A probléma az,hogy ha nem használja ki a TVC-t a pilóta akkor észre sem veszi,hogy van.Ha átültetsz egy SZU-27P-ből egy pilótát SZU-35Sz-be pár óra alatt megszokja a gép irányítását(a típusátképzés nem ezért tart sokáig).Túlmisztifikálod ezt a TVC-re képezzük ki a pilótát témát.
Nem értjük egymást. Amit írsz az igaz, de ha nem képezzük ki a pilótát a TVC adta lehetőségek (amiknek a gyakorlati haszna eleve kérdéses) kihasználására, akkor kár a gépre TVC-t rakni!
Szerintem ez az egész TVC csak egy divathóbort a repülőmérnökök körében. Elindították - szigorúan kísérleti céllal - az amerikaiak az FX programmal, Iván pedig megmutatta, hogy ő ezt is jobban meg tudja csinálni (tényleg), és azóta mindenre rárakják, ha kell, ha nem. Az ismert gazdasági okok miatt le vannak maradva egy jó évtizeddel az elektronikában, a fedélzeti fegyver fejlesztésben. Pedig remek mérnökeik vannak! Összehozták a TVC-t, és azóta lobogtatják, mint a győzelmi zászlót, nekik ez van!
Nyugaton azt hiszem csak az F-22-esen van TVC, és az is sokkal egyszerűbb rendszer.
Tehát úgy gondolom, vagy engedjék el ezt a TVC dolgot, vagy képezzék ki rá a pilótáikat, és használják! A jelenlegi helyzet teljesen értelmetlen. Ha az erre fordított anyagi és szellemi forrásokat másra (például a Szu-57-es mesebeli hajtóművére, vagy a legendák ködébe vesző R-74M2-re, de írhatnék itt tényleg működő légiutántöltő, vagy AWACS képességet is) fordítanák, az véleményem szerint jóval hasznosabb lenne.