Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:


Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
Aztakurva.
Ezt gondolom átlagpilóta nem tudja előadni és erős szélben azért lehetnek gondok a repbiztonsággal is, ha nem engedik még ott sem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 970
113
Itt se mindig jön ki szabályosra a Kulbit, gyanítom a szél miatt. 7:08-nál. De ugyanúgy a hajtóművek precessziója miatt is.

Amúgy az ellenforgó forgórészes F119PW100-as hajtóművel szerelt F-22-es kormányfelületei is rendesen kalimpálnak a Power Loop közben, mivel a két forgórész eltérő tömege és fordulatszáma nem oltja ki egymást tökéletesen. De legalább a gép függőleges tengelyéhez viszonyított távolságuk, mint erőkar kisebb, mint a Szu-35Sz-nél.
Ott viszont a közösen 3D-s vektorálás kompenzál, a maga sajátos fáziskésésével.
És itt nem a gázreakcióra gondolok, mert az ilyen manővereknél általában fix és leginkább maximális forszázson dolgoznak a hajtóművek.
Csakhogy az intenzív belassulás miatt a dinamikus tolóerő is változik, márpedig a TVC rendszernek erre a változó erőre kell hagyatkoznia, mikor besegít a gép kormányzásába.

Szóval a Raptornál az látszik, hogy a Power Loop során a gép kormányai a Szu-35Sz-hez hasonlatosan integetnek, viszont maga a gép szinte egyenletesen végigmegy az íven.


10:48-nál.
Bizonyára itt is volt szél.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Roni szoktad követni a politikai változásokat? Mert akkor képben lennél és nem irkálnál ilyeneket.

Én szerinted az szu-35 nem visszalépés az f-35 helyett? o_O

Minek kövesse, ő intézi őket :cool:
giphy.gif
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 470
93
Sziasztok! Érdekesség, annak akit érdekel:

A még repülő alapváltozatú, nem korszerűsített Szu-27-esek száma folyamatosan csökken Oroszországban. Napjainkban már csak kettő ilyen Szu-27, Szu-27P együlésest használó elsővonalbeli repülőszázad maradt aktív! Ezek közül egy a légierőnél, a másik a haditengerészetnél szolgál. Utóbbi a 689. Gárda Vadászrepülő Ezred kötelékében repül napjainkban.

Az alakulat a Hidegháború idején légvédelmi egység volt, 1989-ben vette át az első századnyi Szu-27-es nagyhatótávolságú elfogó vadászrepülőgépeit. A Szovjetunió megszűnése után a Kalinyingrádi terület légvédelmét az orosz Balti Flotta vette át, ami megörökölte a 689. Gárda ezredet is 1994-ben. Innentől a folyamatos leépítés jellemzi az alakulat történetét. 94-ben felszámolták a harmadik repülőszázadát, ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkent a repülőidő. 2002-ben repülőteret váltottak, a költözés a tapasztalt pilóták elvesztésével is járt. 2009-re a papíron sem nagy harcértékű alakulat egy századosra csökkent, az egység mélypontra került.

A változás szele 2014-ben jött el, amikor öt újonc pilóta érkezett a századhoz, ahol ekkor már csak mindössze négy együléses Szu-27-es és egy kétüléses UB repült. A század ezekkel adott készültséget és állt szemben a NATO megerősített Balti térségbe telepített készenléti vadászaival, a Krím megszállása után. A NATO bővítésre válaszul, nyolc ipari nagyjavításon átesett Szu-27P vadászrepülőgép került 2015 után a századhoz, majd még három repülőgép más nyugati alakulattól.

A NATO balti légvédelmi erői és ezen belül a magyar Gripenek ezekkel a vadászrepülőgépekkel találkoznak napjainkban a Balti-tenger felett. A tavaly óta papíron újra ezred szervezetű 689. Gárda alakulat alapváltozatú Szu-27-esei napjainkban: (Tíz egy és kettő kétüléses Szu-27-es)



Piros 03 Szu-27P
253687.jpg



Piros 14 Szu-27 alap változat
252593.jpg



Piros 90 Szu-27P
225924.jpg




Piros 91 és 92
Szu-27P
214474.jpg




Piros 93
Szu-27P
243594.jpg



Piros 95 Szu-27P
244112.jpg



Piros 96 Szu-27P
250625.jpg



Piros 97 Szu-27P
251046.jpg



Piros 98 Szu-27P
244905.jpg



Piros 101 és 103 kétülésesek
248861.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 470
93
Ritka a három szám orosz gépeken. Tudni valamit miért alakult így ezen a két UB-n?
Valóban szokatlan számozás. Az alakulatnak volt – és várhatóan hamarosan újra lesz, javítás alatt – egy piros 100-as oldalszámú kétülésese, amit a Alekszandr Pokriskin, a híres Második Világháborús ász pilóta tiszteletére neveztek el 2013-ban, születésének századik évfordulóján. Onnantól kezdték el használni a kétüléseseken ezt a számozást.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
485
2 005
93
Valóban szokatlan számozás. Az alakulatnak volt – és várhatóan hamarosan újra lesz, javítás alatt – egy piros 100-as oldalszámú kétülésese, amit a Alekszandr Pokriskin, a híres Második Világháborús ász pilóta tiszteletére neveztek el 2013-ban, születésének századik évfordulóján. Onnantól kezdték el használni a kétüléseseken ezt a számozást.

Volt (lesz?) piros 102 oldalszámú UB-jük is, de az már 97 óta Puskinon (Szentpétervártól D-re) áll félretolva. Hogy nagyjavításra vár, vagy donor gép lett, azt nem tudom. Ez a gép nem kapott nevet.
Szintén 2017.-ben a 689. gviap-nak volt még piros 44-es és piros 77-es oldalszámú Szu-27P-je is, de már ezek sem repülnek. A 77-es szerepel azon a jutyubos videón, ahol egy F-16-ost zavar el egy orosz VIP gép közeléből, a 44-es pedig egy USN Orionnal akasztott bajszot abban az évben. Valószínűleg már ezek a gépek is a Cskalovszkban félretolt 12 Szuhoj között várják a sorsuk jobbra fordulását.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 470
93
A még repülő alapváltozatú, nem korszerűsített Szu-27-esek száma folyamatosan csökken Oroszországban. Napjainkban már csak kettő ilyen Szu-27, Szu-27P együlésest használó elsővonalbeli repülőszázad maradt aktív!

Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
240331.jpg



Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
232435.jpg



Kék 05 Szu-27P
231441.jpg



Kék 06 Szu-27P
167795.jpg



Kék 07 Szu-27P
168097.jpg



Kék 09 Szu-27P
164998.jpg



Kék 11 Szu-27P
216905.jpg



Kék 12 Szu-27P
0-155ada-990176a2-orig.jpg




A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
143473-111001817-G8t-Ac-Xg-Z6f8.jpg




A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


Kék 71-es kétüléses
0-155ae3-9dab1ef9-orig.jpg


Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


Megjegyzés:
Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 272
83 997
113
Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
240331.jpg



Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
232435.jpg



Kék 05 Szu-27P
231441.jpg



Kék 06 Szu-27P
167795.jpg



Kék 07 Szu-27P
168097.jpg



Kék 09 Szu-27P
164998.jpg



Kék 11 Szu-27P
216905.jpg



Kék 12 Szu-27P
0-155ada-990176a2-orig.jpg




A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
143473-111001817-G8t-Ac-Xg-Z6f8.jpg




A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


Kék 71-es kétüléses
0-155ae3-9dab1ef9-orig.jpg


Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


Megjegyzés:
Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.

Ez azért nagyon jól mutatja,hogy mennyire veszik komolyan a NATO "izmozását".A Távol-Keleten érdekes módon csak korszerű gépek vannak!
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 470
93
Ez azért nagyon jól mutatja,hogy mennyire veszik komolyan a NATO "izmozását".A Távol-Keleten érdekes módon csak korszerű gépek vannak!
Érdekes amit írsz. A kétezres években valóban a Távol-Keletre ment a korszerűsített technika, mint például a Szu-27SzM és a Szu-24M2. Bár ennek az is oka, hogy a két üzem, ami a korszerűsítéseket végezte ebben a térségben települ, így egyszerűbb volt a hadrendbe állítás.

A mostani tízesévekben kiegyenlítettebb a korszerűbb típusok eloszlása:
http://www.easternorbat.com/html/russian_air_force_eng.html
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 470
93
Volt (lesz?) piros 102 oldalszámú UB-jük is, de az már 97 óta Puskinon (Szentpétervártól D-re) áll félretolva. Hogy nagyjavításra vár, vagy donor gép lett, azt nem tudom. Ez a gép nem kapott nevet.
Igen! Kicsit félve tesztem fel, mert a AirInternatinal újságból van, nem általam scannelve. De jól néz ki :):
69-1.jpg

Forrás: https://airinternational.keypublishing.com/

79335d1497388751-1335.jpg

Forrás: https://forum.keypublishing.com/for...elopment-thread-part-15?p=3399232#post3399232
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 272
83 997
113
Érdekes amit írsz. A kétezres években valóban a Távol-Keletre ment a korszerűsített technika, mint például a Szu-27SzM és a Szu-24M2. Bár ennek az is oka, hogy a két üzem, ami a korszerűsítéseket végezte ebben a térségben települ, így egyszerűbb volt a hadrendbe állítás.

A mostani tízesévekben kiegyenlítettebb a korszerűbb típusok eloszlása:
http://www.easternorbat.com/html/russian_air_force_eng.html

Ma a Távol-Keleten több modern technika van mint Nyugaton.Lehet,hogy az arány már nem olyan mint eddig még mindig meg van a különbség.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
485
2 005
93
Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
240331.jpg



Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
232435.jpg



Kék 05 Szu-27P
231441.jpg



Kék 06 Szu-27P
167795.jpg



Kék 07 Szu-27P
168097.jpg



Kék 09 Szu-27P
164998.jpg



Kék 11 Szu-27P
216905.jpg



Kék 12 Szu-27P
0-155ada-990176a2-orig.jpg




A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
143473-111001817-G8t-Ac-Xg-Z6f8.jpg




A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


Kék 71-es kétüléses
0-155ae3-9dab1ef9-orig.jpg


Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


Megjegyzés:
Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.


Hol települ a 38. iap? Én Belbekre tippelnék, csak nem tudom, hogy ott befejezték-e már a beton felújítását.