[Open ISV] Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 458
113
ambasa, a lánctalp azóta nem eszi az aszfaltot amióta gumipárnákat rá lehet tenni. Tehát elég régóta.
A BTR-50-et nem a páncélzata miat hasonlítottam az überPSZH-hoz hanem a lánctalpa miatt. Őljetek bele annyi tehnológiát amennyit akartok a kerekekbe, csak kerekek maradnak. A lánctalp minden szempontból jobb terepjáróképességet fog eredményezni kedvezőbb helykihasználás mellett.
Ismétlem a kerekes megoldás az alacsonyabb ár. és főleg üzemeltetési költség miatt terjedt el. De ha ennyi mindent fogtok belerakni ez az előny is elvész.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 458
113
Kerestem pát képet. MT-LB és BTR belülről.
A MT-LB egy méterrel rovidebb is mint a BTR.
MT-LB_VMK_interior_34th_MRB.jpg

03.jpg

alex-1.jpg

MT-LBV_26n.jpg

BTR:
DSCN3669.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
GrGLy

Az általad indított szavazás eredményét mikor tudjuk majd meg a kerekes vs. lánctalpas kérdésben?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@fip7

17:00-ig lehet tölteni az űrlapot, utána estefelé összegzek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
fradelma
Wankel-t benzinesben készítettek nagysorozatú darabot, lazán hozta térfogatarányosan a kétszeres teljesítményt a hagyományos dugattyús megoldásokhoz képest. Méretben viszont akkora vagy még kisebb. Az olajat jobban ette, mit egy hagyományos, viszont kevesebb mozgó alkatrész van benne ami jó. Dízelek fejlesztésébe is belekezdtek autógyártásban, bevált sorozatgyártású béldányt viszont autókban nem tudok, persze ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen vagy hogy nincs már kész motor valamelyik autógyár polcán. Amiről viszont hallottam, hogy több pilóta nélküli gépben wankelt hasznának, talán a Predatorban is az van.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
khmm...

pár most olvastam végig IDF egy hadgyakorlatról szóló cikket. asszem. lényeg: 2006 tapasztalatait leszűrve: " az esetleges támadás során a masszív, koncentrált tűzerőé, és a nehéz járműveké lesz a fő szerep."

csak tudnám hová mentettem el:(
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
majd ha kész lesz a PSZH, legalább terv szintjén, akkor tervezünk valami nehezebbet is, adamantium-páncéllal és meg sem állunk 60 tonna alatt :D
Az IDF, kiemelném ott a D-t, miért csinál hadgyakorlatokat támadásra? Az IOF jobban találna hozzuk
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 824
113
Valaki kérdezte,hogy hány kiló egy BTR kerek.Kb 150-200 darabja mindenestül.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
fradelma

Valahol a 14-15.-oldal környékén volt ehhez egy link.

dudi

Nem én kérdeztem, de köszi, hogy utána kérdeztél.
Egy lánctalp egy oldalon általában 1 tonna körül van. (A futógörgők nélkül)
Szóval a 8 gumikerék 8*200 vagyis 1600 kilogramm körül lehet.
A lánctalp 2*1000 kg vagyis 2000 kilogramm + futógörgők.
 

fradelma

Member
2013. augusztus 24.
88
0
6
akkor meg van
fradelma

Valahol a 14-15.-oldal környékén volt ehhez egy link.

dudi

Nem én kérdeztem, de köszi, hogy utána kérdeztél.
Egy lánctalp egy oldalon általában 1 tonna körül van. (A futógörgők nélkül)
Szóval a 8 gumikerék 8*200 vagyis 1600 kilogramm körül lehet.
A lánctalp 2*1000 kg vagyis 2000 kilogramm + futógörgők.

ha ez: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjiHkPQXfra-dGhDT0c0TGNyOUkxSWxEUW5xQnRTM3c#gid=0

akkor meg van!

10 db (10x10-es elrendezés) kisebb átmérőjű, "szokásos szélességü" kereket támogatnék(10x150 kg) a kis talajnyomás miatt("természetesen" D/E+"kicsit" hibrid :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
fradelma

https://docs.google.com/forms/d/1cm6P5ACTet-3q690tNRa1R9hMGqrX7Lu3BauSJPfWw0/closedform

Ez volt az, de már nem elérhető!
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
hát itt nálunk Angliában semmi korlátozás nincs a lánctalpasokra, mert itt minden nap vígan furikáznak a Warriorok, Scimitarok de valamelyik nap még Vikingek is rohangáltak itt föl 's alá! :D Igaz Challenger-t még csak tréleren láttam. :D
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Gondolom a gumitalpat azért felteszik, hanem szétcseszné az aszfaltot. Nagymelegben meg szétnyomná.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
fip7, fradelma és aki esetleg még a kormányzás-mentes "kormányzás" támogatója.

A kerék nem véletlenül nem gömb formájú, a feladata az, hogy egy adott sík mentén biztosítsa a haladást minél kisebb ellenállással. Ez a sík a forgástengelyére merőleges. Alább skicceltem egy ábrát, amely szemléltei a két - hagyományos és kormánymű nélküli - irányítási módot működés közben:
g0m9.jpg

A fekete vonalak jelölik azokat a síkokat, amelyekről fentebb beszéltem, illetve a piros nyilak a kerékre ható eredő erők irányát. Mint láthatjátok, a kormányzott kerekek esetében ez az eredő erő párhuzamos a síkkal, ellenben a másik esetben attól eltér és minél kisebb sugárban kanyarodik a jármű annál nagyobb lesz ez az eltérés.

Mivel a kerék "haladási síkjától" eltérő irányban ébrednek az erők, ezért a hagyományos felfüggesztést és kereket új, jóval nagyobb igénybevételekre kell méretezni (gondoljatok csak bele, egy autóba belerohannak oldalról és ekkor a kerekek haladási síkjára merőlegesen ébredő hatalmas erő miatt a kerekek, vagy az egész felfüggesztés szimplán letörik a helyéről). Azonban az új, megerősített kerék és felfüggesztés jelentős (ráadásul rugózó) többletsúlyt eredményez, amibe még elképzeléstől függően bekerül egy villanymotor is. Ekkor könnyen elképzelhető, hogy már 1-2 tonnás rugózó súlyról beszélünk, amit csillapítani kell, ami szintén megerősített - és így nehezebb - lengéscsillapítókat és rugóstagokat követel meg, illetve a nagyobb rugózó tömeg erősebb bekötési pontokat is megkövetel. Ezekkel összesen olyan többletsúlyt pakolnánk a járműbe, ami háttérbe szorítaná a kormánymű kivételével és mondjuk a D/E meghajtással elért súlycsökkentést.

Abban igazatok van, hogy így egy helyben is meg tudna fordulni a jármű (a képen az R távolság 0), de gondoljatok bele, hogy a legelső és leghátsó kerekeken milyen erők ébrednének egy ív mentén kanyarodó kerékkel szemben. Csak képzeljétek el az egészet mondjuk homokos területen, a jármű kerekei az oldalfalukkal tolnák maguk előtt a homokot. Ugyanez történik haladás közben is annyi különbséggel, hogy az elfordulás egy külső pont körül történik (R>0). Elméletileg egy végtelen nagy R távolságra levő pont körül a jármű tudna úgy kanyarodni, hogy a kerékre ható eredő erő és a kerék hosszsíkja végtelen kicsi (~0°) szöget zárjon be és így a kerékre ne ébredjen semmi ettől eltérő erő, de a gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy egy csak hihetetlen nagy fordulókörben tudna a jármű úgy kanyarodni, hogy a kerekei huzamosabb ideig is kibírják (~100e km). Ettől kisebb fordulási kör esetében plusz terhelések jelentkeznének arról nem is beszélve, hogy a nagy oldalirányú mozgás miatt maga a felnin lévő gumi is nyíródna.

Ennél jobban nem tudom elmagyarázni ezt, ha ebből nem értitek meg, hogy miért nagyon rossz ötlet a kereket olyan irányú mozgásra kényszeríteni, ami nagyon nem tartozik a "profiljába", akkor feladom.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Találtam egy érdekes képet:
fcsscreenshot12.png


GrGLy

Te most jól felvázoltad azt, hogy milyen amikor oldalazik egy jármű, de itt elfordulásról van szó. Amikor a kereket mechanikusan elmozdítod oldal irányban miközben a jármű egyenesen halad akkor ugyanúgy fellép ez a nyíró erő vele szemben amíg forgatod, csak nem annyi ideig.
Amúgy létezik már ilyen rendszer az Audi elektromos R8-asát egy ilyen rendszer segíti kanyarodni a hagyományos kormánymű mellet. Mégsem szakad széjjel se a kerék, se a kocsi. Pedig ott verseny tempónál lassítják az elektromotorok az ív benső kerekeket a külsőket pedig gyorsítják!
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Amúgy létezik már ilyen rendszer az Audi elektromos R8-asát egy ilyen rendszer segíti kanyarodni a hagyományos kormánymű mellet.

Ott a lényeg. SEGÍTI kanyarodni a KORMÁNYMŰ MELLETT. Tehát nem azzal kanyarodik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
GrGLy

Mégsem szakad le a gumi az Audiról, pedig a hátsó keréken is ugyanúgy van fordulatszám különbség és az a kerék nem kormányzott!

Amúgy a szavazásnak meg lett már az eredménye?
(csak hogy tudjuk melyik megoldáson agyaljunk ez után tovább)