A korábbi 209-esről meg már
részletesen írtam itt.
Nyugat-Német gyártmányú 209/1200-as típusú tengeralattjáró
Nyugat-Német gyártmányú Uboottyp-209/1200 egység, amit a Howaldtswerke Deutsche Werft (HDW) AG épített, Kiel-ben.
A hagyományos ötágú hajócsavart áttételezés nélkül, egyetlen 5000 lóerős (3.7MW) AEG egyenáramú villanymotor hajtotta, amely
maximálisan 21.5 csomó sebességre gyorsíthatta a 209-est, amit teljesen feltöltött akkumulátorok esetén
3 órán át volt képes tartani.
Kizárólag a nagyon csendes elektromos meghajtásra támaszkodva
4 csomó sebességgel haladva
4 nap alatt,
10 csomó sebességgel haladva
40 óra alatt merültek le teljesen az előtte maximumra töltött akkumulátorok.
A gépteremben snorkellre kötött, négy egymástól független, egyenként 1000LE (740kW) teljesítményű, 12 hengeres MTU 496TY60-as dízelmotor által meghajtott, négy AEG generátor töltötte 2.8MW összteljesítménnyel a
négy egyenként 120 cellás (16’MWh összkapacitású) ólom-savas akkumulátor telepet, melyek a tengeralattjáró 1285 tonnányi vízkiszorításának negyedét tették ki.
Teljesen lemerült akkumulátor telepeket
6 órányi snorkelezés alatt lehetett maximumra
feltölteni, ekkor a 209-es zajszintje (szovjet adatok alapján)
144dB volt.
33 napnyi folyamatos snorkelezésre elegendő diesel olajat tároltak a fedélzeten, amivel a hajó hatótávolsága 10 csomó sebességgel és folyamatos snorkelezéssel elérte a 15’000km-t.