébredjen semmi ettől eltérő erő, de a gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy egy csak hihetetlen nagy fordulókörben tudna a jármű úgy kanyarodni, hogy a kerekei huzamosabb ideig is kibírják (~100e km). Ettől kisebb fordulási kör esetében plusz terhelések jelentkeznének arról nem is beszélve, hogy a nagy oldalirányú mozgás miatt maga a felnin lévő gumi is nyíródna.

Ennél jobban nem tudom elmagyarázni ezt, ha ebből nem értitek meg, hogy miért nagyon rossz ötlet a kereket olyan irányú mozgásra kényszeríteni, ami nagyon nem tartozik a "profiljába", akkor feladom.
 
Találtam egy érdekes képet:
fcsscreenshot12.png


GrGLy

Te most jól felvázoltad azt, hogy milyen amikor oldalazik egy jármű, de itt elfordulásról van szó. Amikor a kereket mechanikusan elmozdítod oldal irányban miközben a jármű egyenesen halad akkor ugyanúgy fellép ez a nyíró erő vele szemben amíg forgatod, csak nem annyi ideig.
Amúgy létezik már ilyen rendszer az Audi elektromos R8-asát egy ilyen rendszer segíti kanyarodni a hagyományos kormánymű mellet. Mégsem szakad széjjel se a kerék, se a kocsi. Pedig ott verseny tempónál lassítják az elektromotorok az ív benső kerekeket a külsőket pedig gyorsítják!
 
Amúgy létezik már ilyen rendszer az Audi elektromos R8-asát egy ilyen rendszer segíti kanyarodni a hagyományos kormánymű mellet.

Ott a lényeg. SEGÍTI kanyarodni a KORMÁNYMŰ MELLETT. Tehát nem azzal kanyarodik.
 
GrGLy

Mégsem szakad le a gumi az Audiról, pedig a hátsó keréken is ugyanúgy van fordulatszám különbség és az a kerék nem kormányzott!

Amúgy a szavazásnak meg lett már az eredménye?
(csak hogy tudjuk melyik megoldáson agyaljunk ez után tovább)