Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ha ezért fizetnek a Kínaiak kb. 2 milliárd eurót, olyan nagyon nem hiszem hogy le lehet majd butítani...
 
Egyetértek, már többször előfordul a kínaiakkal, hogy egyes J-10 és J-11 gyártási sorozatok a tervezett saját fejlesztésű hajtóművek helyett végül oroszt kaptak, mert a kínai megfelelő még nem volt elég kiforrott.

A hajtóműgyártás a kínai repipar szűk keeresztmetszete. Ilyen botrány 2008 környékén volt mikor J-11B első példányai hajtómű nélkül álltak a gyár udvarán, mert azok nem készültek el időre. Azóta viszont a WS10 egyre inkább kezi kiszorítani az orosz hajtóműveket.
 
Azért szerintem ezt sokan szeretnék tudni... Viszont még mindíg jelzés értékkel bír, én azt gondolom, ha ők vásárolnak az Oroszoktól, nem pedig fordítva, ugye?
 
Hozzáteszem, hogy ha a kínaiakon múlna, akkor szerintem F-22-est is vennének, csak azt nem kapnak. Akár csak egyetlen darabot is. :)
Ekkora valutatartalékkal nekik ez a 24 gép aprópénz, az utolsó csavarig szét fogják szedni, és minden olyan résztechnikát át fognak venni a saját gyártásukba, ami jobb mint az övék. Ez lehet hogy nem a komplett hajtómű vagy radar, csak egyes részmegoldások.
 
Nyilván vennének, vennének az Oroszok, Franciák, Németek, Japánok, Törökök etc... De azért akkor is, na, csak nem az oroszok vásárolnak tőlük AESA-t, meg aktív AA-t, vagy akarnak beszerezni Kínai légvédelmi rakétát, nem :P ?
 
Hozzáteszem, hogy ha a kínaiakon múlna, akkor szerintem F-22-est is vennének, csak azt nem kapnak. Akár csak egyetlen darabot is. :)
Ekkora valutatartalékkal nekik ez a 24 gép aprópénz, az utolsó csavarig szét fogják szedni, és minden olyan résztechnikát át fognak venni a saját gyártásukba, ami jobb mint az övék. Ez lehet hogy nem a komplett hajtómű vagy radar, csak egyes részmegoldások.

Vagy OPFOR gépek lesznek a kék hadseregnél:D
 
Az oroszoknál ott a most csak részben kihasznált hidegháborús hadiipar, nekik fölös kapacitásuk van, még jó hogy exportálnak, hiszen a befolyt bevétel a saját fegyveres erejének fejlesztésére fordíthatják. A Szuhoj közel 2 évtizede csak exportbevételekből fejleszt, a hazai felhasználásra történő gyártás közel nullszaldós. Én a Mistral hajókat se értettem műszakilag, ott inkább a NATO-t akarták bomlasztani, kötve hiszem hogy a teljes szovjet hajóépítő kapacitás elolvadt volna.

Ugyanakkor Kínában ezek a kapacitások épp kiépülőben vannak, pénzük viszont van, miért ne vásárolnának össze mindent, ami közelebb viszi őket a vetélytársakhoz. Ne feledjük, hogy a Tienammen-téri balhé előtt 24 db amerikai Blackhawk-ot is vettek, amit nemrég sikerült Z-20 néven lekoppintani.
 
na énis elmondom szerintem:
24db gép. Ez Kínai részről semmi, ennyit rendszeresítteni se szabad.
Innen nekem egy ok van ami a multban: reverse engineering.
 
Ha már R-27
Pont a félaktív mivolta miatt írtam, hogy a Irbis radar ha minden igaz szimultán képes 2-t célravezetni HA MINDEN IGAZ

Egyébként régen egy messzi messzi galaxisban...:D na jó régen láttam egy videót amiben a megfelelő harceljárást mutatták párban be a Szu-27esek.
 
A Szu-35Sz-t illetve a PAK-FA-t gyártó Komszomolszki KNAAPO vezetése például folyamatosan panaszkodik, hogy nem talál elég jól képzett munkást, mérnököt, mert az a kevés aki van az tanulmányai után húz Moszkvába/Szentpétervárra.
Komszomolszk Oroszo. legkeletibb részén van Szibériában, Vlagyivosztoktól nem messze. Hasonló a helyzet a szintén szibériai Irkutszkban és Novoszibirszkben, az előbbi helyen a Szu-30-ast, az utóbbin a Szu-34-est gyártják.

Félre ne értsd, ezzel nem azt akarom mondani hogy Oroszo összeomlik, de nem úgy tűnik hogy egy könnyed sétagalopp lesz számára a felzárkózás. És ennek társadalmi okai is vannak.


Az orosz Távol-Keleten nagy az elvándorlás és a természetes elhalálozás. Évente kb - 1 millió ember. Kisebbek az átlagfizetések is mint OO nyugati részében, A munkaerohiányt(emberhiányt) a Knaaz oktatási intézményekkel egyuttmukove próbálja kikuszobolni . Irkutszkban és Novoszibirszkben stabil(abb) a helyzet.
 
az utolsó csavarig szét fogják szedni, és minden olyan résztechnikát át fognak venni a saját gyártásukba, ami jobb mint az övék. Ez lehet hogy nem a komplett hajtómű vagy radar, csak egyes részmegoldások.

Az oroszok technikusok szeme láttára ? Mert kötve hinném, hogy ezt titokban lehetne tartani. Vagy, azt mondják, ez a számú gép kényszerleszállást hajtott végre mondjuk Ürümcsiben és majd egy hónap múlva tud majd visszatérni a bázisra :)))
És ha közben gikszerek támadnak az összeszerelésnél ... mi lesz ?
Ezt a szétszedés kivitelézését nem igazán tudom levenni.
Az oroszok se amatőrök, főleg ha kínaiakról van szó, elégszer lenyúlták már őket.
 
<blockquote rel="grabo112"> az utolsó csavarig szét fogják szedni, és minden olyan résztechnikát át fognak venni a saját gyártásukba, ami jobb mint az övék. Ez lehet hogy nem a komplett hajtómű vagy radar, csak egyes részmegoldások.

Az oroszok technikusok szeme láttára ? Mert kötve hinném, hogy ezt titokban lehetne tartani. Vagy, azt mondják, ez a számú gép kényszerleszállást hajtott végre mondjuk Ürümcsiben és majd egy hónap múlva tud majd visszatérni a bázisra :)))
És ha közben gikszerek támadnak az összeszerelésnél ... mi lesz ?
Ezt a szétszedés kivitelézését nem igazán tudom levenni.
Az oroszok se amatőrök, főleg ha kínaiakról van szó, elégszer lenyúlták már őket.
</blockquote>

Azt azért nem hiszem, hogy a rendszeresítést követő 5-10 évben (a gép kábé addig lesz érdekes mint újdonság) minden gép mellé állítanak egy kápót az oroszok Kínában a reptereken.
 
<blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="grabo112"> az utolsó csavarig szét fogják szedni, és minden olyan résztechnikát át fognak venni a saját gyártásukba, ami jobb mint az övék. Ez lehet hogy nem a komplett hajtómű vagy radar, csak egyes részmegoldások.

Az oroszok technikusok szeme láttára ? Mert kötve hinném, hogy ezt titokban lehetne tartani. Vagy, azt mondják, ez a számú gép kényszerleszállást hajtott végre mondjuk Ürümcsiben és majd egy hónap múlva tud majd visszatérni a bázisra :)))
És ha közben gikszerek támadnak az összeszerelésnél ... mi lesz ?
Ezt a szétszedés kivitelézését nem igazán tudom levenni.
Az oroszok se amatőrök, főleg ha kínaiakról van szó, elégszer lenyúlták már őket.
</blockquote>

Azt azért nem hiszem, hogy a rendszeresítést követő 5-10 évben (a gép kábé addig lesz érdekes mint újdonság) minden gép mellé állítanak egy kápót az oroszok Kínában a reptereken.</blockquote>

A hajtóművet nem tudják szétszedni, megvizsgálni, minden elemét lemérni, utána összerakni az orosz technikusok szeme előtt, ez lehetetlen. Még az sem kell, hogy folyamatosan legyen valaki a gép mellett. Hacsak fent a levegőben meg nem csinálják, ezt eltitkolni nem lehet amíg ott vannak az orosz műszakiak.
 
Szerintem a Kínaiaknak sokkal nagyobb tapasztalata van tolvajlásban, ipari kémkedésben, reverse engineering-ben ahhoz, hogy bárki megakadályozza őket abban, hogy pikk pakk ellopják azt, amit akarnak a Szu-35 ből, ha már náluk pihen 24 db...
 
Joker, nem tudom hogy hogy, de megcsinálják. Legyünk csak józan paraszti eszünknél. MI MÁSÉRT vették volna meg a gépeket, ha nem azért, hogy valami techet megszerezzenek maguknak belőle? Meg fogják szerezni, ebben biztos vagyok. Valahogy csak megoldották azt is, hogy a J-10 kiköpött LAVI, a J-31 meg F-35 klón... Ezt is megoldják majd.
 
Joker, nem tudom hogy hogy, de megcsinálják. Legyünk csak józan paraszti eszünknél. MI MÁSÉRT vették volna meg a gépeket, ha nem azért, hogy valami techet megszerezzenek maguknak belőle? Meg fogják szerezni, ebben biztos vagyok. Valahogy csak megoldották azt is, hogy a J-10 kiköpött LAVI, a J-31 meg F-35 klón... Ezt is megoldják majd.

Tegyük fel az a terv. Nem három ember fog az oroszoktól odamenni, elvégre 24 új gép meg egy halom hajtómű és felszerelés kerül oda. Na meg attól, hogy darabokra szednek egy radart vagy egy hajtóművet, még nem fogják tudni lemásolni.