Ez egy U2 fülkéje
Na brávó, jól odafigyeltem én is, csak akkor vettem észre a szarvkormányt mikor már elküldtem az üzenetet ...![]()
Talán azért mert nem echte kínai fejlesztésű hanem az izraeli Lavin alapul, ezért angol nyelvű az LCD meg a HUD. A Szu-35-ben meg azért orosz mert az meg orosz fejlesztés. De nem azért mert technikailag nem lehetne megoldani a kínai kijelzőt, mert a saját gépeikben megoldják. És nem is azért mert a kínai jelek a plusz 5-6 vonásukkal annyira bonyolultak lennének, hogy a kínai pilóta egy éles kanyarban csak bámulná a jelet és nem fogná fel mit ábrázol.Oké, köszönöm, rendben, vagyis echte kínai tervezésű és gyártású gép a kínai légierő használatában (amit még nem is exportáltak sehová), és mégse kínai írásjeleket használnak. Lehet gondolkodni hogy vajon miért is van így ...
Miért szeretik a botkormányt elöl középre tenni? Olyan, mintha repülés közben folyamatosan a farkadat markolásznád. Persze ez nem természetellenes mozdulat, de mégiscsak kényelmesebb lehet egy botkormány a jobb oldaladon ahol a kezed rendesen magad mellett van és a tested nem csavarodik a középre előre nyúlás miatt. Úgy mint az F-16-ban. Most kábelen megy minden, semmivel nem bonyolultabb egyik helyre tenni valamint, mint egy másikra.
Ennek részben történeti okai vannak tudtommal nagyon kevés olyan gép van, ami sidestickes. Rafale, F-16, F-35, F-22 és kb. ennyi jut eszembe. Eleve a működési elv sem mindegy...Miért szeretik a botkormányt elöl középre tenni? Olyan, mintha repülés közben folyamatosan a farkadat markolásznád. Persze ez nem természetellenes mozdulat, de mégiscsak kényelmesebb lehet egy botkormány a jobb oldaladon ahol a kezed rendesen magad mellett van és a tested nem csavarodik a középre előre nyúlás miatt. Úgy mint az F-16-ban. Most kábelen megy minden, semmivel nem bonyolultabb egyik helyre tenni valamint, mint egy másikra.
Jobb és balkezeseknek is kényelmes...Miért szeretik a botkormányt elöl középre tenni? Olyan, mintha repülés közben folyamatosan a farkadat markolásznád. Persze ez nem természetellenes mozdulat, de mégiscsak kényelmesebb lehet egy botkormány a jobb oldaladon ahol a kezed rendesen magad mellett van és a tested nem csavarodik a középre előre nyúlás miatt. Úgy mint az F-16-ban. Most kábelen megy minden, semmivel nem bonyolultabb egyik helyre tenni valamint, mint egy másikra.
Ezt pont nem hiszem, mert a középső botkormányok jobbra csavarodnak, jobb kézre vannak optimalizálva. Tényleg, mi van a balkezes pilótákkal? Kapnak fordított botkormányt vagy mint a gyalogságnál, megtanulnak jobb kézzel "lőni"?Jobb és balkezeseknek is kényelmes...
Harcigépeken nem mindegy, már az izraeliek is morogtak az F-16 sidestck-je miatt hogy pl. sérült jobb kéz helyett ezt hogy lehetne bal kézzel vezetni?! Harc közben pedig előfordulhat, hogy sérül a harcos, és ha az F-16 pilótája jobb kezén sérül meg, akkor marad a katapultálás, egy középső botkormányos gépet bal kézzel még van esély hazarepülni.Miért szeretik a botkormányt elöl középre tenni? Olyan, mintha repülés közben folyamatosan a farkadat markolásznád. Persze ez nem természetellenes mozdulat, de mégiscsak kényelmesebb lehet egy botkormány a jobb oldaladon ahol a kezed rendesen magad mellett van és a tested nem csavarodik a középre előre nyúlás miatt. Úgy mint az F-16-ban. Most kábelen megy minden, semmivel nem bonyolultabb egyik helyre tenni valamint, mint egy másikra.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..